Gulzig drinken en buikkrampjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Linda Roberts, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda Roberts

21 feb 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter is nu 6 weken oud. De eerste twee weken ging alles prima. Borstvoeding direct goed op gang en gewicht prima. Vanaf de 3de week krijgt onze dochter steeds meer last van buikkrampjes. Iedereen die er over spreek geeft me goede raad maar nu weet ik het helemaal niet meer. Ben nu sinds 1 week een lactosevrij dieet aan het volgen (naast dat ik geen paprika, ui, kool en caffeine neem, voor iedere voeding "sab simplex" geef en zelf rooibosthee drink) maar dit helpt naar mijn mening nauwelijks. (Koemelkallergie en lactoseintolerantie komt wel in de familie voor)
    Nu is het ook zo dat onze dochter erg gulzig en vooral extreem onrustig drinkt. Ze krijgt nu 6x per dag borstvoeding (2 borsten). Het probleem begint al met het aanleggen waarbij ze soms absoluut niet de tijd neemt om goed te happen al probeer ik haar met man en macht op de juiste manier aan te leggen. Vaak laat ze binnen 1 minuut weer los. Ze ligt dan te kronkelen op het voedingskussen en krijst. Vaak verslikt ze zich ook kort na het aanleggen. Meestal is het zo dat de melk dan nog alle kanten op spuit. Ik laat deze melk er dan uit lopen maar bij opnieuw aanleggen gebeurt vaak hetzelfde. Ook vooraf enkele slagen kolven heb ik al geprobeerd zonder succes. Als ze dat zo onrustig en gulzig is laat ik haar tussentijds een paar keer boeren maar het probleem blijft zich herhalen. Al met al denk ik dat ze dan bij zo'n voeding maar 5 minuten effectief drinkt (door haar dus wel 5x opnieuw aan te leggen). Toch groeit ze nog steeds goed en er zijn ook voedingen waarbij wel alles zonder problemen verloopt hoor.
    Hoe kan ik er nu toch voor zorgen dat ze niet zo gulzig en onrustig drinkt en is deze manier van drinken een mogelijke oorzaak voor de darmproblemen?

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Dit klinkt als een probleem van veel melk. Wil je me al haar gemeten gewichten doorgeven zodat ik het goed kan beoordelen?

Dan kom ik morgen met een antwoord,

3. Linda Roberts

21 feb 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reactie.
    Hierbij de gewichten die ik heb:
    geboorte; 3405 gr, 48 cm
    dag 3 3320 gr
    dag 5 3400 gr
    dag 7 3520 gr
    dag 13 3640 gr
    dag 27 4040 gr
    volgende week weer wegen.

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Linda,

De gewichten wijzen niet echt op te veel melk. Wat ik zie is gewoon normale groei. Waar ik aan denk als mogelijke oorzaken;
    sterke toeschietreflex en evt. toch een koemelk allergie. Maar of het aan de tsr ligt kan ik pas beoordelen als ik het drinken heb kunnen zien. Daarvoor is het misschien toch verstandig om een LK in te schakelen en met haar te overleggen wat de juiste weg zou zijn.

Met blijven gissen wat het zou kunnen zijn schiet niemand wat op.

Deel Deze Pagina