hoe vaak mogen jullie kindjes spelen met een ander kindje? (Thuis of bij een ander thuis) En waarom juist zovaak of juist niet Zovaak?
Ik heb er geen vaste regel over. Net hoe het uitkomt. Geen 5x per week allebei Soms 3x in de week, soms een week helemaal niet.
Hier is onze oudste net 2 jaar Dus er word nog weinig gespeeld met schoolvriendjes haha Maar...... Had net toevallig een vriendin op bezoek met haar zoon van 4. Ik heb me werkelijkwaar continue geïrriteerd ... Vandaar dat deze vraag bij me op kwam denk ik... Maar ook... Als er geregeld word gespeeld met anderen, bestaat er dan nog maar zo “weinig”. Familietijd?
Het gaat hier niet ten koste van familietijd hoor. Afspreken is na school of op woensdag of vrijdagmiddag. Als ik een middag iets gepland heb dan kan het uiteraard niet, maar anders geen probleem. In het weekend genoeg familietijd. Maar waar irriteerde jij je dan aan? Ik hoor dat wel eens meer van ouders met kleine kinderen die verder geen kinderen gewend zijn? Een kleuter speelt nu eenmaal anders dan een peuter.
Dat zeg je idd goed haha, zovaak hebben we geen andere kinderen over de vloer. Dus dat is al 1 ding...> gewenning En waarschijnlijk is het ook verre van reeel waar ik mij aan irriteerde; Mijn Zoontje wilde graag samen met auto spelen etc En het jongetje van 4 was alleen met zichzelf bezig. En ondertussen continue uitlokken.... dus de auto voor Mn zoontje zn neus zetten en zodra hij het wilde pakken werd hij boos etc. En dit bleef maar doorgaan zo. En vooral het stiekeme
Ja het is zeker niet leuk. Wel typisch kleutergedrag Waar ik bij moet zeggen met dat uitlokken dat ik mijn kleuter zeker corrigeer als hij dat doet.
Misschien dat ik me daar onbewust wel zo aan irriteerde dat er weinig van geZeg werd... en ik persoonlijk veeeeeel bezig ben met samenspelen etc (En even eerlijk, mijn zoontje is ook niet altijd O perfect hoor!!) En dan het kopiëren van dat rijgedrag.... o hemel!!!!!
In principe houden wij 2x per week aan, maar het ligt er ook aan hoe het uitkomt met oppas en zwemles. Ma/di gaat ze uit school mee met de oma’s. Wo en vrijdagmiddag kan ze altijd spelen en do-middag zwemles. Zo zit de week dus al snel vol. Ik merkte vorig jaar dat ze op vrijdag vaak moe was, dus dan wilde ze gewoon naar huis en dan met de buurmeisjes buitenspelen.
Elke dag! Ze komen uit school en drinken wat/ eten wat en roepen doei... en dan zit ik met mijn goede gedrag aan tafel.. Soms komen ze met vrienden uit school en soms zie ik ze pas om half 6. Maar goed we praten over schoolgaande kinderen (vanaf 6 jr tot pubers) dus het is anders als je een kindje van 4 hebt, dat gaat ook naar school maar dat is zijn/ haar wereld nog heel klein. Daarom is de kleuterschool ook zo belangrijk, samen leren omgaan met elkaar.
In dat geval had de moeder hem daar op aan moeten spreken en anders doe ik het wel, want dat is ook gewoon vervelend gedrag. Maar goed, wees gerust, de meeste kleuters gedragen zich wel aardig of zijn goed te corrigeren. Twee kinderen meegemaakt die echt vreselijk waren en ook niet wilden luisteren. Dan stopt het speelafspraakje gewoon, dan bel je de ouders op en is het klaar. Jouw huis, jouw regels. Hier gemiddeld 2 x per week per kind speelafspraakjes, soms meer, soms minder, net hoe het uitkomt.
Zo vaak als ze willen en het kan. Ik werk twee dagen, die dagen kan het dus niet (hoewel het soms bij oma ook mag) en één dag sporten ze, dus dan kan het ook niet (hoewel ik heel soms wel een vriendinnetje meeneem, omdat ze niet tegelijkertijd sporten, dus er kan er altijd één met het vriendinnetje spelen dan).
Zo vaak ze wil al vanaf groep 1 (ze zit nu in groep 4) Al die jaren nog nooit gehad dat een speelafspraak niet goed ging.
Onze kinderen gaan twee dagen per week naar de BSO, dus dan kan het sowieso niet. Op de overige drie dagen kijken we een beetje hoe het uitkomt. Omdat wij wat verder van school wonen, moet er meestal wel echt afgesproken worden met brengen en halen enzo. Soms komt dat gewoon niet lekker uit, vooral als ze alle twee totaal iets anders willen. En dan zit je soms nog met zwemles of andere afspraken. In de praktijk spreken ze ongeveer 1 à 2 keer per week af.
Hier net zo. Gisteren gingen de meiden skeeleren en dat eindigde met logeren bij ons thuis. Net vriendinnetje naar huis gebracht. Ik heb inmiddels geleerd dat gastvrijheid en plezier me meer waard zijn dan bijvoorbeeld. een opgeruimd huis. Het ene kind heb ik meer mee dan het andere maar snap niet helemaal dat je je nu al bijna druk maakt.
Ze kunnen op woensdag en vrijdag een speelafspraak met een klasgenootje inplannen. Maar los daar van gaan ze alle dagen nog wel even spelen met de kinderen uit de straat. Als we om 18u uit de bso komen spelen ze tot ik roep dat het eten klaar is, op zaterdagmiddag, zondagmiddag. Als ik het gevoel heb dat mn familietijd eronder leidt, houden we een pyjama ochtend, of ze gaan eind van de middag vroeg in bad en we hebben een pyama avond. Aan de andere kant vind ik het heerlijk dat ze zoveel vriendjes hebben. Het is ook leuk om te zien hoe je kind speelt met zn vriendjes. Die heerlijke fantasie verhalen, opscheppen wie zn papa het sterkst is, ik sta soms bijna hardop te lachen in de keuken. En mijn oudste en zijn beste vriend zijn echt net 2 oude mannetjes samen, die kunnen zo heerlijk droog samen vanalles analyseren, of gewoon naast elkaar Duckjes lezen.
Elke dag. De oudste spreekt met name vaak af en geloof mij dat is een stuk gezelliger dan wanneer hij zich thuis zit te vervelen haha. Maar die zijn ook ouder, rond de 10-11 jaar en dat vind ik persoonlijk een stuk leuker dan 4 jarigen van een ander. Laatst had ik er 7 over de vloer. Super gezellig hoor. Dat wilde ik vroeger al, hele oprit vol fietsen.
Waarschijnlijk vind ik het over n paar jaar n stuk leuker .... Ik ben onbewust erg geschrokken denk ik hoeveel invloed de buitenwereld heeft op je eigen opvoeding