Help! Wat is er met mijn eerst zo rustige, relaxte dochtertje aan de hand?! Bij 5,5 weken begon ze einde dag met miepen en humeurig zijn. Als wij niet steeds bij haar bedje zitten om de speen opnieuw in te doen of over haar bolletje te aaien huilt ze. Ze kan niet in slaap komen na 15.00 uur in de middag. Uiteindelijk eindigt het in huilen. Wil niet bij ons op de arm, niet in de box, niets. Rond 19.00 a 20.00 uur stopt het huilen en slaapt ze door tot in de ochtend (moet wel gevoed worden). Sinds 4 dagen is ze zelfs onrustig aan het worden in haar ochtend slaap. In de kinderwagen en draagzak slaapt ze perfect. Wat is er aan de hand met ons meisje? Waarom huilt ze zoveel en zo lang ? Ik hoop dat iemand dit herkent?
Waarschijnlijk huiluurtje(s), onze dochter huilde tussen 4 en 12 weken elke avond van +/- 18.00 tot 22.00. Heel zwaar en vermoeiend, maar van de een op andere dag is het gestopt. Ik heb er helaas geen oplossing voor, hier lag dochterlief altijd bij een van ons.
Klinkt als het 'bekende' huiluurtje. Gewoon lekker bij je nemen in de draagdoek of in de kinderwagen leggen, als ze daar wel wil slapen. Ze gaat vanzelf wel weer in d'r bedje slapen. Hier was hij ook vaak rond etenstijd onrustig, zat dan ook veel in de draagdoek, zodat ik toch kon koken en wat kon eten. Ging in de loop van de tijd vanzelf beter.
Bedankt voor jullie reacties! Terwijl ik dit typ zit mn dochter in de draagzak. Ik zou willen dat ik altijd haar in de draagzak of kinderwagen kon doen van 15.00 tot 19.00 (de tijd breidt zich steeds verder uit ). Maar ik moet morgen einde middag bij het consultatiebureau zijn, ik krijg overmorgen kraamvisite in de middag, ik krijg mijn schoonzus te eten etc. Schrappen jullie alles uit de agenda? Of hoe doen jullie dat?
Tijdens kraambezoek kan de kleine toch in de draagzak? Wij hebben toendertijd weinig afspraken gemaakt, en die vooral op momenten gezet dat het meestal goed ging.
Kraambezoek heb ik niet geschrapt, maar de kleine gewoon bij me gehouden. En ja, soms heeft ze dan gehuild toen er bezoek was. Maar dat doen baby's
Ik kan na 3 kinderen zeggen, het hoort erbij rond deze tijd , altijd tijdens etenstijd, ben dus inmiddels wel gewend koud te eten, of met 1 hand. Ik plan dus weinig aan het einde van de dag, of anders dan accepteer ik dat ze huilt.
Je kan haar toch gewoon bij je houden tijdens kraambezoek en bij t consultatiebureau ook lekker warm in een omslagdoek bij je houden. En tja... als er mensen op visite komen, dan weten ze inderdaad dat een baby kan huilen. Hier ging visite trouwens vaak zelf ook wel snel weer weg als ze merkten dat de baby onrustig was. Dan deden we gewoon 1 kopje koffie en daarna niks meer schenken, als je dan ook nog een huilende baby hebt begrijpt bezoek vaak wel dat het kraambezoek dan lang genoeg heeft geduurd.
Hier bij allebei onrustige uurtjes savonds. Bij de eerste was het met precies 3 maanden op de 1 op andere dag over. En nu met de tweede zitten we er nog midden in. Idd wat iedereen zegt lekker bij je houden.
Wij hebben ook steevast huiluurtje gehad van 4 tot 12 wk, tussen 18:00 en 20:00 een uur lang. Inmiddels is ze 16wk, en hebben we het nog héél soms(1x pw?) Ik had gelezen dat het rond 3mnd over zou gaan, gelukkig was dat bij ons ook het geval! Geduld....(ben ik heeeel slecht in trouwens...)