Opzich vind ik door veel etiketten te lezen de goede voeding voor M. Alleen wat erop brood mag vind ik lastig. Kan niet alle etiketten in de supermarkt lezen. Iemand de mij kan helpen? Iets van beleg. Ik kom nu niet verder dan leverpastei & appelstroop. Hij reageerd op; koemelk, soja, meelverbeteraar aardbei, tomaat & Rijstebloem. Bedankt! ☺
Meelverbeteraar zit vaak melk in haal je het brood bij de bakker? Wat op brood, hier ook Kma. Ik doe bij zoon op brood appelstroop, jam, vruchtenhagel, vleeswaren zonder melk. Wel goed opletten, er hoeft maar een verpakking of recept verandert te zijn of er zit wel weer melk in. En de ene kipfilet van supermarkt A zit geen melk in en supermarkt B is kipfilet met melk. Ik heb mijzelf aangeleerd te lezen. Ja, soms tot ongenoegen van medewinkelende klanten. Ik heb liever dat ik dan een stapje opzij doe, dan een heel ziek kind.
Sowieso kan je via jumbo online en AH online alle ingrediënten lezen, waardoor je niet in een supermarkt hoeft te kijken. (Jumbo goudeerlijk is koemelk en soja vrij.) Ik vond dat stukken prettiger zoeken. Via voedingscentrum kan je ook een boekje bestellen waar je zelf aangeeft welke dingen je moet of wil vermijden. Dan broodbeleg; Jam Verschillende soorten fruit avocado verschillende soorten vleeswaren, maar dan moet je wel goed opletten. Evt kokosbrood Als hij ouder is heb je wel meer mogelijkheden. Zoals pure chocolade producten of pindakaas, als je dat zou willen...
Je zou zelf jam kunnen maken, wellicht met bosbessen want die maken de jam dik. Ik heb wel een recept voor je maar dat is met aardbei dat zou je dan moeten aanpassen. Kokosbrood eet mijn zoon, wellicht is dat wat? De mix hagelslag van AH denk ik dat jouw zoon zou moeten kunnen eten. Wellicht de fruithagel ook, ikzie op de achterkant hier niets staan wat jouw zoon niet mag. Gerookte cervelaat van AH moet denk kunnen, zie ik op de verpakking hier thuis. Verder kun je er nog banaan op doen. En ja, ik denk wel dat je alle etiketten moet gaan lezen, dat doe ik ook al 8 jaar helaas.
Geprakte avocado, hummus, gekookt ei, sandwich-/groentespread zonder tomaat, biologische vleeswaren (zit vaak minder troep in dan in reguliere vleeswaren), jam zonder aardbei, appelstroop, pindakaas, kokosbrood, pure hagelslag.
Ik heb in het begin veel brood beleg zelf gemaakt. Ik maakte vaak houmous (kikkererwten met tomaat of knoflook of pompoen) Zelf pindakaas en chocopasta gemaakt. Of diepvriesfruit even ontdooien en op brood prakken! Scheelt een hoop gedoe
Bij pindakaas en chocolade producten (hagelslag, pasta) wel even opletten welke je pakt, sommige bevatten soja. Jumbo eigen merk bevat weinig toevoegingen zoals melk en soja.