Dochter 10 jaar ongesteld,

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by MiArMemmie, Jan 10, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MiArMemmie

MiArMemmie Actief lid

Jan 7, 2019
    101
    68
    28
    Female
    Hallo,
    mijn dochter is vanmorgen ongesteld geworden,
    We hebben net wat menstruatie ondergoed gekocht bij de hema.
    heeft iemand hier ervaring mee ?
    is zon slip genoeg voor 1 schooldag.
    Ze zit nog in groep 6 en bij de wc staan geen prullebakjes,
    ze durft ook niet haar tas mee te nemen naar de wc want dat valt op ,
    als het menstruatie ondergoed niet goed werkt dan stuur ik de school wel even een berichtje hoor,
    maar even kijken hoe het nu gaat morgen

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,325
    676
    113
    Utrecht
    Geen ervaring mee. Hopelijk heeft je dochter niet al te veel last in de zin van zich niet lekker voelen. Ik zou, denk ik, toch vragen om prullenbakjes bij de toiletten. Zij zal vast niet de enige zijn die ongesteld is.
    Ik weet niet of de menstruatie-onderbroekjes de hele dag gedragen kunnen worden. Misschien anders sowieso een schone meegeven en wellicht sowieso schone kleding mocht ze onverwacht ongesteld worden op school.

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,467
    8,616
    113
    Female
    Ach, zo herkenbaar! Ik heb voor mijn dochter óók menstruatieondergoed gekocht toen ze het net was geworden, maar zij vond t verschrikkelijk. Als je het niet zo erg bent zal het vast fijn zijn, maar zij verloor ook wat stolseltjes en die bleven er gewoon op liggen. Heel vies gevoel dus.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,188
    16,522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Geen ervaring ermee, wil het straks wel gaan proberen bij mijn jongste dochter.
    Inderdaad met stolsels lijkt het me heel onfris.
    Ligt denk ik echt aan de mate van de menstruatie. Ik zou sws ook maandverband in huis halen.
    Veel sterkte ermee, wel sneu ook op zo'n jonge leeftijd.
    Ik hoop dat ze er niet teveel last van zal hebben.

5. MiArMemmie

MiArMemmie Actief lid

Jan 7, 2019
    101
    68
    28
    Female
    oke even afwachten dus,
    ze is het niet heel heftig nog, maar kan nog op gang komen natuurlijk,
    vorige maand was ze het 1 avond licht toen hield het weer op.
    nu vanaf vanmorgen wel meer bloed maar verder geen stolsels ofzo

wel sneu hoor op deze leeftijd al :( maar verder heeft ze er nog niet veel last van qua buikpijn ofzo

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ach wat sneu zo vroeg.
    Dochter van 15 gebruikt het ondergoed en die vindt het fantastisch. Maar die is net als ik vrij licht ongesteld dus dat haalt prima een schooldag.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,171
    35,831
    113
    Oh vreselijk sneu al op deze leeftijd zeg!
    Is een maandverband in een menstruatie onderbroek een idee? Desnoods geef je haar een luchtdicht zakje mee en gooit ze het thuis weg. Niet heel prettig, maar op die leeftijd snap ik het dilemma ook wel.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,171
    35,831
    113
    Welk merk gebruikt zij als ik vragen mag? Mijn dochter is nog niet zover, maar vroeg laatst of ik al wat in huis wilde halen en dat lijkt me een goed idee.
    Hoop dat zij niet op mij lijkt wat dat betreft, was zo heftig toen.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ze heeft 2 verschillende: moi et marie en moodies. Zijn beiden erg fijn, maar ze heeft net de voorkeur aan moi et marie. Had van beiden er 1 besteld en toen wilde ze van moi et marie nog bij hebben.

suus1983 likes this.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,188
    16,522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een ellende is dat ook. Ik was/ ben ook altijd hevig ongesteld en mijn oudste dochter idem dito.
    Bij haar liep het letterlijk langs haar benen als ze 's morgens uit bed kwam en heel veel stolsels en zoveel buikpijn. Die was er echt 2/3 dagen ziek van. Ze slikt nu alweer een aantal jaren de pil en zelfs in de stopweek is het nog best flink.
    Ben ook benieuwd hoe het straks met mijn jongste dochter zal gaan maar ik vrees dat dit weer hetzelfde zal worden. Zit bij ons echt in de familie kant van mijn moeder.
    Zelfs nu wordt ik het nog precies iedere 4 weken stipt en dat met mijn leeftijd, zo onzinnig en dan ook nog steeds heftig en veel, daar kan geen ondergoed tegenop ;)

11. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,122
    1,826
    113
    Wat ik nog wel eens deed in de prullenbak van de handdoekje stoppen even zakje en daarom heen dat handdoekje en dan dieuwen fris nee maar beter als mee nemen.

En kan in de onderbroek geen dunne inleg dingetje voor de stolsel troepjes?
    Denk dat dit een mooie oplossing is voor een jong kind.
    Menstruatie onderbroek met een dunne inlegkruisj.
    Zeker niet die dikke hamlappen doen hoor. (Tenzij ze heel erg is maar dan thuis houden)
    Schaamde mij dood toen mijn moeder alleen maar die had.
    Later haalde ik zelf de dunne.
    Was 11 jr

12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,171
    35,831
    113
    Nou ik heb wel het geluk dat het bij mij nu veel minder is geworden, echt soms maar 3 daagjes, ongekende luxe.
    Vroeger was ik idd altijd ziek van de pijn en een nacht maandverband was binnen 2 uur niet meer genoeg. In de nacht gebruikte ik vaak 2 en dan lekte ik nog door. Echt zo'n ellende! Ik hoop ook zo dat het dochter bespaard blijft. Hier in de familie was ik de enige, dus heb nog een beetje hoop. Ook met 16 aan de pil om die reden (was pas met 15 ongesteld). Dochter is nu ruim 14, dus kan onmogelijk nog lang duren.
    Is zo sneu voor die meiden als het zo heftig is! Helemaal op die leeftijden die hier voorbij komen.

Anouk2005 likes this.
  13. MaJaKaKe

MaJaKaKe Lid

Nov 24, 2023
    28
    11
    3
    Female
    Hier is dochter van 11 voor de tweede keer ongesteld. Niet heel heftig en nog oud bloed.

Ben ook wel benieuwd naar dat menstruatieondergoed of dat wat is en of dat ook wel de zwaardere periodes houdt zeg maar.

Prullenbakken hebben ze hier ook niet op de basisschool zegt dochter. Maar durft ook niet om prullenbakken te vragen. Anders zou ik zeggen, doe een (nieuwe) maandverband in je broekzak als je naar de wc gaat ofzo? Of doe het alvast de hele dag in je broekzak?

Zoeken hier dus eigenlijk ook naar een goede oplossing

14. Vekl

Vekl Actief lid

Nov 26, 2022
    246
    158
    43
    Female
    Ik zelf werd in groep 7 ongesteld. 11 jaar. School had ook niets staan. Uiteindelijk heeft mijn moeder school gevraagd of er prullenbakjes en maand verband op de meisjes toilet van de bovenbouw konden komen. Zo hoefde je niets mee te nemen en kon iedereen gewoon pakken.

Lijkt me dat elke school hierin moet voorzien, op zn minst een prullenbak

15. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Heb ook wel eens gelezen dat meiden dan de lerarentoilet mochten gebruiken, misschien is dat een optie.

16. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,882
    6,411
    113
    Hier hebben ze nu gratis een paar maandverbandjes op de wc liggen en prullenbakjes bij de wc. Eigen maandverband stoppen kinderen in hun kluisje en pakken ze dan op weg naar de wc, of klein gevouwen in een broekzak bv.

Zara75 likes this.
  17. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

Jul 21, 2018
    2,012
    1,557
    113
    Female
    Zou idd vragen aan de school om hier in te voorzien met minimaal prullenbakjes. En beter nog op elk toilet een bakje met wat maandverband etc. Ik was ook zo jong ongesteld en niks ergers dan doorlekken.

Is een maandverband in menstruatie ondergoed een idee? Dan kan ze maandverband halverwege de schooldag weggooien. Ik heb dit ondergoed niet.

zelf wilde ik trouwens snel over op tampons, die gebruikte ik in groep 8 al. Zou voor thuis mini tampons kopen en uitleg geven hoe te gebruiken mocht ze dit willen.

zo deed ik dat toen: tampon in en maandverband en tampon spoelde ik dan halverwege de dag door in het toilet. Mag eigenlijk niet maar was toen perfect om ‘stiekem’ ongesteld te zijn.

18. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,284
    17,168
    113
    Mijn moeder had alleen dunne terwijl ik echt dikke nodig had, was ook niet fijn. Dus beter gewoon kijken wat past bij de situatie

19. MiArMemmie

MiArMemmie Actief lid

Jan 7, 2019
    101
    68
    28
    Female
    Bedankt voor alle reacties,

Gisteren thuis heeft ze gewoon maandverband gebruikt,
    vannacht zon broekje geprobeerd en ging super,
    ze vind het fijn zitten. en het valt ook niet op. ze heeft vandaag gym op school en doet gewoon weer zon broekje aan.
    ze is het wel vrij licht dat scheelt. geen stolsels ofzo
    voor tampons vind ik haar echt te jong,
    maar zoals het nu gaat valt het me mee, geen buikpijn enzo.

Anouk2005 and suus1983 like this.
  20. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Hier heb ik voor dochter (14) van die broekjes besteld bij de Shein en die bevallen haar goed, het lek gedeelte loopt breed en hoog door aan de achterkant en dat kan ze goed gebruiken.

Ze is vrij heftig ongesteld (net als ik ) en dus gebruikt ze, als ze naar school gaat , ook maandverband omdat het niet handig is om in de wc je onderbroek te wisselen en je vervolgens je smerige onderbroek (in plastic zakje) moet opruimen in b.v je tas of in je kluisje.

Voor haar is dit de oplossing

Share This Page