Zes maanden en geen gewone flesvoeding meer willen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Yummy, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Onze dochter ging sinds we met bijvoeding begonnen steeds minder van haar flessen drinken en de laatste dagen krijgen we er echt met moeite 400 tot 500 cc in.
    Die 400/500 cc is ook pap (ochtend en avond) en/of pyjamapapje. Gewone flesvoeding weigert ze echt heel resoluut.

Ze eet wel 2 stuks fruit per dag (we variëren veel en alles vers) en ook eet ze wat brood en 's avonds ongeveer 200 gram aan "gewoon" warm eten.
    Na het eten krijgt ze volle yoghurt.

Ze is dus een goede eter, maar flesvoeding blieft mevrouw dus echt niet meer.
    Hoeveel flesvoeding zou ze nog moeten krijgen?

Zou het volstaan als ze in de ochtend en bord pap eet, tussendoor fruit, in de middag brood met eventueel melk, rond 17 uur warme maaltijd en 's avond pap/ pyjamapap?
    Of hebben jullie andere suggesties?

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ze krijgt trouwens nog de nummer 1 voeding

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Waarom nog nr 1?
    Onze dochter van bijna zeven maanden drinkt niet veel meer melk. Ze heeft een beetje hetzelfde schema als jouw dochter. Je dochter eet natuurlijk vrij goed al vaste voeding, dus het is logisch dat ze niet zoveel flessen meer hoeft.. Je zou ervoor kunnen kiezen om wat minder vaste voeding te gaan geven, zodat ze weer wat meer melk gaat drinken. Maar of je dat moet willen..

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Omdat we nog twee pakken hadden staan.

Ik maak me een beetje zorgen om de hoeveelheid vocht die ze binnenkrijgt, niet zozeer de melk ansich. En haalt ze genoeg voedingsstoffen uit de hoeveelheid vaste voeding die ze nu binnen krijgt?

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze meid van 10 maanden drinkt al 4 weken max 200ml per dag.
    Wij geven voor de vocht extra fruit en yoghurt en ze heeft nog lang geen tekenen van uitdroging. Ook al bij huisarts, huisartsenpost (toen ze helemaal niet had gedronken) en CB geweest.. Krijgen eigenlijk steeds hetzelfde verhaal: als ze tevreden en alert is en voldoende plast, is het prima en regelen ze het zelf wel.

Let dus goed op de plasluiers, maar 3 flessen is bij zo'n hoeveelheid bijvoeding vrij normaal. Meestal zijn de kindjes echter ouder als ze op zoveel bijvoeding zitten.

Ik zou gewoon eens navragen bij je CB.

6. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Zover ik weet moeten ze 400/500cc vocht binnen krijgen, dus als ik het zo lees is dat voldoende. hier bij alle twee dronken ze ook minder melk en aten ook goed hun vaste hap. Ik denk dat je geen zorgen hoeft te maken. Zolang ze goed eet en voldoende voeding krijgt is het goed + pap, brood en groente zijn allemaal fles vervangers.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Pap, fruit en yoghurt bestaat ook bijna volledig uit vocht. 2 stuks fruit is dus ook weer zo'n 200cc. Het lijkt me dat ze ook voldoende vocht binnenkrijgt.
    Heb je al geprobeerd of ze water ofzo wil?

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Bedankt voor alle reacties!

Inmiddels zijn we erachter dat het ook te maken heeft met de fles. Ze weigert er eigenlijk uit te drinken en bieden we de melk in een bekertje aan dan wil ze het wel drinken. Natuurlijk gaat het gepaard met knoeien, maar we krijgen er absoluut wat flinke slokken in!

Heb net maar een tuitbeker gekocht en dat gaan we dus ook maar proberen.
    Verder krijgt ze inderdaad via fruit, yoghurt en pap ook vocht binnen en ook krijgt ze sinds kort af en toe wat thee (babythee, venkel).
    Ze heeft vanochtend een heel bord pap leeg gegeten en op het kinderdagverblijf een flinke portie fruit en een paar kleine slokjes melk (uit een bekertje). Vanmiddag wat brood en we gaan vanavond eens wat drinken uit een tuitbeker proberen.

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik zou meteen overstappen naar nummer 2 omdat dit qua voedingsstoffen geconcentreerde is ze dus genoeg heeft aan minder. De richtlijn op deze leeftijd is nog minimaal 500cc aan melk en niet vocht omdat ze natuurlijk nog geen gevarieerd dieet krijgen. Als ze pap wel accepteert zou ik naar 2 keer per dag pap gaan (gewone bambix zonder toegevoegd Suiker of smaakjes).
    Wat je ook kan proberen is een simpele rietjesbeker zonder gekke anti lek ventielen (die zijn nog te moeilijk voor 6 maand), daar kon onze dochter ook zo vroeg al uit drinken. Ik ken ze alleen van de hema, een gewoon rietje in een beker kan ook.
    http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/verzorging/babyverzorging/eten-en-drinken/beker-met-rietje-(33590914)

Succes!

10. adi

adi Niet meer actief

Een baby van 6 maanden heeft melk veel harder nodig als bij voeding, dat heet niet voor niks BIJvoeding. Melk is haar hoofd voeding en daar haalt ze belangrijkste voedingsstoffen uit.

Ik zou dus overstappen op opvolgmelk ( bevat meer voedingsstoffen als nr 1) en melk op de eerste plek zetten, dan maar wat minder bij voeding.
    Een baby van 6 mnd heeft tussen 600 en 800cc melk nodig.

Hier gingen ze met 6 mnd ook fles weigeren (doen veel babys, is een bekende fase). We zijn toen overgestapt op andere merk en deze vonden ze lekkerder.

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik ga haar normale voeding niet verminderen, maar we zijn wel overgestapt op een ander merk en nummer 2. Lijkt iets te helpen, maar nog steeds wil ze overdag en 's ochtends echt geen fles.
    Ze drinkt het wel uit een beker of door de pap van een lepeltje.

Ze krijgt nu dus 's ochtends en 's avonds pap met een lepeltje (200 cc melk per keer) en dit eet ze op.
    Verder geven we haar over de dag verspreid gewoon bij de maaltijden wat opvolgmelk uit een tuitbeker of gewone beker en gaan proberen om zo toch nog ongeveer 200 tot 300 cc opvolgmelk te geven.
    Haar brood, warm eten en fruit eet ze echt heel graag en heel goed en ook goede hoeveelheden en ik vind het eigenlijk onzin om nu te stoppen met de normale vaste voeding en haar weer proberen aan de fles te krijgen. Zoals we het nu doen lijkt me prima! :)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt nummer twee gaan geven, dat is goedkoper. Het bevat niet meer voedingsstoffen of zo hoor, alleen geeft het een wat voller gevoel waardoor ze minder willen eten en drinken.

13. adi

adi Niet meer actief

Onzin dat nr 2 niet meer voedingsstoffen bevat.

14. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Je kan voor het vocht ook wat lauwe thee geven met 1 schepje melk.... misschien lust ze dat? .... pyamapap zit trouwens heel veel suiker in hoor, je kan beter gewone pap geven.

15. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ze krijgt zowel gewone pap als pyjamapap. Die laatste voornamelijk als we niet thuis zijn. Ik vind af en toe wat suikers geen probleem.

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Waarom zegt iedereen dat toch?
    Wij hebben pap uit een doos. Het heet ook Pyjamapapje. Pyjamapapje fijne granen, vanaf 6 maanden en Pyjamapapje 8 granen vanaf een jaar. Je voegt het toe aan de melk en heeft GEEN toegevoegd suiker.

17. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Je moet de aflevering over babyvoeding van radar maar eens bekijken... daar word gezegd dat het gelijk staat aan een schaaltje vanille vla. Voor af en toe geen probleem maar niet echt voor iedere dag..... maar ik ben natuurlijk ook geen expert... heb het ook maar van radar...

18. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ah, dank. Ik ga eens kijken.
    Heb even gegoogled en kom er niet echt uit wat Nestlé doet met de granen. Denk dat ze er maltose van maken. Dat gebeurt ook tijdens het brouwen van bier ;)

19. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hihi daarom slapen ze er zeker zo lekker op :p

20. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Oh, in die radaraflevering staat de Bambixpap gelijk aan de Pyjamapap als ze het vertalen in "hoeveelheid suikerklontjes". Voor de geïnteresseerden :) en schijnbaar is een bekertje diksap net zo slecht als 1 papje? :(

Deel Deze Pagina