Dag lieve iedereen, sinds ongeveer half 8 is het hier mis. Het meisje (5,5 week) blijft maar huilen en we hebben geen idee wat we eraan kunnen doen. Ze is te overstuur om aan de borst te willen en als ze wel even drinkt, suft ze wat in om daarna alleen maar harder te gaan huilen. Aan de borst is ze heel onrustig. Ze heeft een schone luier, net dus eten gehad, lijkt ontzettend moe maar wil niet slapen. Bij mij liggen maakt haar niet rustiger, rondwandelen niet, samen in een compleet donkere kamer zonder geluid liggen niet, wel of niet inbakeren maakt geen verschil... Ik weet het allemaal even niet meer Jullie nog tips? Ze is wel vaker overstuur maar nooit zo erg. Ze huilt zo hard dat ze kokhalst...
Krampjes misschien? Wij hebben dat ook een aantal avonden gehad. Ml liep met oordoppen in met haar op de arm, zo'n drie uur lang geen idee wat ze had maar heeft dit een paar dagen gehad. Ontroostbaar zo zielig maar qua volume niet te doen Denk dat je er even Door heen moet, sterkte
Niet leuk!!! Zoontje had het ook, normaal gesproken bouwt het huilen zich op in de eerste zes weken en zwäkt het daarna af. Hier duurde het huilen wat langer, maar zwakte na 8 weken inderdaad af. Het is heel naar! Maar je doet alles goed hoor! Je zou misschien nog een warm badje kunnen proberen? Soms worden kindjes daar wat loom en slaperig van. Verder, wat ik deed, is even het kindje neerleggen en een bakje koffie nemen ( of wat dan ook) Even tien minuutjes eruit stappen. Kan heel veel schelen in je eigen rust. Sterkte!!
Bah Dat is wel heel sneu voor haar! Haar buikje masseren lijkt iets te helpen. Ergens ben ik bang dat we ook maar oordoppen bij de buren uit moeten delen. Hoera voor super gehorige huizen >.<
Badje met warm water vullen of als jezelf een bad hebt even samen erin. Onze dochter van 15 weekjes heeft ook steeds gehuild, en ik maar proberen haar te laten drinken. Toen eens goed gaan zoeken maar bij iedere keer een paar slokjes krijgen ze veel melksuikers binnen wat omzet in gassen en krampjes tot gevolg.. Ook met hun hoofdje naast jou elleboog en je hand tussen haar beentjes, dus haar buikje ligt op jouw arm, vinden ze vaak lekker.. Sterkte!
Haar op de arm leggen met haar hoofdje bij je elleboog en dan dat ze op de buik ligt. Handpalm drukt op het buikje. Denk dat het krampjes zijn.
Wat ervaren mama ook al zegt....als ze aan de borst zit moet ze ook de achtermelk krijgen. Tussendoor ook laten boeren....of als je te sterk toeschiet reflex hebt en ze de melk moeilijk zo snel weg kan drinken....haar ff van de borst halen als je het reflex hebt en dan de sterkste melkstroom opvangen en weer aanleggen als het druppelt
Dit hebben wij de eerste weken ook een aantal keren gehad met ons meisje. Ze was dan echt aan het gillen en kregen haar niet stil. Dan was het gewoon beneden met haar gaan zitten, uit laten huilen en hopen dat ze snel in slaap viel. Heel zielig is dat. Sterkte!
Jij op de bank, zij op haar buikje overdwars over je benen. Hoofdje ondersteunen met je hand en dan met je benen heen en weer wiegen. Is de minder energievragende variant van op je elleboog het buikje masseren Sterkte!
Lijken mij inderdaad krampjes te zijn. Rond de 6 weken zit je op de piek. Zielig he het enige dat hier werkte, was haar inwikkelen in een deken en vervolgens haar op je schouder leggen en op bed heen en weer wiegen. Mijn man heeft uren zo gezeten in die periode.
Kan van alles zijn krampjes of iets anders. Je kan ook naar baby osteopaat gaan om uitsluiten dat ze ergens vast zit.
Als je een groot bad hebt zou ik samen even in bad gaan! Misschien dat het warme water wat ontspant en dan kan ze ook gelijk even aan de borst. En anders even in het babybadje. Daarna beentjes optrekken en buikje lekker masseren Sterkte meid!
Na vannacht een hele tijd haar buikje te hebben gemasseerd waren in elk geval haar darmen leeg... Nadat ze schone luier kreeg was ze iets rustiger (er kwamen pauzes tussen het huilen door), verder gegaan met buikje masseren en uiteindelijk is ze in slaap gevallen. Ze werd wakker voor dr voedingen, maar sliep lekker verder. Tot vanmorgen Krampjes zijn in alle heftigheid terug en houden haar wakker. Ik merk aan alles dat ze ontzettend moe is, maar steeds als ze bijna slaapt begint dr buik weer en gaan de beentjes weer alle kanten op. Een groot bad hebben we helaas niet, de badkamer is zo klein dat het babybadje net past, maar ik zal haar daar zo in doen. Ik wissel trouwens de borst elke 3 uur, dus niet elke voeding. Hoop dat het helpt.
Tja, lastig he hier heeft ze tot 7 weken ook enorm veel gehuild van de krampjes. Nu gaat het stukken beter, al huilt ze echt nog wel haha.. dat doen baby's nou eenmaal Dus nog even volhouden. En heb je al iets van Infacol geprobeerd?
Infacol heeft ze gehad, maar dat leek niet echt te helpen, dus nu heb ik cinababy. Hopen dat dat beter gaat. Moet er wel bij vermelden dat ze ook last van spruw heeft en volgens de lactatiekundige kan dat ook voor buikpijn zorgen, dus het is een beetje dubbelop nu. Voor de spruw heeft ze nystatine, maar ook dat lijkt niet echt te helpen nog. Als het op is maar over op gentiaan violet.
Klopt Ik zit te twijfelen of ik vandaag misschien gewoon moet kolven en alles geven met de dr brown fles. Ze krijgt aan de borst volgens mij nog best wat lucht binnen.