Mijn zoon is laat met tandjes ten opzichte van mijn andere 2 kids die ze met 4 en 5 maand kregen. Hij kwijlt al 3 maanden lang heel erg en bijt ook al diezelfde periode overal op. Vooral mijn (gebogen) vingerknokkel vind hij heerlijk om op te bijten. Vanaf 10 aug. heeft hij 7 dagen hoge koorts gehad (boven de 40 graden), dus ik dacht dat het eindelijk kwam. Maar hij had er geen diarree ofzo bij. Hierna was hij koorts vrij en geen tand te zien. Donderdag 25 aug had hij 's-avond ineens weer 38.8. Ik dacht dat het misschien door het hete weer van die dag kwam. De volgende ochtend was hij weer koortsvrij maar begon de diarree. Ditmaal echt tandenpoep. Stukjes/water/slijm/zuur ruikend (onmiskenbare geur) en rode pijnlijke billen/liezen/balzak. De diarree is sinds dinsdag al weer wat vaster geworden maar nog geen echte drollen zoals ik dat bij hem gewend ben. Maar nog steeds geen tand/puntje/sneetje te zien. Hoelang nadat de diarree gestopt is komen ze dan eindelijk eens door ?? Je zou haast denken dat hij geen tanden in zijn tandvlees heeft zitten
Soms duurt het gewoon even ons zoontje heeft een paar weekjes geleden zijn eerste tandjes gekregen. Was ook al lang aan het kwijlen, vaker rare uitslag gehad. Is toch gewoon afwachten!
Het zou natuurlijk kunnen dat de diarree te maken heeft met een tandje, maarrr er heerst ook een buikgriep virusje! Verschillende jonge kindjes in mijn omgeving (waaronder mijn jongste) hebben deze gehad de afgelopen maand. Poep is daarbij idd net als diarree/Tandjes poep. 7 maanden is nog niet extreem laat toch? Mijn oudste kreeg haar eerste tandje met 8 maanden en de jongste bij ruim 7 maanden voor je het weet zit ie er ineens!
Hier met precies 8 maanden de eerste twee en inmiddels heeft ze er bijna 6!! Ze is nu 8,5 maand haha. Gaat ineens hard. Kindje van vrienden kreeg ze pas met 1 jaar.
Haha ik zeg ook niet dat hij laat is met tanden op zich, maar wel in vergelijking met mijn andere kids Natuurlijk weet ik dat 7 maanden hartstikke normaal is om nog geen tanden te hebben Maar echt alle tekenen waren er. Diarree/koorts, bijten, oren friemelen, bijten op zijn speen en de flessenspeen tijdens het drinken en in de avond moeilijk in slaap komen/blijven (jammeren) behalve de keren toen ik dentinox op zijn tandvlees smeerde En bij me andere kids verdwenen deze klachten zodra het puntje na een aantal dagen door was. Nu zijn hier de ergste klachten weg, maar nog niks te zien
Bij oudste zoon kwam z'n eerste tand met 11 maanden. Nu bij de jongste met 10 maanden, met 12 maanden 1 boventand... En nu komen er 3 tanden boven bij... Hier gaat het dus nog steeds langzaam haha Verder onder helemaal geen tekenen van nieuwe tanden
Ik ben er inmiddels achter dat dat allemaal niks zegt. Al vanaf de 6 maanden dachten we iedere keer dat de tandjes zouden doorkomen. Uiteindelijk kwamen bij mijn dochter pas na de 1e verjaardag de eerste tandjes door. Nu is ze 14,5 maand en heeft ze onder 2 en boven 4 tandjes. Mijn beide kinderen kwijlden en sabbelden veel dus hier was dat geen teken.
Hier ook wel 3x gedacht "nou nu komen ze hoor", begon indd rond de 6mnd. Pas met 11mnd kwam 1 boventandje door en 2 weken later ineens 3 tegelijk, de andere boven en 2 onder. Ze heeft nu (13mnd), nog steeds alleen deze 4 tandjes
Ik dacht regelmatig dat het eerste tandje eraan At te komen maar die kwam echt pas bij bijna 15 maanden
Hier pas met 10 maanden haar eerste tand hoor. En nu is ze bijna 17 maand en ze heeft nog steeds 2 ondertandjes.. Wel 4 boventanden en 4 kiezen dus het ziet er niet uit haha
Maar hadden jullie kids alleen als "teken" het kwijlen en bijten?? Want hier heeft mijn zoon de afgelopen ruime week natuurlijk wel meer tekenen gehad dan alleen kwijlen/bijten. Aangezien ik al 2 kids heb rondlopen weet ik natuurlijk zelf ook wel dat alleen kwijlen en bijten niks zegt En dat was mijn vraag ook niet
Wat zei de huisarts? Want na 3 dagen hoge koorts ben je daar heen geweest neem ik aan? Van tandjes krijgen kinderen geen 40 graden koorts, dat was duidelijk een virus, en die diarree zal daar misschien ook wel van zijn gekomen. En niet je vraag, maar mijn zoon kreeg met 10 maanden zijn eerste tand en de rest kwam ook vertraagd. Nu is hij bijna 8 en heeft ook pas 2 ondertanden gewisseld. Mijn dochter kreeg net voor de 12 maanden haar eerste tandje en heeft er nu 5, ze is 14 maanden.
Hier was billenuitslag echt een teken van doorkomend tandje kon wel dan 2 weken duren totdat hij echt doorkwam trouwens.
Hier nooit een teken gehad. Ze kwijlde niet meer dan anders, geen verhoging, geen rode billen of diarree, niet hangerig. Ze had gewoon ineens met 8 mnd een tand. Ook bij het kiezen krijgen en de andere tanden nooit iets aan haar gemerkt.
Dat was idd een virus toen (virale infectie volgens de ka van de hap). Hij had toen geen diarree, alleen koorts en hangerig/jammerig. Maar 8 dagen na einde koorts ineens zure diarree lijkt me niet meer van dat virus te komen Bij me andere kids was het 4-5 weken lang kwijlen/bijten. Daarna zure diarree en oor grijpen. En toen de diarree weg was kwam ern dag of 2 later de tand door . Ach... zo blijkt maar weer dat het verloop vd 3e ineens heel anders kan zijn als je het verloop vd eerste 2 er mee vergelijkt haha
Dat zal nu hier dan ook wel zo zijn (ver na de diarre etc ineens een tand) Tandvlees wel bobbelig en soms denk ik een snee te zien, of wil ik het gewoon graag zien haha