Hallo allemaal.. Ik ben vast niet de enige met dit probleem, maar ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie er mee omgaan.. Ons dochtertje is 10 maanden en slaapt slecht.. s avonds gaat het inslapen nog redelijk, ik sus haar tegenwoordig in slaap, meestal slaapt ze dan al binnen 5 minuten. Ze wordt heel vaak wakker, soms al als ze er nog maar een uurtje in ligt.. als we er dan snel bik zijn en ze nog niet te wakker is dan slaapt ze verder na dat ze haar speentje weer terug heeft.. Als we geluk hebben slaapt ze door totdat wij naar bed gaan.. rond half 11.. dan wordt ze vaak rond 11 uur half 12 wakker... 5 a 6 s nachts is voorgekomen. . Uiteindelijk hebben we maar besloten haar bij ons in bed te nemen, want het gaat al heeeeeeel lang zo.. en we waren er zelf zooo moe door.. Overdag wisselt het enorm hoe ze slaapt. . Soms een hele week zonder problemen gewoon 2x per dag en deze week is het weer mis.. de ene x wil ze s ochtends niet slapen en de andere x s middags niet.. laten huilen is geen optie.. dan huilt ze na een uur nog en ook wel langer. . Ik haal haar er vask uit en wacht een poosje, geef haar wat te eten of te drinken.. en probeer het dan nog eens... Maar het ritme is al een poosje zoek.. Wie heeft er een goede tip? Groetjes!
Hier hebben we er ook last van en mijn dochter is ook rond de 10 maanden nu.. dus wellicht hoort het er een beetje bij Ik heb helaas geen tips, ik denk dat het vanzelf weer overgaat. Ik laat haar niet huilen, sus haar gewoon in slaap, maar let wel goed op de moeheidssignalen en zorg dan ook dat ze dan echt gaat slapen.
Fijn om te horen dat we niet de enige zijn met dit probleem. . Dank je voor je reactie! Laten huilen doen wij ook niet, en daarbij helpt het ook niet. . We hebben het een paar x wel geprobeerd maar zonder resultaat. . Dus jij haalt haar ook weer uit bed als ze niet wil slapen? Of gaat jouw dochter altijd slapen als je haar in slaap wilt sussen? Ik weet me niet zo goed raad als ik bijvoorbeeld de deur uit wil.. als ze dan niet wil slapen kan ik het soms niet een poosje later weer proberen omdat ik dan weg wil.. Als ik gewoon thuis met haar ben is het geen probleem, dan gaat ze gewoon naar bed als ze wel moe is.. overdag bedoel ik dan.. s avonds gaat ze rond dezelfde tijd altijd naar bed.. tussen 19.00 en 19.30 uur.. Hoe ga jij hier mee om?