Even een vraaagje. Ik vind het makkelijk kinderwagen en mijn zoontje is 2 vanaf waneer hoef hij echt niet meer in de kinderwagen
Ik zou zeggen als hij persé zelf wilt lopen. Als je zoontje het nog prima vindt en jij vindt het makkelijk, dan kan hij er nog gewoon inzitten toch? En als jullie bijv. een dag weggaan (dierentuin etc.) is het ook wel handig om een kinderwagen/buggy mee te nemen.
Hier wordt de buggy alleen gebruikt voor als we naar een dierentuin gaan of de stad in gaan en dan eigenlijk meer voor de jassen/tassen en als steun voor mij ...weet niet of er echt een leeftijd voor is, met 2 jaar zal je in ieder geval nog niet raar aan gekeken worden.
wanneer hij er niet meer in wil , dan is het tijd om te lopen en sowieso vanaf 3,5 jaar moeten ze wel gaan leren om echt grotere stukken te lopen als voorbereiding op school.
De kinderwagen is al een jaar de deur uit, met 1j8mnd. Maar de buggy staat er nog. Die komt nog wel eens van pas bij een langer dagje. Hij is nu 2j10mnd, en de laatste keer dat hij erin zat was ook alweer 3 maand terug. Hij loopt veel liever en houdt dat heel lang vol. Echt een wandeling van 4 km door het bos is geen probleem.. De buggy ligt niet in de weg, maar anders was deze al weg geweest.. Maar mijn oudste sliep tot 3,5 nog in de middag, dus bij een lange dag sliep hij ook altijd even in de buggy. tot 3,5 dus..
Onze jongste is 3j2m en heb ik vanochtend nog in de Bugaboo gestopt. Ze doet geen middagslaapje meer, maar heeft het af en toe echt nodig! Alleen wil ze absoluut niet meer in bed liggen, dus vandaar de kinderwagen. Zij heeft bijna 1,5u geslapen en ik heb mooi rustig rondje stad kunnen doen, inclusief boodschappen! De oudste heeft tot 2j8m in de kinderwagen gezeten, daarna werd ie omgebouwd voor haar zusje.
Hier met twee jaar wordt zowel de buggy als kinderwagen gebruikt. Ze wil tussendoor wel lopen maar soms os het ergens erg druk of moeten we even snel snel. De wandelwagen hebben we met vakantie nog gebruikt. Waren we soms de hele dag op pad en dan deed ze haar slaapje daarin ( en hadden wij plek voor onze spulletjes )
Je hoeft toch nooit perse in een kinderwagen. Een kinderwagen is een gemaksvoorwerp en daarvoor gebruik je 'm dan ook. Mijn oudste liep heel goed met zijn 1e verjaardag, vanaf dat moment hebben we de kinderwagen eigenlijk nog maar weinig gebruikt. Maar als IK het handig vond of als de afstanden groot waren, dan hebben we 'nog zo'n jaar ingezet. Vanaf 21 maanden had hij een zusje en hebben we een meerijdplankje gebruikt enige tijd. De buggy gebruikten we dan alleen in absolute unieke gevallen.
Hier hebben we de kinderwagen en de buggy sowieso weinig gebruikt vanaf dat ze kon lopen (14 mnd). Ik gok dat dat met nummer 2 wel anders is. Tenzij onze dochter ineens subliem gaat luisteren hahaha!
Mijn dochter loopt bijna alles. Naar de winkel, ff boodschapje doen. In een winkelcentrum pakken we ook wel ns de bolderkar. De buggy uit nood en als het ergens heel druk is. Dierentuin ook de bolderkar.