Hoe hazeslaapjes overdag langer te maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door appel4, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasper doet overdag vaak hazeslaapjes. Soms echt heel kort, maar 35 minuten. De meeste keren zijn zijn slaapjes overdag niet langer dan een uur. Als hij een uurtje slaapt, mag ik blij zijn. Soms laat ik hem als hij zo kort heeft geslapen nog in bed liggen, maar hij begint dan te piepen en valt niet meer in slaap. Wie heeft er tips voor mij die er misschien voor kunnen zorgen dat zijn slaapjes overdag wat langer worden?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je kunt slaap niet dwingen. De 1 heeft meer slaap nodig als de ander.

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
  4. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hier precies hetzelfde!
    wat ik tegenwoordig doe,is dat ik haar er gewoon uit haal na het uurtje en dan is ze meestal wel weer moe 3kw later en dan doe ik haar gewoon weer naar bed.
    moet zeggen dat het redelijk werkt.

gr linda

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.182
    35.857
    113
    Hier hetzelfde en ik doe het net als Jinx. Hij is dan gewoon wakker en uitgerust en 3 kwartier later is hij weer moe, dus gaat hij weer lekker naar zijn bedje.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.182
    35.857
    113
    Ik zou trouwens niet meer gaan inbakeren hoor, dat wordt gevaarlijk als kindjes zich kunnen omdraaien en aangezien je kleine al 4 maanden is zal dat niet lang meer duren, als hij dat niet al doet. Jesper doet het namelijk ook, rolt op zijn buikje. Moet je niet aan denken dat ze dat doen als ze ingebakerd zijn.

7. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Mijn zoontje van net 1 slaapt eigenlijk altijd maar een uurtje. Bij hoge uitzondering wil het een keer uitlopen tot 1,5 a 2 uur, maar dat gebeurt niet vaak. Hij slaapt nu nog 2 keer een uurtje per dag en ik ben bang als hij straks naar 1 slaapje gaat dat dit dan ook maar een uurtje is. Het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere en dat uurtje heb ik me maar bij neergelegd (al hoop ik er stiekem toch nog op dat hij bij 1 slaapje toch minstens 2 uur zal slapen!)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ieder kind heeft zijn eigen slaapritme. Bij Jasper is dat blijkbaar iets van 35 minuten. Ik zou hem lekker rustig laten liggen tot hij aangeeft dat hij aandacht nodig heeft.
    Verder zou ik er niet te veel aan proberen te sleutelen, dat levert alleen maar stress op voor jullie beide.

Voor inbakeren is hij natuurlijk al veel te oud.

9. Jasper slaapt sinds hij een paar maanden is in een bakerzak. Dit omdat hij zo druk met zijn handjes bewoog. Dit heeft niet echt invloed gehad op de slaapjes overdag. 'S nachts slaapt hij zo'n 6 a 7 uur achter elkaar. Soms slaapt hij overdag wel opeens een paar uur achter elkaar, zoals gisteren van 11.00 tot 13.00. Waarom hij dan ineens zo lang slaapt weet ik ook niet. Moet me er dan maar bij neer leggen dat ik een wakker kindje heb en geen slaapkoppie :) Hebben jullie een ritueel voor de slaapjes overdag?

10. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Fenja slaapt al maanden 2 x drie kwartier. heb me er uiteindelijk ook maar bij neergelegt. Ze is gewoon geen slaper overdag. Snachts gaat wel goed en slaapt ze 12 uur achtereen. maar overdag niet. Vind het niet zo erg, beter overdag weinig slapen als snachts toch?

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ritueel hier was: borst tot ze sliepen en dan vasthouden tot ze diep sliepen.

12. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,
    Quinten (8 mnd) slaapt ook superweinig overdag. Heeft hij altijd gedaan, maar hij is aan het einde van de middag echt niet meer te harden, sjacherijnig niet normaal. Ik denk wel dat hij meer slaap nodig heeft, maar het hem gewoon niet lukt om weer in te slapen overdag. In de nacht hebben we nu geen probleem, hij slaapt van 7 tot soms wel 9 uur!
    Herkenbaar? Zeker! Oplossing? Nee helaas...
    Groetjes Jessica

13. TanjaVisser

18 jan 2008
    8
    0
    0
    Hier precies hetzelfde probleem. Mijn baby van ruim drie maanden doet ook alleen korte slaapjes overdag! Het kost veel tijd om hem telkens weer terug te leggen maar een oplossing weet ik niet. Het kan nu bij de ontwikkeling passen en ze zeggen dat het overgaat.....

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik denk dat je je er idd bij neer moet leggen. Wij hadden dat ook in de eerste maanden, en ineens gaat het wel beter. Nu moet ik hem soms echt wakker maken, bang dat hij anders de hele dag slaapt...

Ach ja, slaap kun je idd niet dwingen en als je kindje er verder goed uit ziet, dan is er toch niets aan de hand?

Succes!

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier ook geen tips.
    Luca slaapt ook per keer maar een half uurtje. En dat maar 2x per dag :confused:
    Hij slaapt vaak van 12 tot 12.30 ong en dan van 17.00 tot 17.30 uur.
    Ik heb me er ook bij neergelegd dat hij gewoon niet meer slaap nodig heeft.

Nu ligt hij toevallig al 2 uur te slapen :confused: :whistle: dat is ook wel weer eens lekker zo even 2 uurtjes de handen vrij. :)

16. TanjaVisser

18 jan 2008
    8
    0
    0
    Ik denk dat het ook te maken heeft met de slaapcyclus van een baby. Na ong. veertig minuten komen ze in een diepe slaap. Als deze overgang niet goed wordt gemaakt dan worden ze dus wakker. Dit is bij ons het geval. Als mijn zoontje naar bed gaat dan standaard wordt hij even wakker na drie kwartier. We laten hem dan liggen en hij valt dan zelf weer in slaap.
    Maar ik hoop dat de korte slaapjes overdag snel verleden tijd zijn!

17. kelly26

kelly26 Actief lid

28 jul 2006
    166
    0
    0
    gelderland
    hoi hoi

bram is nu bijna vijf maanden en doet ook hazeslaapjes, we proberen hem zo lang mogelijk wakker te laten ivm de flessen, want hij denkt dat als hij uit bed komt ook een fles krijgt, krijgt hij die niet krijst hij zeker een uur lang alles aan elkaar, dit is alleen overdag. zodra de klok vijf uur slaat gaat meneer naar bed en moet ik hem wakker maken om tien uur omdat hij dan nog een flesje moet. verder slaapt hij door tot een uur of acht s'morgens.
    zijn er dames die hier wat op weten om wat te kunne doen aan die fles drang.

18. Sharita

Sharita Lid

2 jan 2007
    7
    0
    0
    Mijn kleine man sliep overdag ook niet veel, opeens ondekte ik iets.
    Stap 1 drinken na een half uurtje
    Stap 2 masseren
    Stap 3 in bad en daarna in bed, dan sliep hij meestal langer door, waarschijnlijk moe van alles..
    bij mij werkt het in ieder geval maar ja idd. alle baby`s zijn veschillend, maar als hij lekker moe is slaapt hij vast wel langer...

19. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    mijn dochtertje slaapt ook meestal maar een uurtje hoor, ik laat dr wel zo lang mogelijk in dr bedje liggen. het probleem met haar is dat ze niets wil als ze eenmaal beneden is (niet in box, wipstoeltje ed) maar als jou baby gewoon happy is of lekker op je schoot wil zitten is er niets aan de hand. dit kan zo weer over zijn, sinds kort slaapt ze smiddags wel 3 uren! heerlijk groetjes susan

20. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Boaz is nu 4 maanden en heeft de eerste maanden overdag alleen maar slaapjes gedaan van drie kwartier. Nu sinds een kleine 2 weken slaapt hij soms opeens 2 uur achter elkaar.
    Er is dus hoop! :)

Deel Deze Pagina