onze dochter 11 maanden komt niet goed en laatst in 1,5 maand 200 gr afgevallen.ze eet wel goed. wat kan dit zijn
Is ze meer gaan bewegen, of flink in de lengte omhoog gegaan? Misschien een keer ziek geweest? Je hoeft je nog niet druk te maken, maar houdt het wel in de gaten.
Als ze idd is gaan lopen, verbruikt ze meer energie en is het niet abnormaal als ze dan wat afvalt. Als ze verder prima eet, goed beweegt en goed gemutst is dan is er niets aan de hand en kan je het gewoon aankijken.
hoi, mijn zoon was bij de meting van het cb met 14 maanden iets afgevallen (volgens mij iets van 300 gram) ook niet echt ziek geweest, eet prima en ook niet echt in de lengte gegroeid.. de arts van het cb maakte zich er niet echt druk over, hij ziet er goed uit, beweegt veel (loopt trouwens nog niet) en maakt absoluut geen zieke of magere indruk. Wel moesten we iets eerder terug komen voor een extra weging, met 16 maanden, omdat hij anders pas met 18 maanden zou komen. Met 16 maanden teruggeweest en toen was hij iets aangekomen... Ik zou mij dus niet echt druk maken, wel in de gaten houden en af en toe iets extra's geven als je denkt dat ze nog trek heeft.
Is ze niet wat licht voor haar leeftijd ? Wat heeft het cb ervan gezegd dat ze is afgevallen ? Wat het kan zijn weet ik niet. Er komt sowieso een periode dat ze minder groeien/aankomen. Zolang ze tevreden is zou ik sowieso niet teveel zorgen maken en anders cb arts om advies vragen.
mijn meisje woog met 11 mnd oud 10,6 kilo en nu met 12 mnd +1 week oud weegt ze 10 kilo bij 84,5 cm. Ze heeft wel met 11,5 mnd in het zh gelegen ivm flinke buikgriep en dik 2 kilo afgevallen zijn,maar dat is ze er in 3 wkn tijd gelukkig bijna weer aan. Mijn meisje loopt al bijna 4 mnd los,en rent nu al 2 wkn rond ze is dus ook erg lang en dun voor haar net 12 mnd oud.
ze is inderdaad te licht. moeten 8 jan terug komen en dan moet ze aangekomen zijn, niet dan gingen ze verder kijken zei ze.Vergeten te vragen wat dan doen
je kan extra schepje opvolgmelk overal in doen of klontje roomboter door het eten,griekse yoghurt doe ik diksap en lepel slagroom in en dat vind ze heerlijk. Je kan ook bij je ha vragen voor een verwijzing en dat je je zorgen maakt. Mijn meisje krijgt fantomalt erbij om aan te komen. Die kan je alleen op recept krijgen,dokter kan dat ook voorschrijven. Bij mij is het via de ka en het eetteam gegaan. Volgens de lijnen moet mijn meisje nu nog 2 kilo aankomen omdat ze erg lang is,als ze gemiddeld lang was geweest was ze dus niet te dun geweest met haar nu 10 kilo. Ze hebben bloedonderzoeken gedaan en daar kwam alleen uit dat ze veel groeihormonen had,maar dat is erfelijk in de familie. Broers zijn ook erg lang.(die wogen wel veel). Ik wens je suc6 meid,hoop dat je meisje snel aankomt.
zoon is nu 83 cm bij 10 kilo.. Zijn eigen groei. Niet elk kind is gelijk. Mij werd een advies gegeven door een cb arts meer boter op brood te doen.. ik was hier niet mee eens en later keer in een weeguurtje heb ik dit verteld en verpleegkundige zij ook: dat kinderen op een bepaald leeftijd weinig groeien en ook kunne afvallen, zolang hij goed eet, veel speelt, goed slaapt.. dan zou ik lekker zo door gaan, volg je mama gevoel, jij moet hem opvoeden. Merk je aan hem dat hij slecht slaapt, weinig speelt gewoon een ander jongetje wordt, trek dan aan de bel.
Zelfde bouw als onze jongste... Zij was met bijna 9 maanden 69,5 cm en 7080 gram. Vervelend als ze dan niet voldoende groeien hè? Omdat ze al zo tenger zijn, wil je niet dat ze nog afvallen. Raar ook als ze niet ziek is geweest. Weet je zeker dat ze goed eet? Wat krijgt ze op een dag? Wij geven extra volle yoghurt en roomboter op brood. Proberen ook extra pap, al wil ze dat vaak niet.