dochter 1 week oud heeft hekel aan muts! hoe naar buiten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nelizz, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    heeft iemand anders dit ook gehad? mijn kleine meid en ik zijn vandaag voor het eerst naar buiten gegaan, maar dit werd helaas een zeer kort stukje. ze vond haar muts zo vreselijk dat ze alleen maar huilde! Vanaf dag 1 vond ze het al niet fijn dat getrek aan de muts.

Weten jullie nog alternatieven of tips?

De volgende wandeling plan ik in ieder geval na een voeding, zodat ze wat minder wakker is.

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    wat voor muts heeft ze? Een strikmutsje wil nog weleens wat minder vervelend aanvoelen of gaan schuiven.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Kan ze zich goed op temperatuur houden?

Hier nooit een muts nodig gehad hielden zich gelijk goed warm

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Een vestje met een mutsje eraan? Misschien dat dat minder vervelend ligt?

5. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een vestje met capuchon zou ik dan doen. En dan een dekentje of lakentje bovenin en dat eventueel een stukje over het voorhoofdje leggen nog, evt pas als ze slaapt.

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hier was dat ook zo. Hij hoefde al gauw geen muts meer op omdat hij zichzelf goed op temperatuur kon houden.
    Als ik naar buiten ging dan altijd iets aan met capuchon.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier gelukkig een zomerkindje mét een flinke bos haar... Maar verder ook altijd een drama met die muts, de eerste periode. We hebben de muts dus al na een maand gecancelled en zijn overgestapt op vestjes met stoffen capuchon.

8. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Vestje met capuchon?
    Als je kindje zich goed op temperatuur kan houden misschien gewoon geen muts of capuchon. Als je kindje in de bak ligt, met de kap omhoog, dan is het echt niet koud en komt er ook geen wind bij (iig niet in onze wagen).

Deel Deze Pagina