dubbel lelletje in de keel

Discussion in 'Baby en dreumes' started by nancy1981, Jan 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    hallo

toen ons zoontje was geboren kwam er een kinderarts en zei hij heeft ipv een lelletje in de keel er twee maar kan waarschynlyk geen kwaad zei hij

nu is ons zoontje bijna 3 maanden en soms doet hy de hele tijd zijn tong naar buiten duwen

ik vraag me of of dit hier iets mee te maken heeft en of er hier meerdere zijn die iemand kennen met een dubbel lelletje in de keel ?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

tong naar buiten deed Dano ook vanaf die tijd heel veel. ineens ontdekte hij zijn tong :D

Dano heeft maar 1 lelletje dus denk niet dat dat daardoor komt.
    moet je niet terug naar de arts daarvoor? waar dient dat lelletje eigenlijk voor bij mensen?

3. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    hoi hoi

nee hoef niet terug naar de kinderarts omdat hy dezelfde dag van de geboorte zei dat het waarschynlyk geen kwaad zou kunnen.
    Maandag moet ik naar het cb met Sem en dan vraag ik daar of ze er even naar kunnen kijken en anders wil ik voor de zekerheid tog even langs de kinderarts gaan.Dat met zijn tong naar buiten duwen doet hy eigenlijk vanaf dat hy 1 maand was maar de laatste tijd is dit veel meer geworden dan in het begin.
    Ook heeft hy altijd hel veel speeksel langs zijn mondje en duwt heel vaak zijn handjes in de mond en sabbelt erop.
    Ik weet eigenlijk ook niet waar dat lelletje voor dient

gr nancy

4. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hier ook op ene gegeven moment veel zijn tongetje naar buiten duwen! dus ik denk dat het geen kwaad kan!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,873
    113
    hier ook dat tongetje en ook veel kwijlen en de handjes in de mond hoor, dat is normaal.

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hoi.. op de eerste vraag heb ik geen antwoord.

Maar wel op de 2e. Dat lelletje heet je huig.

De huig sluit tijdens het doorslikken van eten/drinken de neus af. Op deze manier komt er geen eten de neus in.

7. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    youame is geboren met een schisis en der lelletje was gespleten

ik denk dat ze het wel dicht gaan maken omdat het mischien de spraak kan hinderen

bij youame hebben ze het met 10 maand dicht gemaakt en 3 dagen later kon ze mama zeggen

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    dat lelletje hangt aan je huig en heet je keelamandel. Als je ziektekiemen of pollen inademt komen die aan je huig te zitten (plakken). hierdoor reageert je lijf met bijvoorbeeld niezen of het sturen van witte bloedcellen om de ziektecellen aan te pakken.

Soms reageren je amandelen (in je neus zit er ook nog een) te fel en moeten ze geknipt worden

2 amandelen lijken me geen kwaad kunnen, extra bescherming!

Groetjes Lisette

Share This Page