Hopelijk mag ik even een vraagje tussendoor stellen over menstruatie ondergoed. Dat moet je eerst uitspoelen onder de kraan voor je het in de wasmachine doet? Laten jullie je kinderen dat zelf doen, of doen jullie dat voor ze? Het lijkt mij zo onhygiënisch om dat te doen? Ik zie de hele wasbak al onder het bloed zitten... Of valt dat heel erg mee?
Ik doe ze altijd gewoon op een koude voorwas, zonder wasmiddel, en daarna met wasmiddel een gewone was. Uitspoelen voor ik ze in de was gooi heb ik nog nooit gedaan.
Ik denk dat ik ze gewoon in emmertje water gooi en in de avond of volgende ochtend was. Heb ook weinig zin om alles met de hand uit te spoelen om heel eerlijk te zijn
het was nu wel veel meer dus misschien was dit echt de eerste keer ofzo maar ik heb het opgeschreven dus kijken wanneer volgende keer is
ik heb het toch niet gekocht. Ze is een moeilijke zowiezo slikt ze bijna niks. Dus zonder pijnstiller gedaan zielig haha
Ze is moeilijk met slikken dus zonder gedaan. Maar als het volgende keer erger is dan naar wel pcm slikken
ik schrok inderdaad ook en zijzelf dus ook. Ze ging een beetje huilen van ik wil niet. Heb haar uitgelegd en getroost. Maar ik denk idd dat dit eigenlijk de echte eerste keer was. Want vorige keer was het heel weinig en nu dus meer met buikpijn. Ik schrijf het ook op om idd eeen seintje te geven hahaa
Dochters waren beiden eind 12 en ja, die spoelen het zelf uit en hangen het dan over het handdoeken rek (2 van die uitstekende pinnen) die tussen droge en natte kant van de badkamer hangen (waar we eigenlijk nooit handdoeken aanhangen ) . Dan kunnen ze uitdruppen/drogen, tot ik ze meepak voor de was. Uitspoelen is het beste in koud water, dus doen ze inderdaad in de wasbak en anders voor ze zelf gaan douchen. En dat ze het netjes achter moeten laten kunnen ze gewoon leren. De oudste deed dat gelijk - de jongste heb ik er nog eens op gewezen. Uitspoelen tot het water weer (vrij) helder is. Gezien de prijs van het ondergoed wil ik ook wel dat ze er goed mee omgaan . Verder las ik over stolsels- tja, in maandverband blijft dat er ook op liggen - nog meer dan bij de onderbroeken vind mijn dochter - bij toilet bezoek haal je die met een papiertje weg en spoel je gewoon door. Ze vinden beiden maandverband verschrikkelijk. Oudste gebruikt het helemaal niet - maar die durfde vrij snel tampons te gebruiken. Jongste soms- als extra op een lange schooldag, voor de zekerheid : starten met maandverband in het ondergoed en na een paar uur alleen met het ondergoed door.
Ik vind maandverband ook veel sneller klammig en broeierig voelen dan wasbaar menstruatieondergoed, waar ik bv bij maandverband echt van gruwel is dat gevoel dat een golf bloed (langzaam) opgenomen wordt. Gek genoeg voel ik dat bij menstruatieondergoed totaal niet, het is gewoon meteen weg zonder klammig en viezig te voelen.
Ik laat dochter ze in een emmer water doen. Ik spoel ze per 2 of 3 uit in de wasmachine, koud. En daarna gewoon in een normale donkere was.
Ja zo ga ik dat denk ik ook doen. Lijkt me fijner dan elke keer met de hand uit moeten spoelen. Zie mijn puber dat ook nog niet doen.
Nee, ik zag dat ook niet gebeuren. En kan wel zeggen dat ze het moet, maar dan gaat het halfslachtig en daar vind ik het ondergoed te duur voor.
Ik doe het mijne ook gewoon in een emmer koud water. Heb er speciaal emmertje voor gekocht, met zwarte binnenkant, dan zie je ook niet elke keer dat bloedwater, vond ik zelf prettiger dan in de doorzichtige emmers die ik al had Ik weet wel hoe dat gaat, sta ik te spoelen, roept er een kind ofzo, afgeleid en vergeten
Dat ging ze hier idd ook niet doen. Ik vind dat overigens zelf ook een nadeel van dat ondergoed, dat uitspoelen. Het stinkt als een malle en je staat echt een tijd te spoelen, zeker als je het heftig bent.
Dochter is nog niet hevig ongesteld en als ze het is, is het nog oud bloed. Ze is het nu denk ik zo'n 3 keer geweest. Enig idee wanneer het helder rood wordt? Wat is de ervaring? Hoe vaak moet je menstruatieondergoed verschonen per dag? Of gaat dat een hele dag mee? Gebruik voor haar de katoenen maandverband en inleggers. Geen plastic troep.
Dat is geheel afhankelijk van hoeveel je verliest. Op de zwaarste dagen draagt dochter hier eerst maandverband, omdat de menstruatieonderbroek niet toereikend is voor een schooldag anders. Op de lichtere dagen kan hij met gemak de hele schooldag aan.