Dochter 10 maand maanden snachts aan het spoken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lewa, 3 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lewa

Lewa Lid

7 jan 2015
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik heb een vraagje omtrent het slapen van mn dochter (de zoveelste, sorry!)
    Ze sliep al vrij snel door. Hartstikke luxe natuurlijk, totdat ze in de zomer plotseling snachts steeds de speen nodig had. Geen probleem, even eruit en verder slapen. Maar nu wordt het steeds erger. Het speentje is niet meer voldoende en dus krijst ze er wat af snachts. Eerder kon ik haar in slaap wiegen, liedje zingen, maar ook dit helpt niet meer.
    Toen nog de volgende dingen geprobeerd: meer voeding, extra fles snachts(dit helpt wisselend), bij ons in bed, laten huilen, anders in bed leggen, etc.
    We dachten eerst: is een fase of een sprongetje, gaat wel over. Maar het duurt nu wel lang of ben ik te ongeduldig?
    ohja... Nog 1 ding. Tandjes heeft ze nog niet, er is ook nog niets te zien of te voelen.

Is dit herkenbaar?
    Iemand tips?

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Herkenbaar! Hier ook alles geprobeerd... donderdag komt de wijkverpleegkundige om even mee te kijken...

Hier ook geen tanden trouwens...

3. Lady1984

Lady1984 Actief lid

11 feb 2014
    166
    106
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja heel herkenbaar! Hier ook al weken bezig :cool:

Hier twee ondertandjes door. Ben benieuwd of de wijkverpleegkundige tips heeft!

Hoe gaat het overdag bij jullie met slapen? Dat gaat hier wel goed.
    Overdag wel continu aan mijn broek hangen en niet alleen willen spelen.
    Is rond dezelfde tijd begonnen.

Herkennen jullie daar ook wat in?

4. annebon1986

annebon1986 Actief lid

22 jul 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een week slecht geslapen snachts, gelukkig nu sinds een paar dagen weer wat beter. Het is begonnen nadat ze vrijdags 2 spuiten had gehad en zaterdag op zondag de klok was verzet.. Veel moeite om in de avond dat uurtje later naar bed te gaan, elke dag huilen, huilen.. Toch volgehouden en rond 7 uur naar bed gebracht. Snachts dus erg vaak wakker, normaal nooit of bijna nooit. Niks hielp, aantal keer tutje gegeven en daarna gewoon laten rommelen tot ze zelf weer in slaap viel. Ik probeer haar echt alleen uit bed te halen als ze in paniek is of echt niet stopt met huilen.
    Gelukkig is dat nu sinds een paar nachten dus niet meer. Wel is ze nogsteeds in de ochtend een uur eerder wakker dan normaal. We proberen haar dan haar tut te geven, soms slaapt ze dan nog even en soms ook niet. Dan gewoon de fles wat eerder en daarna nog even naar bed.

Ze heeft ook echt een tijd niet lekker in haar vel gezeten, dat wordt nu weer beter. Hier trouwens wel al 4 tanden en weer 2 in aantocht. Dat speelt ook wel mee denk ik.

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    hier was dat op die leeftijd ook zo bij beide eigenlijk. Ze hebben bij ons allebei een tijd tussen ons in geslapen toen... dan sliepen wij tenminste ook. ;)

Deel Deze Pagina