Dreumesdriftbuien

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zijn er meer papa's en mama's van wie de kindjes in de dreumespuberteit zitten?
    Onze altijd al pittige maar heel lieve zoon heeft gisteren zijn eerste echte driftbui gehad. Hij heeft eigenlijk zelden echt gehuild, alleen als hij honger had of zich verveelde. Hij wordt wel drammeriger de laatste twee mnd. Gisteren was zijn eten niet snel genoeg afgekoeld, en meneertje gooit toch alle remmen los....
    Roodaangelopen hoofd, gebalde vuisten, stampende voeten en loeihard schreeuwen :p hij was totaal niet te kalmeren. Ik schoot er van in de lach, zo ging hij tekeer :p
    Toen het eten klaar was, was hij weer 180% omgeslagen en weer vrolijk en blij.
    Vandaag weer 2x enorm boos, maar nog net af te leiden.

Ik had dit gedrag natuurlijk wel verwacht, maar niet al met 12,5mnd...
    Was dat bij meer kindjes zo? En hield het echt jarenlang aan of was het ook weer snel over?

2. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Hier ook eentje die af en toe van dat soort buien heeft.

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Haa nu zie ik voor het eerst je onderschrift Ivy!
    Bij jullie ook al driftbuien ja?

4. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Ja hier hebben we ook een kwade diva af en toe. Ze kan om best veel dingen een drama maken op het moment, zal mede te maken hebben met 2 doorkomende kiezen.

Ik hoop alleen niet dat ze nog driftiger gaat worden, maar als ik naar haar vader kijk zou het me niet verbazen als het nog wel gebeurt.
    Hoplijk duurt het niet langer nu ze er al redelijk bijtijds bij is:p

5. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Yep.. Vorige week nog midden in supermarkt.. De rij bij kassa schoot niet op en madam kreeg geen 2e banaan...

Hallo 30 paar ogen die je aan kijken....

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ja mijn oudste had t vanaf 11 maanden nu bijna 3,5 en nogsteeds een verschrikkelijke kattekop dus bereid je voor t is echt karakter ;)

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier waren de driftbuien voor het eerst bij 15 mnd, toen was ik ook al bang voor een vroege peuterpuberteit, maar het was slechts een fase van 2-3 weken. Daarna is ze ruim een half jaar een engeltje geweest.

Maar de laatste 2 maanden toch een echte peuterpuber in huis. O wee als ze haar zin niet krijgt. En helaas waait die fase nu niet over.

Er is dus nog hoop voor je, nog even uitstel ;)

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Oei!
    Onze zoon is normaal supervrolijk, maar hij is ook erg temperamentvol, net als wij zelf. Dus ik denk idd ook dat het karakter is.

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hihihi, klinkt als een kleintje met flink een eigen mening! Mn oudste dochter was rond de leeftijd van jouw zoontje meestal de bravigheid zelve, dus ik was altijd wat verbaasd en enigzins gefascineerd door dit soort driftige hompies, maar mn jongste geeft me een andere kijk op dit gedrag. Ze is pas 9 maanden, maar begint hier nu al mee. Als ze een stuk speelgoed van haar zus niet mag hebben (of haar zus dat van haar afpakt) gaat ze heel hard en boos schreeuwen en als haar zus niet snel maakt dat ze weg is trekken, slaan of bijten (met haar vier tanden, whahaha). Ik vind dit als ouder zo lastig. Ze is nog echt een baby dus ik kan haar niet anders corrigeren dan "nee, naam" zeggen en haar weghalen bij haar zus, maar het lijkt vaak weinig effect te hebben, want zodra ik haar loslaat kruipt ze terug naar haar zus. Alleen afleiden werkt. We noemen haar nu liefkozend onze "terminator" of "terror" baby, vanwege haar fysieke kracht en bedreigendheid, maar ik houd mn hart vast voor als ze straks een echte dreumes is en (snel) kan lopen ;).

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    O-o... :-o

11. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Mijn zoontje doet dit sinds dat hij 10 maanden is.
    Als iets niet mag of als je wat van hem afpakt komt het "duiveltje" tevoorschijn.
    Huilen, krijsen, op de grond gooien en bijten.
    Ik probeer het hem altijd uit te leggen maar dat bijten is een drama.
    Denk dat het karakter ook mee speelt dus kan me het beste maar gaan voorbereiden :D

12. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Mijn dochter ook :D gillen,tieren, krijsen.. vooral als mama nee zegt of haar ergens bij weg haalt. Maakt ook niet uit waar, net nog een heerlijke aanval in de winkel :) ik kan er wel om lachen eigenlijk..

13. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Mijn zoontje heeft het vanaf 11 mnd Pfff zie mezelf straks al in de winkel met een schreeuwend kind op de grond.

14. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Het scheelt in ieder geval al een hoop om het gewoon positief te zien. Kinderen ontdekken de wereld en ontdekken dat ze uberhaupt bestaan (wat ze daarvoor niet wisten) en dat ze kunnen laten merken waar ze het wel en niet mee eens zijn. En hoe vaker je nee zegt en dingen verbiedt hoe meer je er last van hebt :)

15. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik herken het ook, alleen is dl hier nog geen 10 maanden... Ze wil in alles haar zin hebben anders is het krijsen, gillen, trappelen etc. Alleen afleiden helpt. Daarnaast is ze soms een draak met eten. Ze wilt best eten maar alleen als ze haar zin krijgt en ze dus bepaalde dingen in haar hand krijgt, pas dan doet ze haar mond open. Dit is al een paar weken maar het begint steeds erger te worden. Ik houd mijn hart dus vast voor over enkele maanden.

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Die van mij heeft het nu (13 maanden) ook.
    Verschrikkelijk, dingen weggooien, hoofd schudden en het liefst met zijn armen erbij. Hij slaat ook naar ons en slaat dingen weg, trappelt, zet zich af en schreeuwt moord en brand.
    Ik vind er niks aan. Hoplijk is het niet in zijn karakter, ik ben zelf nogal driftig (gelukkig niet gewelddadig verder)...

17. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    "Verschrikkelijk, dingen weggooien, hoofd schudden en het liefst met zijn armen erbij. Hij slaat ook naar ons en slaat dingen weg, trappelt, zet zich af en schreeuwt moord en brand.
    Ik vind er niks aan. Hoplijk is het niet in zijn karakter, ik ben zelf nogal driftig (gelukkig niet gewelddadig verder)... "

Ik ben daar soms ook wel eens bang voor: dat ik nu een kleine driftkikker krijg, dat het zo blijft. Van zachtaardig lief jongetje naar driftige peuter en kleuter :cool:.

18. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb twee kids die vlak na hun eerste verjaardag in de pre-peuterpubertijd kwamen. Bij mijn oudste was ik zó bang dat het zijn karakter zou zijn, maar gelukkig is hij uitgegroeid tot een ontzettend lief zachtaardig kind.

Met mijn dochtertje zitten we er nu middenin. Als die haar zin niet krijgt.... nou berg je dan maar :) Ze balt haar vuisten, loopt rood aan, gaat keihard gillen en doet je pijn waar ze je pijn kan doen (knijpen, krabben). Echt een kleine felle donder is het... Ik hoop heel erg dat het bij haar ook maar een fase is.

19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Oei, mij slaan en knijpen doet hij gelukkig niet. Hij slaat soms wel zichzelf op zijn hoofd.

Deel Deze Pagina