advies nodig met slaapje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by irongirly, Aug 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. irongirly

irongirly Actief lid

Apr 4, 2015
    117
    42
    28
    Dl is bijna 13 maanden. Gecorrigeerd ruim 9 maanden. Sinds ze uit het ziekenhuis is doen we haar op bed leggen als ze zelf aangeeft dat ze moe is. Meestal ligt ze op bed van 10.00 tot 11.30/12.00 uur en van 14.00/14.30 tot 16.00 uur.
    Maar mijn gevoel zei me dat er iets niet klopte, toen bedacht ik me dat we zo'n teddycamera hadden liggen dus die had ik geïnstalleerd.
    Vanmiddag om 14.00 uur begon ze in d'r oogjes te wrijven en wat vervelend te worden, dus hop naar bed. Ik beneden voor de tv haar in de gaten houden.
    Om 14.40 sliep ze pas, nouja prima, ik slaap ook nooit meteen. Maar een klein half uur later was ze alweer wakker. Dus ik laat haar liggen in de hoop dat ze weer verder gaat slapen.. niet dus..
    Die ligt gewoon de hele tijd voor d'r uit te staren en op 't oortje van haar knuffeltje te sabbelen, niet huilen of spelen ofzo.
    Ook de hele tijd een hele rustige ademhaling waardoor wij dachten via de babyfoon dat ze sliep. Om 15.45 huilde ze nog steeds niet en kon ik het niet meer aanzien en heb ik haar er maar uitgehaald. Nou ben ik bang dat het met het ochtendslaapje precies hetzelfde verhaal is. Dat ga ik morgen controleren met de teddycamera.

Maar mijn vraag is dus eigenlijk wat zouden jullie doen?
    Lekker laten liggen omdat ze toch rustig is en misschien die rust even nodig heeft of haar d'r uithalen omdat ze wakker is?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ja hoor, ik zou d'r gewoon lekker laten liggen! Zeker als ze zo lekker rustig is, zou ik haar ook die rust gunnen.
    Hier haal ik hem er ook altijd pas uit als hij huilt of echt gaat mopperen, maar meestal is dat al binnen 3 minuten. :p
    Maar een hele enkele keer ligt ie ook gewoon nog lekker een half uurtje in z'n bed te brabbelen of inderdaad helemaal stil.

3. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hmm lastig. Hier eentje die wel even rustig is, maar dan toch geluid geeft.

Ik denk dat ik toch zou laten liggen (af en toe wel kijken).
    Ze zeggen niet voor niets, van liggen rust je ook uit toch?
    En dan zoals je nu ook deed, haar er zelf maar afhalen na een 1,5 uur ofzo. Zolang slaapt ons zoontje gemiddeld ook per keer.

4. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Als ze het 's ochtend ook doet zou ik het slaapje wel gaan opschuiven. Misschien dat ze dan wel langer slaapt en lekker dat je zelf dan ook weer wat meer weg kan samen.
    Ik zou liever iets leuks doen samen dan haar op bed leggen terwijl ze niet slaapt tenzij ze zelf echt aangeeft daar behoefte aan te hebben.

5. irongirly

irongirly Actief lid

Apr 4, 2015
    117
    42
    28
    Das 'n beetje het probleem, ze geeft echt aan dat ze moe is. Ik zou heel graag willen dat ze nog maar 1 slaapje deed dat we lekker plannen kunnen gaan maken ipv dat we nu rekening moeten houden dat ze 2 keer naar bed moet.
    Maar nou snap ik ook dat ze meestal al vroeg op de avond aangeeft dat ze naar bed wil.. want ze heeft smiddags nog maar zo weinig geslapen.

Maar als ze tijdens haar dutjes dus eigenlijk gewoon wakker is voel ik me ook weer zo schuldig dat ze daar gewoon in bed ligt;)

6. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja ik snap je hoor, ik heb dit met mijn zoon ook gehad. Het was ook een beetje gewoonte om een bepaalde tijd naar bed te gaan en dit gaf hij ook aan. Maar vervolgens deed hij er best even over in slaap te komen. Toen ben ik op het moment dat hij naar bed wilde gaan afleiden en even eruit te gaan om zo naar een latere bedtijd te werken 's ochtends.
    En daar wende hij echt heel snel aan moet ik zeggen. Maar elk kind is anders hoor. Doe wat jou goed lijkt :)

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik zou lekker de babyfoon weer aansluiten ipv de camera en haar pas eruit halen als ze aangeeft eruit te willen.
    Onze zoon is soms heel erg moe en gaat dan naar bed, ligt hij lekker in bed te brabbelen, spelen, en gaat vanzelf slapen. Minder prikkels op zijn slaapkamer en dus meer rust ook al slaapt hij niet.
    Pas als hij gaat jammeren/huilen halen we hem eruit.

Share This Page