Dochter 1,5 wil niet meer slapen overdag (help!!)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Adnalie, Jan 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    Hoi,

Mijn dochter sliep altijd als een roosje.
    Vanaf een jaar tot vorige week sliep ze smiddags zo'n 2,5/3 uur.
    Maar sinds vorige week is dit over..... Ik leg haar om 13.00 op bed (vandaag zelfs iets later, even uitproberen), ze kletst dan een uur en vervolgens valt een knuffel uit bed: huilen. Dan loop ik ernaar toe (na een tijdje gewacht te hebben) en geef haar de knuffel, zonder te praten en loop weer weg. Dan begint het..... Ze gaat dan meteen weer liggen, maar na 2 min begint het weer van voor af aan. Dit herhaalt zich nog 2 keer waarna ze vervolgens helemaal niet meer in bed wil. Ze krijst werkelijk alles bij elkaar.

Ik weet het niet meer.... het kan toch niet zo zijn dat ze in 1 klap van 3 uur slapen naar niets meer slapen overdag gaat?

Wie herkent dit? Heeft iemand tips?

Bedankt alvast!

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik had het wel geschreven kunnen hebben ;). Wij hadden toen precies hetzelfde. Alleen onze meid sliep nog iets meer (3,5/4 uur in de middag :$). Ik kan je vertellen dat het een tijdelijk fase is, tenminste hier dan. Het heeft hier een week of 2 geduurd voor ze weer in de middag ging slapen, maar dan niet meer zoveel als daarvoor (toen ging ze naar 2,5/3 uur). Nu met 20 maanden slaapt ze in de middag nog gemiddeld 3/3,5 uur. Tja, er komt een tijd dat ze niet meer gaan slapen overdag. en zelf denk ik dat ze een beetje beginnen te puzzelen over wel of geen slaapje.
    Ik deed onze meid wel gewoon s'middags in bed en dan moest ze maar zien wat ze deed. Ging ze slapen, prima, maar wilde ze niet slapen dan maar beneden spelen. Het is ff slopend omdat ze aan de eind van de dag lastig kunnen gaan doen, maar straks gaat ze weer braaf slapen in de middag.

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    ik lees idd dat veel kids het hebben rond de 18 maanden.
    Ze is wel gewoon moe, want ze viel net bij mij in slaap, maar zodra ik haar over wil leggen: ogen wijd open en : nee, nee, nee roepen.
    Maar...... ssssttttt het is nu stil boven. Ik hoop da thet een fase is. Ze heeft het echt nog nodig (en ik stiekem ook ;))

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Oef Jolan, da's echt slopend. Echt vreemd dat ze van zoveel slaap naar helemaal niets gaat. Hoe is ze de rest van de middag dan? Heb je de indruk dat ze heel moe is? Als ik het zo hoor lijkt het me ook dat het een fase is. Zou vreemd zijn dat ze van alles naar niets gaat.
    Heb helaas geen advies voor je. Ik zou hetzelfde doen als wat jij nu doet denk ik. Heel veel sterkte ermee in elk geval...

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    De rest van de middag is ze de ene keer gezellig en de andere keer om 17 uur niet te genieten.
    Maar ze is echt moe, anders zou ze niet bij mij in slaap vallen.....

Maar goed, het is nu stil, ik hoop dat het snel afgelopen is.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter hield er rond de 19/20 mnd echt al mee op. Was op vakantie dus we dachten dat het daardoor kwam, maar thuis sliep ze dus ook echt niet meer.

Nog steeds valt ze wel in de auto in slaap of eens een keertje overdag op de bank, maar in bed lukte het echt niet meer.

Share This Page