zo zielig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid is nog nooit verkouden of ziek geweest. Maar sinds 2 dagen is ze snipverkouden.
    Ze eet en drinkt verder goed (alleen avondeten dan weinig tot niet) en is verder niet ziek en ze slaapt redelijk goed door. Maar wat doen jullie eigenlijk met een dreumes die verkouden is, ik weet het namelijk niet zo goed. Ik ga zo wel van die neusdruppels halen, maar verder weet ik niet zo goed wat ik voor haar kan doen, vind het zo zielig...
    Ze heeft een verstopte neus en een slijmerig hoestje en geen verhoging, dus echt een verkoudheidje.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    verstopte neus kun je verhelpen met neusdruppels van zout water. gewoon regelmatig herhalen opdat ze geen last van dr oortjes krijgt. Verder luuf smeren op het borstje.
    Tegen een slijmerig hoestje helpt in bad gaan ook goed (eucalyptus badolie voor kinderen, ook tegen de verstopte neus). Je hebt er ook broomexidine (of zoiets) voor, maar dat is echt een geneesmiddel wat je bij de drogist overigens kan halen, dat maakt het slijm losser zodat ze het makkelijker kan ophoesten.
    Beetje honing door de thee verzacht de keel.
    Succes!

3. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Inderdaad LUUF werkt goed.
    Iets onder het matras op hoofd hoogte doen, zodat het slijm minder vast komt te zitten werkt ook goed.

Honing mag voor het eerst jaar niet. Kan een kindje erg ziek van worden, dus dat ontraad ik je.

Succes hoor ;)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou gewoon wat neusspray geven.. verder niet zoveel.

By the way is ze al over de 1 jaar dus honing zou je gewoon mogen geven.

Deel Deze Pagina