mijn dochtertje van 14 maanden wil sinds gister niet meer eten. ze is altijd een super goede eter geweest. ze drinkt normaal ook super goed en nu ook met moeite maar ander halve beker... ze is niet ziek, en gewoon erg levendig en vrolijk. maak me toch wel een beetje zorgen. iemand misschien tips??
Wil ze het niet zelf doen? Daar heefr ze wel echt de leeftijd voor. Ties wilde ook van de een op de andere dag niet meer eten, maar town bleek dat hij het zelf wilde doen. En er heerst ook buikgriep, dus dat kan ook nog..
gewoon aan blijven bieden.. Onze dochter heeft die fase ook gehad en ineens ging ze weer eten, brood at ze trouwens wel redelijk omdat ze dat lekker vindt.. Gaf haar dus maar een extra boterham als ze geen warm eten op had (wij eten tussen de middag warm)
Hou het leuk, dwing nooit! Het hoort echt bij haar leeftijd. Ze hebben vanaf een jaar veel minder nodig.
ik laat haar idd zelf eten maar ze gooit dan alles op de grond en zegt steeds nee... ze eet zowel haar brood als warme maaltijden niet meer... ze krijgt voor het slapen nog een flesje melk maar ook dat heeft ze amper gedronken.
Oooohhh..Dit herken ik maar ál te goed!! Onze meid wil ook geen avondeten meer..Fruit/brood gaan er prima in, maar avondeten...ho maar! Soms wil ze het inderdaad zelf doen, maar net zoals vandaag, weigerde ze gewoon echt, ook met een duidelijke 'nee'. Dan maar wat extra fruit.. Gaat wel weer over, denk ik dan maar..Ze nemen volgens mij wel wat ze nodig hebben..Maar het is inderdaad soms een beetje frustrerend!
Heeft ze al kiezen?? Hier was het namelijk drama met het eten (maakte niet uit wat) toen ze een paar weekjes geleden haar eerste vier kiezen kreeg... Nu eet ze wel weer boterhammen, maar avondeten is nog erg wisselend. De ene keer heel erg goed en net als vanavond maar twee hapjes of zo! Gewoon blijven aanbieden en het gaat vanzelf weer een keer beter. Probeer wel op te letten dat ze voldoende vocht binnen krijgt...
eerste wat bij mij opkwam is ook: krijgt ze geen tanden of kiezen?? dat kan behoorlijk pijn doen waardoor ze niet willen eten. Of idd een fase.. hier heeft ze nu een fase van het zelf willen doen. Eten van een lepel wil ze niet meer. Ze houdt zelf de lepel vast en haar bakje, maar eet vervolgens niet met de lepel want dat lukt niet dan doet ze het met haar handjes. En tja.. soms heeft ze aan 3 bonen genoeg.. ik denk altijd maar: als ze echt honger hebben, dan eten ze wel wel opletten of ze genoeg vocht binnenkrijgt natuurlijk (is veel belangrijker dan eten)