Dochter 1,5 jaar door zetten met zindelijk te worden?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mien1, May 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mien1

mien1 Actief lid

Jan 20, 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik had is een vraagje.
    Mijn dochter is nu dus 1,5 jaar oud ik dacht donderdag is kijken hoe lang ze haar plas kan ophouden ik weet dat het nog erg vroeg is en ze hoeft nu echt niet gelijk zindelijk te worden.
    Ze kon het dus al een uur op houden alleen toen ze plaste waren haar voeten dus nat en dat vond ze zo dus echt niet leuk dat had ze toen 2 keer en bij de tweede keer heeft ze wel wat op het potje gedaan.
    daar stond ik zo van te kijken dat ik gisteren dus er nog is mee bezig ben geweest met haar.
    Gister eind de ochtend weer haar luier uit ze ging regelmatig op het potje zitten hoor dat vind ze best leuk en absoluut niet eng.
    Ongeveer na 1 uur zag ik aan haar houding dat ze moest plassen maar ze vind het denk ik eng om het te laten lopen dus toch even op het potje gezet met een klein beetje huilen wat speelgoed er bij gepakt toen deed ze toch plassen.
    Nu is mijn vraag moet ik er mee door gaan of toch maar even wachten omdat ze best jong is.
    Ze heeft andere dingen best snel door hoe het moet enz.
    Vanochtend eigenlijk weer het zelfde verhaal.
    Als ze haar luier aan heeft houd ze het dus ook nu 1 uur op dat deed ze voor heen echt niet.
    Ik weet bijna 100% zeker dat ze wel voelt dat ze moet plassen maar ze durft het niet zo goed te laten lopen omdat ze best van streek was dat ze 2 x natte voeten had toen die avond.
    Ze had vanochtend dus wel de hele plas op de pot gedaan.

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik vind 1,5 jaar best jong. Ik zou gewoon wachten tot ze het zelf aangeeft.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ophouden is één element van zindelijk worden, het minst belangrijke..

veel belangrijker is dat ze het zelf kan aangeven dat ze moet plassen. Hoe ze dat doen is niet zo belangrijk als ze het maar doen en op tijd.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    In mijn ogen is een kindje pas aan zindelijk worden toe als hij/zij zelf kan aangeven dat het moet plassen en het zolang ook kan ophouden. Jouw kindje doet dat nog niet, dus ik zou ermee stoppen. Je kindje is er duidelijk nog niet aan toe, maar 1,5 is ook nog wel heel erg jong.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Mijn dochter ging met bijna 21 mnd zelf dr broek en luier uit doen en ik heb alleen gezegd dat als ze moest plassen dat ze dat nu wel op t potje moest doen.
    en dat deed ze. Soms wel om het kwartier.

Ze kan nu 1,5 mnd dr plas echt ophouden en heel soms gaat het toch nog mis hoor.

je kan dr wel op gezette momenten op t potje zetten of pd een uurtje zonder luier doen. Maar zou niks overhaasten.

6. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Ik vind de reden dat ze 'maar' 1,5jr oud als een excuus klinken. En zonde van wat ze nu al kan en doet. Het klinkt namelijk alsof ze snel het verband legt tussen het voelen en het naar de wc/potje gaan. Super goed van haar!! Ik zou dit niet zomaar laten gaan en haar in elk geval een kans geven.
    Ik zou haar idd op vaste momenten naar de wc laten gaan. Je merkt snel genoeg hoe snel het kwartje valt.
    Het vertellen dat ze niet plassen komt vanzelf. Er zijn kindjes genoeg die het pas na een week of wat zindelijkheidstraining gaan aangeven.

Onze dochter had met 1,5jr ook de eerste plas op de wc. Helaas niet door kunnen zetten omdat het kdv niet mee deed in de training en ze daar niets aangaf idd. Maarrrr daar wel een paar keer geprobeerd, maar het was net of ze de link dat niet legde op het kdv, terwijl het thuis heel goed ging.

Succes!!

7. mien1

mien1 Actief lid

Jan 20, 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie's.
    Ik zette haar gisteravond na het eten even op het potje binnen 1 minuut deed ze gewoon een pasje ik was zo verbaasd!!!!!
    Dacht vanochtend gaan we nog een keer proberen ze liep zonder luier rond ze was gewooon lekker aan het spelen ik zat wel vlakbij het potje op een moment zag ik dat ze eigenlijk op het potje wilde gaan zitten maar ze werd afgeleid door wat anders toen zag ik gelijk aan haar dat ze beetje haar beentjes gekruist hield dus gelijk op het potje gezet en toen deed ze een plasje.
    Ik denk dat ze de link wel een beetje snapt.
    Het is echt niet zo dat ze gelijk zindelijk moet worden wil dit een paar keer op een dag doen.

Jammer dat je het niet door kon zetten met je dochter Lili81 ze zal het dan vast ook snel snappen op het kinderdagverblijf.

8. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hier al vanaf 8 maand op de pot gezet. Savonds voor het slapen en smorgens. Vanaf 11 maanden deed ze het altijd. Ze snapt dus wel hoe het moet.
    Nu wacht ik gewoon tot ze aangeeft vaker te willen/ dat ze het aan kan geven. Nu doet ze dat niet. Er staat een nieuw potje in de woonkamer bij haar speelgoed.

9. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Heel knap van d'r!! Lekker zo door gaan!

Toen Lotte 2 jr werd ging ze over na de volgende groep op t kdv. Een groep waar ze wel aan zindelijkheidstrainingen doen. Dat wist ik. Dus het weekend na haar 2e verjaardag doorgezet en met 2 dagen had ze de knop helemaal om. Op het kdv gaat het nu ook goed! Heerlijk hoor.

Share This Page