Dochter 1,5 is ontzettend driftig! Ik weet me geen raad meer..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bo20, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi meiden,

Onze dochter, 1,5 jaar, kan zo ontzettend driftig worden dat ik me er gewoon geen raad mee weet. Dit gebeurd echt op de momenten dat ze iets niet wil of juist wel wil, maar niet mag. Ik weet dat de beste remedie negeren is, maar het is wel een uitputtingsslag aan het worden. In die enorme driftbuien gaat ze gieren, gillen, slaan en schoppen. Ik vraag me af of dit allemaal wel normaal is of dat ik gewoon iets verkeerd doe.. Op het moment voel ik me een beetje de 'onzekere' moeder.

Wie herkend dit en heeft tips?

2. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik herken het heel erg. Ik moet er meestal een beetje om grinneken en probeer haar af te leiden met iets wat wel mag en leuk is.
    Ze laat zich ook gewoon vallen en begint liggend op de grond te gillen. Soms pak ik haar gewoon en zet haar ergens anders neer. Soms wordt het mij ook teveel en sleur ik haar weg bij iets wat niet mag, maar dan begint ze heel hard te lachen, terwijl ik dan eigenlijk boos ben. Dan is het ook weer opgelost.
    Ach het is soms wel erg vermoeiend, maar meestal kan ik er de lol nog wel van in zien.
    Alleen als ze begint te slaan kan ik wel eens boos worden. Ik probeer aldoor maar uit te leggen dat slaan echt niet mag, dat ze zachtjes moet doen, aaien bijvoorbeeld. Meestal gaat ze tegenwoordig na het slaan gelijk knuffelen met me of aaien. Ze gaat dus nu snappen dat het niet goed is wat ze doet.
    Zo'n kleintje moet toch wel heel gefrustreerd zijn als het zulk gedrag vertoont, dus kan ik haar maar beter steunen denk ik, ook al is het af en toe moeilijk.

3. randi

randi Niet meer actief

hier zo'n 2 driftkikkertjes en ja hoe vermoeiend het ook is ik blijf het negeren. bij nina is het zelfs zo erg dat op een moment haar voorhoofd blauw stond van met haar hoofd tegen de grond te slaan maar toch... geen aandacht geven is de beste methode. afleiden met iets anders lukt soms ook wel maar voor mezelf vind ik dit toegeven aan hun bui dus doe het raar of zelden

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ja meid heel herkenbaar ik heb dan een jongen maar soms word ik echt knetterdol van m en word ik boos weet het het is verkeerd maar ja soms drijven ze je tot wanhoop.
    Het is je tijd uitzitten ben ik bang
    Een echte oplossing is er niet.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik denk niet dat ik een driftbui zou negeren, thuis zou ik haar consequent op de gang zetten met haar gedrag maar in het openbaar begrijp ik heel goed dat het heel moeilijk is, dat lijkt mij nog het moeilijkste omdat het dan net is of ze doorhebben dat je sneller toegeeft om er maar vanaf te zijn.

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    @mymiracle ik denk dat het bij de meeste anderhalf jarigen weinig indruk maakt als je ze op de gang zet. Ze zijn nog te jong om te snappen dat dit als straf bedoelt is.

Luc is ook erg op dit moment maar ik haal hem gewoon weg bij het geen niet mag en zet hem bij zijn speelgoed neer. Soms word hij dan heel erg boos en gaat krijsen en schoppen maar ik laat hem dan altijd maar. Hij mag best even boos zijn. Het is dan ook altijd snel weer over en dan gaat hij weer fijn spelen.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmmm ik noem dat altijd dus gewoom meiden gedrag ;)! Komt omdat Malou hier dit geregeld doed en Ruben het eigenlijk nooit doet. Wij zetten haar eigenlijk altijd in de box als ze weer zo een momentje heeft, daar kan ze lekker schreeuwen, krijsen, gooien en weet ik veel wat en als ze daarmee klaar is dan kan ze er weer uit als ze wil. Overigens blijven we als ze dus zo in de box zit wel altijd bij haar in de buurt. Het is ook echt niet als straf plek ofzo bedoeld, maar meer gewoon om weer rustig zichzelf te kunnen worden en dat werkt hier perfect. Vraag me weleens af hoe dat moet als ze straks niet meer in de box wil ;) haha! Maar voorals nog vind ze het sowieso best fijn om er af en toe lekker in te spelen. En dan als ze zo hysterisch is dan vind ze het ook gewoon fijn om erin te gaan. Ze gaat er soms zelf al gewoon bij staan als ze weereens bezig is ;)!

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Nou als driftig gedrag meidengedrag is dan heb ik hier een heel meisjesachtig jongetje ;)
    Mijn zoontje is echt een kleine driftkop.. Gaat regelmatig op de grond zitten en wil dan niet meer verder lopen. Gaat gillen of wil absoluut niet in de buggy. In de trein heeft hij soms ook van die aanvallen omdat zijn koekje oid op is. Ik negeer dit dus echt, als hij gaat zitten zeg ik tegen hem van dag mama gaat naar huis. (tenzij het een gevaarlijke plek is dan til ik hem gewoon op en zeg ik niks) En hij kiest altijd eieren voor zijn geld. ;) :)

Deel Deze Pagina