Onze meid van 10 maanden wil sinds kort niet meer gaan slapen 's avonds. Overdag gaat het prima maar zodra het bedtijd is en we leggen haar in bed huilt ze de hele buurt bij elkaar. Ze wíl gewoon niet meer slapen gaan. Wie weet raad? Wie herkent dit? Wat kan dit zijn? We laten het licht aan op de overloop. Dit heeft even geholpen maar werkt ook niet meer. Ze is echt hysterisch. Help!
ik herken het helemaal.. bij alysia heeft het een maand geduurt en nu slaapt ze soms weer goed... maar ik denk dat het een fase is waar ze door heen moeten.. verder weet ik het niet.. ik lees wel mee misschein komt de goude tip boven
Is idd n fase. Bij Justin is t sinds 3 nachten helemaal over.. Ik denk aan tandjes en sprongetje tegelijk bij hem.
Wij hebben het ook gehad en bij ons was het verlatingsangst. Hij klemde zich in paniek aan mij vast, zooo zielig! Inmiddels is het over en slaapt hij weer lekker.
Hier al weken het slechte slapen, meneer gaat ook gelijk staan en gillen, zitten doet hij dan niet meer dus is wel moelijk hoor.
Kian slaapt ook slechts sinds hij ziek geweest is Ik lees dus even mee! Nu gaat hij pas naar bed als hij op schoot in slaap gevallen is...
Gisteravond was het weer hopeloos. Alles probeer je. Maar niks heeft zin. Uiteindelijk sta je als ouders elkaar aan te kijken met de handen in het haar en de wanhoop nabij. Uiteindelijk is ze in slaap gevallen maar dit gaat nu al een paar avonden zo. Voorlopig houden we het even op een sprongetje...
Ja dat hadden wij dus ook. Wat wij gedaan hebben is het voorzichtig afgewend. Dus eerst viel hij op schoot pas in slaap en legden we hem dan in bed. Dan legden we hem in bed als hij bijna sliep. Als dat goedging legden we hem in bed als hij slaperig werd. Net zolang doorgaan tot we hem gewoon weer in bed konden leggen. Want wij wilden hem niet laten huilen. Het is gelukt, maar het is wel een kwestie van een lange adem hebben, het heeft een week of 2 misschien zelfs 3 geduurd.
Stijn heeft toen hij 11 maanden hetzelfde gehad. Wij hebben hem toen een avond laten huilen en elke 10 min naar hem toe en weer neerleggen en zeggen dat hij moest gaan slapen, na een uur is hij in slaap gevallen ( was ik blij mee want ik hielt het niet meer) Ik haalde hem smorgens uit bed en hij was die avond zo aan het trappen geweest dat hij zijn pyama broek uit had gekregen in zijn slaapzak. De avond daarna huilde hij nog maar een kwartiertje en sindsdien slaapt hij weer perfect.
sinds wij nu op zijn kamer gaan zitten.. met een klein leeslampje.. een boekje lezen (hij ligt dan op schoot en drinkt zijn fles leeg). Na zijn flesje leg ik hem in het bedje.. geef hem een kusje en doe dan zijn muziekje aan.. en zeg ik tegen hem tot morgen.. Dat helpt bij onze kleine vriend...! hij slaapt meteen,, misschien een idee?
Dat was ons ritueel sowieso al...En momenteel trekt ze zich daar niets van aan. Zodra het licht uit gaat en ze ziet dat we weggaan zet ze het op een krijsen. @veertje: Ja, dat herken ik dus precies...wanhopig wordt je ervan. Echt heel zielig voor die kleine...
Hier ook sinds een dag of 3 dat meneer niet wil slapen. Voor die tijd klonden we hem wegleggen en hij sliep direct. Als we nu naar boven lopen weet hij al hoe laat het is en als hij dan zijn bedje ziet... :S Gillen geblazen! We laten hem nu even huilen en elke paar minuten ga ik even nar boven.. rechtleggen, speen erin, muziekje aan en aai over de bol.. Tot nu toe gaat dit goed. ( na 3x naar boven te zijn geweest ofzo ) Ook wordt hij nu een aantal keren wakker, al vrij vlot, had hij ook nooit. Ik hoop dat het een fase is, vast wel
ja danisha had ook even zo'n fase... ze wou echt niet slapen en sliep pas als ze bij ons in slaap was gevallen rond 22.00 ofzo.. daarna ging ze wel weer slapen maar werd ze steeds later op de avond wakker rond 22/23.00.. eerst pakte ik haar wel tot mijn moeder bij ons logeerde en zei: gewoon laten huilen... ben toen 1x geweest voor alleen de speen en sindsdien slaapt ze weer normaal... ik zou dus gewoon om de zoveel tijd heen gaan en speen geven... en als het echt erg wordt dan wel oppakken... maar eigenijk moet je doen wat jij denkt dat het beste is!