Kleintje elf maanden zo huilerig

Discussion in 'Baby en dreumes' started by grasspriet84, Mar 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Ha meiden.

Pffff even wat kwijt willen hoor...

Onze kleine man is bijna elf maanden en de laatste week zooooooo dreinerig. Het begint smorgens al als ik hem uit bed haal. Alles bij elkaar brullen op de aankleedmat. Speeltjes wil hij niet. Ligt alleen maar te huilen. Als je hem oppakt, dan blijft hij huilerig. Vervolgens ga ik met hem eten en weer hetzelfde verhaal. Een paar stukjes brood gaat prima. Hii wil al snel een speeltje onder het eten anders is hij zo dwars sat hij gewoon niet meer eet.

Hii wil continu staan maar het lukt hem nog niet helemaal zelf om aan de tafel te gaan staan. Ik help hem daar niet steeds bij omdat hij het uiteindelijk zelf moet leren. Dus is het weer brullen.

Hij wil niet bij me zitten, maar hij wil ook niet dat ik wegloop. Normaal gaat hij ook goed slapen. Sinds gisteren brult hij alles bij elkaar. Ik laatbhem huilen en hij valt in slaapt. Hij slaapt twee uur en wordt weer huilend wakker.

Het gedrag past bij een sprongetje. Kan ik echt niks doen om het ZL makkelijker te maken? Sneu voor hem maar ik ben zo op!

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,157
    23,238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn ervaring? Uitzitten. ;) Je kan idd weinig doen. Hopen dat het snel over is. En er volgen nog veeeel van die periodes, hier wel in elk geval. :p

3. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Je zit idd in een sprongetje, kenmerken van de sprong :
    • zij lijkt spontaan een driftbui te krijgen. Vervelend maar wel heel slim. Zij weet namelijk wanneer zij iets niet mag en wil het toch doen. Zij krijgt de driftbui dus al voor zij ook maar iets heeft gedaan;
    • zij pakt vaker een knuffel;
    • zij wil vaker beziggehouden worden;
    • zij huilt vaker

Er staat zij omdat ik het even uit de oei ik groep app heb gekopieerd en die staat op m'n dochtertje ingesteld.

Misschien is het een idee om die app te downloaden voor je telefoon? kost volgens mij maar €2,50 ofzo maar het is wel heel handig!
    Ik heb zowel d'r uitgerekende datum als geboortedatum erin gezet! Sprongetjes zouden officeel met de uitgerekende datum zijn. Maar vind het nogwel eens wisselen hier.

4. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Pff jaa heel herkenbaar. Echt effe doorbijten was het hier.
    Hier ook overdag niet willen slapen hooguit 1.5 uur in totaal. Eten ging toen ook barslecht en kwam 's nachts een aantal keer voor een voeding.
    Ik heb helaas geen tips voor je....Wel herkenbaarheid.
    Het is even zwaar, maar zodra hij waarschijnlijk zelf aan de tafel kan staan zal het ook wat beter gaan.

Succes!

5. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    De app heb ik op mijn telefoon staan. Nog negen dagen tot het einde van de sprong...ik tel af...
    zijn vorige sprongetjes had hij ook wel kenmerken, maar niet zo heftig als deze sprong.

Ik snap het allemaal; hij is gefrustreerd, wil bij me zijn, maar toch ook dingen zelf doen etc. Alleen ben ik zo moe. Gewoon niet leuk meer. Manlief doet gelukkig ook veel vandaag, maar dat gedrein van ZL komt elke keer als een dreun bij me binnen dus echt slapen lukt niet.

Vanmiddag gaan we even met hem zwemmen. Vindt hij leuk dus miss is afleiding even goed.

Het is even bikkelen, ik weet het. Wilde het gewoon even kwijt. Aankomende week wordt hij ook weer geopereerd dus die onrust zit er bij mij ook in. Het is even alles bij elkaar 😢

6. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Zwemmen is inderdaad denk ik wel een goed idee, kan die ook z'n frustratie en energie kwijt.
    Even plezier hebben met mama en papa.

Ik herken het wel hoor, die vermoeidheid..
    Je wordt zelf ook snel kriebelig en je bent er prikkelbaar en dus geen geduld.
    Ik snauwde in die periode m'n zoontje ook heel erg af.
    Gelukkig helpt je vriend je ook. Mannen hebben daar toch iets meer geduld voor denk ik soms, haha

Och jeej, waaraan word ie geopeerd dan? :(

7. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

wat vervelend dat hij nu zo huilerig is! Het is een fase maar daar heb jij natuurlijk niks aan.. gelukkig kan je man je vandaag goed bijstaan! Hopelijk heeft hij snel onder de knie hoe hij moet gaan staan.. dan is de frustratie oom weeer een stuk minder..!
    Hier ook een handenbindertje wil niet graag in de box krijst dan alles bij elkaar, op de grond wel zoet maar zit overal aan, klimt sinds deze week ook de trap op is ook niet zo handig 🙄

8. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Klopt helemaal. Ik probeer mijn geduld te bewaren, maar als het smorgens vroeg a begint terwijl ik hem aankleed, is mijn geduld toch een stuk minder.

Paar maanden geleden is hij geopereerd aan een abces. Dit heeft niet geholpen en nu blijkt dat er een fistel onder zit. Hier heb ik (verdorie!) voor de operatie nog naar gevraagd. Nee, dat kon het niet zijn want er kwam geen ontlasting uit. Je gaat er vanuit dat een chirurg het dan weet. Nu zegt de kinderchirurg dat het wel een fistel is en dat dit moet worden schoongemaakt. Het is geen grote ingreep, maar hij moet weer onder narcose en krijgt nu ook een caudale prik. Dit is een soort ruggenprik tegen de napijn. Hier zie ik enorm tegenop.

Hopelijk gaat het zwemmen vanmiddag helpen!

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,157
    23,238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat boek klopte hier voor geen meter :p Tot een jaar nergens last van gehad. Daarna echter... 1 ellende van 12-16 maanden en nu? Zie mn topic maar in peuter en kleuter :D;)

10. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Vanmiddag lekker wezen zwemmen. Kom ZL even zijn energie kwijt. Raad eens wat... ik had ZL aangekleed en in de box gezet die in de kleedkamer stond. Stond meneer ineens rechtop en kraaien dat hij deed! 😳🎉😂 Thuis ging nu ineens ook staan zonder hulp aan de box en aan tafel. Heel bijzonder... met naar bed gaan protesteerde hij mog wel, maar hij wilde natuurlijk spelen.

Hopelijk is mijn kleine mannetje nu minder gefrustreerd!

11. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Klinkt heel heftig allemaal, vooral die prikken enz :(. Pfff ik zou daar echt niet tegen kunnen, maar ja het moet helaas. Uiteindelijk is het voor een goed doel.
    Fijn dat het zwemmen gezellig was! Hopelijk gaat het nu beter :p

Share This Page