Boek 'Zo krijg je een blije baby' van Stephanie Lampe

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Entoenwasikmoed, 21 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Entoenwasikmoed

Entoenwasikmoed Nieuw lid

21 mei 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft ervaring met de schema's uit het boek 'Zo krijg je een blije baby' van Stephanie Lampe? Werkt het goed, of heb je het boek naast je neer gelegd en de wakkertijden los gelaten?

Reden van mijn vraag: bij mij werkt het de ene dag wel en dan weer niet. Op de dagen dat het niet werkt ben ik de hele dag bezig om haar te laten slapen volgens het ritme uit het boek en twijfel ik of dit boek eigenlijk wel werkt.

2. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Ik had hem ook en had precies hetzelfde. Ik vertrouw nu vooral op m'n "'moeder" gevoel. En dat werkt voor mij en ons kleintje toch het beste!
    Wel zijn er heel veel succes verhalen over het boek en heb ik er zelf ook wat aan gehad. Maar hier heb je natuurlijk verder vrij weinig aan 🙈😂

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Geen ervaring met dat boek, maar wel baby in een droomritme. Ook van Stephanie Lampe. Hier hebben we ook goede en slechte dagen. Ik volg het boek niet letterlijk maar gebruik het als richtlijn. Let je naast de slaaptijden ook op de slaapsignalen? (Oogjes wrijven, jengelen, gapen, hyperactief )

4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Wat is het ritme volgens het boek dan?

5. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Zelfde verhaal, tijden als richtlijn, als ik ze precies opvolg zeer gefrustreerde baby en gefrustreerde mama. Al die signalen als oogjes wrijven, zelfs gapen zegt hier nog niks. Leg in hem dan op bed dan kan hij de slaap ( nog) niet vatten. Pas als hij echt jengelig wordt van moeheid leg ik hem op bed, vijf min huilen is dan genoeg en dan is hij weg. Dus zelfs die signalen zijn niet altijd kloppend, zoals hierboven staat, luider naar je moedergevoel.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Precies. Het is even zoeken wat werkt voor jou en je baby.
    Maar ik vind het boek wel fijn om een houvast te hebben. En als het een dag niet gaat houd ik hem lekker bij me en maak er het beste van. Morgen weer een dag :)

Deel Deze Pagina