Hallo, Mijn zoontje van 5 maanden heeft constitutioneel/atopisch eczeem. Ik zou graag ervaringen willen uitwisselen met andere ouders wiens kinderen dit hebben. Wij zijn nog een beetje zoekende wat betreft zalfjes. We hebben van de huisarts 2 zalfjes gekregen die naar ons idee niets uithalen. Dus graag adviezen dan wel ervaringen. Alvast bedankt
Mijn dochter heeft t ook in haar gezicht. Ik heb hormoonzalf : locoid creme met trema op de i maar dat krijg ik niet op telefoon. Deze smeerde ik erop en na 3 dagen alles weg. Daarna onderhouden met vette creme: cetamacrogol creme.smeer ik 4 keer per dag en tot nu toe de hornoonzalf niet meer nodig gehad Toen eczeem ontstoken was achter haar oren gebruikte il antibiotica creme: fucidin. Werkte hier allemaal heel goed
Had mijn zoon ook. Na paar maanden modderen met homeopathie (die dus niets hielp), werkte bij ons: niet meer dan eens per week in bad, twee-drie keer per dagen smeren met onderhoudszalf om huid soepel te houden, en als eczeem opvlamt smeren met klasse 2 hormoonzalf. Daarnaast: wasmiddel zonder luchtje, geen wasverzachter, geen huisparfums (brise en airwick enzo), zo min mogelijk verzorgingsproducten en wat we gebruikten parfumvrij. En voor mezelf: HA-dieet, omdat hij via de melk op o.a. koemelk, pinda's en bepaalde groente reageerde.
Hier vanaf 4 maanden eczeem. Na verschillende zalfjes te hebben geprobeerd, smeren we nu iedere dag een paar x met Koelzalf (lekker vet). Als de eczeem opvlamt, smeren we de dichte plekken met Hydrocortison-hormoonzalf en de open plekken met Fusidine-hormoonzalf. Ze heeft voor in bed een zijden pakje. Dit is lekker verkoelend voor de huid, de zalf trekt er goed door in en we kunnen eventueel de handjes en voetjes dichtmaken voor het krabben. Verder indd wat hierboven staat: Neutral wasmiddel, geen wasverzachter, 1x per week in bad (met badolie), geen andere zalfjes of cremes gebruiken. Succes! Als je eenmaal weet waar je mee moet smeren en waar je op moet letten, is het hopelijk goed onder controle te houden!
Onze dochter heeft ook sinds de geboorte last van eczeem. Wij hebben veel baat gehad bij een eczeemverpleegkundige. Verwijzing kun je via huisarts of CB krijgen. Smeerschema met hormoonzalf en vette zalf en speciale krabpakjes. Nu na 1,5 jaar hebben we het eindelijk onder controle. Sterkte. Je baby met jeuk is zo naar...
Hormoonzalf is een oplossing maar heb er nooit een goed gevoel bij gehad dus alleen in uiterste nood gebruikt. Als onderhoudsmiddel (eczeem onder controle houden) gebruikte ik calendulan vsm voor kinderen en die smeerbare vaseline, lauw bad niet te vaak en niet te warm aankleden eczeem kindjes zijn vaak warmig.
Bedankt voor de tips. We zagen even door de bomen het bos niet meer. Je krijgt zoveel opmerkingen en tips vanuit de omgeving dat wij het even niet meer wisten. Ik was alles van de kleine al met Neutral. Vooral in zijn knieholtes en tussen zijn armpjes heeft hij het erg. Zo sneu.