Hartruisje is vernauwing bij hartje. Ervaringen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden, vanmiddag in het ziekenhuis kregen we te horen dat bij onze uk een vernauwing bij het hartje zit, dit is het ruisje. Nu geeft dit nog geen klachten, maar over een aantal jaar weten ze niet. Daarvoor moet er eerst een echo worden gemaakt, die we binnenkort hebben. In het ergste geval moet de spier opgerekt worden. Ik zou graag ervaringen horen!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen ervaring op dit vlak, wel met die echo's. Zorg voor een lekkere warme omslagdoek, want de echo duurt wel even en dan kun je zoveel mogelijk lekker warm bedekken terwijl de echoscopist toch z'n werk kan doen :)
    Bij veel onrust kun je zelf op dat bed gaan liggen met je kindje bovenop je, dat wil wel lekker kalmeren dan :)

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Niemand?

4. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Hier heeft onze oudste dochter een vernauwing in de aorta( zowel kleppen als in aortaboog en nog wat meer dingen) ze is geopereerd toen ze 1 dag oud was. Bij haar was deze afwijking gezien tijden de 20 weken echo. Waarschijnlijk zal ze dit jaar weer geopereerd worden want tijdens laatste controle was de vernauwing weer erger geworden ( ze is nu 4 jaar).
    Ik heb zelf ook een hartafwijking hier kwamen we pas achter toen ik 22 jaar was en ik had nooit klachten.

Heel veel succes en sterkte met de echo. Je mag me ook een pb sturen als je nog vragen hebt.

5. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gereageerd op je andere topic.

Deel Deze Pagina