Ondanks dat we alleen voor het hoognodige naar buiten gaan, heeft onze zoontje van bijna 4 maanden het toch nog wel best warm, soms ook lekker zweten. Kleding bestaat op dit moment uit alleen een luier. In de avond stappen we samen onder een lauwe douche. En overdag af en toe lekker koud washandje langs de handjes en voetjes etc. We hebben nu ook een bijtring in de koeling liggen waar die straks lekker mee mag spelen. Nu las ik ook iets over een nat washandje om op te sabbelen. Is dat iets voor een baby van 4 maanden? Of geven jullie kleine beetjes water in een flesje? Dat las ik ook ergens. Hoe houden jullie baby’s koel?
Mijn zoontje (morgen 6 maanden) drinkt tussen de flessen door regelmatig water. Zowiezo voor t extra vocht en idd om wat af te koelen
Water geven tussen de flessen door en een nat hydrofiel washandje kan ook prima. Mijn jongste is 11 maanden dus die kan al wat meer hebben die ligt lekker op de koude tegels te spelen. Ik zou eventueel uit de box het warme kleed ook halen als je dat erin hebt liggen.
Ik dompel mijn baby af en toe in het badje dat buiten staat voor de oudste 2. Hij vindt het heerlijk en heel gezellig met zijn broers. Water drinkt hij nauwelijks, ik geef als tussendoortjes dingen die vocht bevatten. Maar hij is wel bijna 7 mnd.
Ik dompel mijn baby af en toe in het badje dat buiten staat voor de oudste 2. Hij vindt het heerlijk en heel gezellig met zijn broers. Water drinkt hij nauwelijks, ik geef als tussendoortjes dingen die vocht bevatten. Maar hij is wel bijna 7 mnd.
Slapen jullie baby’s/kindjes ook zoveel met deze warmte trouwens? Hebben hem nu een nat washandje gegeven. Lijkt ie ook nog eens hartstikke leuk te vinden! Aangezien ie ook in de alles in je mond stoppen fase zit.
Ik doe niks extra’s eigenlijk. We blijven zoveel mogelijk binnen, maar that’s it. Hij heeft er ook weinig last van, van de warmte. Kan er volgens mij beter tegen dan dat ik dat kan .
Zoveel mogelijk binnen blijven. Ik voeg 10cc extra water toe aan haar fles, geef water uit een beker tussendoor en geef haar ook een koud, nat hydrofiele washand om mee te spelen. Leg soms ook een koele washand op haar voorhoofd. Af en toe handjes en voetjes dompelen koud water. Verder zo weinig mogelijk op schoot, want dat zweet ook.
Keer extra aanleggen en lekker binnen blijven tussen 11-16. En soms buiten in zijn blootje op een handdoek op het speelkleed.
Deze is wat ouder maar rond die tijd speelden we kiekeboe, waarom een droge spuugdoek pakken als die ook koel water kan zijn. En dan armpje beetje vochtig maken en over t armpje blazen. Ooooh dat spelletje is lang geweest. (niet aan te raden als ze t na gaan doen en hun bakkes vol met yoghurt hebben overigens).
Hier doe ik eigenlijk niet zoveel behalve af en toe een beetje extra water geven als hij erom vraagt en ventilator op zijn kamer. Maar ook toen er nog geen ventilator stond sliep hij prima. Hij heeft er volgens mij weinig last van. Veel minder dan dat ik heb in ieder geval