dochter 1,5 jaar pest!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silvana81, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn man had afgelopen vrijdag onze dochter opgehaald van het kdv en kwam verbijsterd thuis.
    De (inval)leidster had gezegd dat ze kindjes pest!.....mijn man staarde haar verbaast aan en toen zei ze snel dat het wel een fase zou zijn.

Nu vraag ik me toch of....moet je dit nou serieus nemen? ze is 1,5 jaar en gaat 2 dagen in de week naar het kdv, vooral op vrijdags zijn er veel kindjes van gemiddeld 2,5 of ouder.
    Ik denk eerder dat mijn dochtertje zich staande probeerd te houden en zich niet laat wegzetten door de oudere door waarschijnlijk een duw te geven als haar iets niet zint.

Vindt het daarnaast raar dat haar vaste leidsters er nog nooit wat over gezegd hebben, die zeggen altijd dat ze lekker pittig is en goed van zich afbijt/voor zichzelf opkomt tussen de oudere.

Ga het dinsdag toch ff met haar vaste leidster bespreken.
    Wat verwachten ze dan? dat ik thuis mijn dochtertje nog eens duidelijk maak dat ze niet mag pesten? dat moeten hun doen, niet ik aangezien ik er niet bij was en vindt dat een kind gelijk aangesproken moet worden op zijn/haar gedrag en niet 8 uur later!

2. adi

adi Niet meer actief

Was dat wel zo serieus bedoeld als je man het had opgevat? Kan het me haast niet voorstellen.

Mijn sm zegt ook weleens dat mijn zoontje 'gepest' is door zijn zusjes, maar daar bedoelt ze mee dat ze hem niet alleen laten spelen en zich vaak bemoeien met zijn spel.
    Meer is dat niet op die leeftijd, en ik denk eerlijk gezegd niet dat ze verwachten dat jullie nu actie ondernemen. Terwijl ze kindjes echt structureel krabt/bijt/slaat, maar dat haal ik niet uit je verhaal.

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Huh?? Pesten? Kom op zeg..

Als ze zich staande oud dus de grotere kindies en daardoor van zich afbijt is toch geen pesten??
    Vind t sterk overdreven om daar de naam pesten aan te geven. Bij pesten heb ik een heel ander idee...

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zu als ik jou was met die inval leidster gaan praten. ik zou dan weleens precies willen weten wat mijn kind gedaan had. Dan kan ik zelf beoordelen of dit idd pesten is of staande houden want pesten lijkt me op deze leeftijd wat raar....

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.996
    4.008
    113
    Bewust pesten op die leeftijd? Lijkt me niet hoor...

Misschien een speeltje afgepakt van een ander kindje?
    Of een kindje geduwd omdat die een speeltje had?

Lijkt me vrij normaal gedrag op die leeftijd... Ze kunnen nog niet echt zeggen: he pietje, nou heb jij 10 minuten met die bal gespeeld, zou ik nu misschien even mogen?

Deel Deze Pagina