Word gek!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Acem, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Hallo dames,

Ik word gek:$!
    Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen. Mijn vriend en ik leggen ons kind om 20.00 uur in bed. Het ritueel begint al kwart voor 20.00 uur.

Hij moet perse in slaap gesust worden anders wilt hij niet slapen.
    Ik zit dus 10 min. hem in slaap te sussen, manlief soms iets langer.
    Als hij slaapt leggen we hem in zijn eigen bed. Rond 02.00 uur 's nachts wordt hij wakker! Elke keer weer. Hij huilt dan ook.. Mijn vent zegt tegen mij 'we laten hem nu huilen'...

Maar dit blijft aan de gang en ik kan er eerlijk gezegd niet zo tegen om hem zolang te laten huilen.
    Zodra mijn vent of ik naar zijn kamertje lopen dan is hij stil en gaat ie op het bedje staan. Mijn vent probeeert hem weer in slaap te krijgen maar zodra hij hem in bed legt en de deur dicht doet dan begint het gebler weer.

We besluiten om hem dan ook bij ons op bed te leggen. Zodra hij bij ons op bed ligt dan is hij stil en slaapt hij weer.;)
    Het is elke avond weer hetzelfde liedje...

Koud heeft hij het niet want hij slaapt met pyjama en slaapzak en dekentje erbij.. Warm ook niet want ons huis is nu al ijskoud.

Wie heeft dit ook en hoe heb je dit aangepakt?

2. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Waarom laat je hem niet 's avonds in zijn eigen bed in slaap vallen? Nu wordt hij in een ander bed wakker dan hij in slaap is gevallen... Misschien helpt dat...

3. Bastet

Bastet Niet meer actief

Je beschrijft mijn zoontje!
    Ik ben het nu ook echt zat.
    Na controle dat er echt niets is, schone luier of honger hebben, laat ik hem nu krijsen.
    Heel jammer voor papa en zus, maar de kleine man moet nu echt leren om door te slapen.
    Ja, het is gezellig om 's nachts met mama beneden te zitten, maar mama heeft daar geen zin meer in.

En het lijkt lang, de eerste keer is het ook lang, maar mijn zoontje begint het nu door te krijgen.
    Wil hij alleen maar niet meer slapen? Pech gehad, mama wel.

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik heb me er maar bij neer gelegd nu is mijn mannetje ook wel vaak ziek. Maar als jullie ook kunnen slapen met hem tussen in? Missschien als je het loslaat en hem gewoon gelijk als hij gaat huilen tussenin laat slapen. Hier gaan somige nachten goed en niet maar ja als hij 18 is en terug komt van het stappen zal hij denk ik niet meer tussenin slapen.

Als je zelf niet kunt slapen met hem tussen in tja dan misschien matras op zij kamer erbij leggen en daar gaan liggen als hij erom vraagt?

Groetjes kim

5. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ja is erg irritant.. weet me geen raad meer.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou me ook kapot schrikken als ik lekker bij mama op schoot in slaap val en ineens moederziel alleen wakker word... Ik zou proberen 'm in zijn eigen bed te leggen voor hij slaapt, probeer het comfortabel en veilig te maken; gedimd lampje aan, lekker verhaaltje voorlezen op schoot of even samen kletsen over de dag, dan lekker knuffelen, in bed leggen, muziekje aan of nog een verhaaltje voorlezen... Ik zou er de eerste keren bij blijven tot hij (bijna) slaapt, en dan langzaam maar zeker iets eerder de kamer uit gaan.

Realiseer je ook dat hij dit niet doet om jullie te pesten ofzo; hij weet gewoon niet beter, hij is bang, heeft daarom z'n moeder nodig. Dus zorg dat zijn bed voor hem een veilige, fijne plek wordt. Knuffel kan trouwens ook goed helpen! Als hij dan wakker wordt en hij ziet z'n knuffel-vriendje, dan kan hij daar troost uit halen.

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Meschien zouden jullie kunnen proberen om hem niet in slaap te sussen als jullie hem na bed brengen (dus om 20:00)
    Wij hebben dit ook een tijdje met ons zoontje gehad.
    En de eerste keer duurde het een uurtje,gepaard met huilen en gillen (en ja dat is moeilijk)
    Maar daarna werd het algauw minder lang en ging hij ipv huilen en gillen tegen zijn knuffels brabelen.

Bleven wij wel bij hem of gingen wij er telkens heen,dan werd hij meerdere malen in de nacht wakker en wou dan ook getroost worden.
    Nu wij dit dus niet meer doen,en hij wordt snachts een keertje wakker dan valt hij voortaan ook zelf weer in slaap net als als hij om 20:00 na bed gaat.

Ook zou je kunnen proberen een nachtlampje aan te zetten of een knuffel bij hem in bed leggen,zodat hij iets ziets of vast kan pakken wat hem een prettig gevoel geeft.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

In ieder geval geen donker kamertje en iets van een knuffel/speendoekje bij hem in bed leggen. En het nachtritueel ook geheel in zijn eigen kamertje doen. De laatste voeding misschien al op zijn kamertje geven. Dan hem op je arm nemen, een beetje praten over de dag, gordijnen dicht doen, nachtlampje aan... hem verschonen, zijn pyjamatje aan, papa een zoen, mama een zoen, dan in bed leggen en evt een verhaaltje voorlezen of een slaapliedje zingen... blijf bij hem tot hij rustig is. Lijkt hij tevreden dan rustig zijn kamertje uitlopen, als hij huilt er weer naartoe. Hij is nu gewoon bang en dat is niet om jou te pesten, maar omdat hij je nodig heeft. Laten huilen zou ik in deze situatie echt niet doen, maar hem gewoon laten wennen aan zijn kamertje, bedje, etc.

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik zou hem in elk geval wel in zijn eigen bedje leggen zodat hij daar in slaap kan vallen. Je kan er dan bij blijven zitten, evt een beetje tegen hem praten, en dan elke dag een beetje verder van zijn bedje vandaan, op den duur hoef je er niet meer bij te zitten?
    Succes ermee!

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Inderdaad in zijn eigen bed in slaap laten vallen en desnoods erbij blijven zitten. Als onze dochter s nachts wakker wordt en ze is niet meer in slaap te krijgen, ga ik erlangs liggen op een matrasje. Ze komt dus snachts niet haar kamer af

11. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Misschien een shirt van jezelf meegeven ? Lampje aan en zelf leren te slapen. Heb jaren lang drama's gehad met mijn meisje. Het word vanzelf beter ! Ik heb haar als baby zijnde ook altijd in slaap gesust en daardoor kon ze zelf niet de slaap pakken. Maar ze is nu bijna elf,

Nu heb ik weer een pas geboren beeb en ik kan het niet laten om weer haar in slaap te sussen. Heel dom want ik weet beter !! Maar ik kan een baby niet Laten huilen ze is pas twee weken!

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zou hem ook in zijn eigen bedje in slaap laten vallen en ook niet meer tussen jullie in laten slapen. Ja is hij klein maar hij snapt al goed genoeg dat als hij blijft huilen hij uit eindelijk bij julli in bed mag slapen.
    Ik zou daar echt even m'n tijd in stoppen om hem in zijn eigen bedje te houden en vooral niet toegeven.

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hij is er nu aan gewend geraakt om tussen jullie in te slapen en in slaap gesust te worden en gaat protesteren als jullie hem niet uit bed halen of als hij wakker wordt in zn eigen bedje...
    Enige om het te doorbreken is om niet meer toe te geven als je dit niet meer wil!
    En dat kan echt wel even een zware taak worden...
    Probeer de 10 minuten regel: op zn eigen kamer het slaapritueel doen, stoppen met in slaap sussen, hij moet leren om zelf in slaap te vallen. Hij zal protesteren als je wegloopt. laat hem maar 10 minuten. Hierna ga je terug, zegt welterusten, aai over zn bol en weer weg, dit doe je om de 10 minuten totdat ie slaapt. Hij leert dat je niet "weg" bent.
    Ik heb dit ook tijdens een lastige slaapperiode van mn zoon gehad, die was toen ca 14 maanden. Heb dit 1 nacht volgehouden en het duurde toen echt heel lang voor hij sliep, ik had bijna toegegeven. Maar de avond erna duurde het 2x 10 minuten tot hij sliep en de nacht daarna was het nog minder. Daarna waren we er door heen!

14. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    hai dames,

Fijn jullie reacties.. Ik kan de tips zeker goed gebruiken.
    Gisteravond zijn we 19.30 uur naar boven vertrokken. Pyjama aan slaapzak in melk en ik legde hem in zijn bed, meneertje gaat gewoon staan en vasthouden...

Weer zit ik daar liedjes te zingen voor hem, hij heeft net zn oogjes dicht en ik leg hem op bed terwijl hij nog niet echt slaapt en weer gaat ie staan.. ik wil dan welterusten zeggen en weglopen maar ik weet dat hij zal huilen tot ik weer terug kom..
    Dit duurt soms echt tot een uur later..

Nou hij sliep om 20.00 uur dus en is rond 04.00 uur wakker geworden. Mijn vriend stond op en ging naar hem speentje in aai over zijn rug en toen sliep hij weer vandaag werd hij om 09.00 uur op zijn eigen bed wakker! heerlijk...

@druif78 ik vind jou idee erg goed.. ga die vanavond inzetten.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    En... ben benieuwd of het ging...

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey Druif wat zitten we weer lekker op 1 lijn :D
    Ben ook benieuwd hoe het is gegaan :)

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Oefening baart kunst he?!:D

18. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Hoi, ben ik weer
    Hij blijft echt janken tot iemand komt kijken.. dooslapen gaat nu iets beter eergisteren helemaal niet wakker geweest. Vanacht was het weer het geval maar hij miste zijn speen, die in de mond aai over zn bol en deur dicht..

;) kortom: doorslapen en wakker in eigen bedje lukt nu wel weer even.. alleen het naar bed gaan..;);) blijft lastig maar doe mn best.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ohh wat een verschrikkelijke drama's, dat slapen! Onze dochter deed ook zo moeilijk, maar die heeft ook tot vlak voor de baby geboren werd bij ons geslapen. We hebben haar dus ook moeten leren dat het niet eng is alleen etc. Eerst wiegden we haar in slaap en legden ze slapend weg. Steeds iets eerder wegleggen en ja, dan huilde ze maar zodra ik mn hand op haar rug legde en naast 't bedje ging zitten was het goed. Toen zat ik dus soms een uur naast 't bed, zei niets, alleen "Ga maar slapen." Op den duur, werkelijk waar, ik wist niet wat me overkwam, een maand geleden ofzo had ik ze in bed gelegd, voorgelezen, liedje gezongen, gebed gedaan en toen zei ze "Mama weg!" en sindsdien gaat het heel vaak goed, ik leg ze in bed, ze zegt mama weg en gaat slapen. Geweldig! En dat zonder 10 minuten regel en zonder huilen want dat vind ik zelf echt verschrikkelijk. Veel succes.

20. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Onze kleine man van inmiddels 8 maanden en 12 dagen slaapt nu al een maand of 2 slecht.. De ene dag beter, de andere dag slecht... Vannacht vanaf 0030 op de bank gezeten, kan hem niet in bed terug leggen... Hij valt tijdens de fles in slaap, en daarna leg ik hem in zijn bedje... Ik heb geen plaats om in zijn slaapkamertje de fles te geven, dus dat is wat minder... Eergister werd hij wakker toen ik hem in zijn bedje legde... Nou hij stond aan het randje, en stond heel erg te krijsen, heel zielig.. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid in slaap in zijn bedje.. Heb de 5-7-10 geprobeer, maar na 3 minuten stond ik zelf helemaal te huilen van vedriet, zo erg was hij aan het huilen, dat had ik nog nooit gehoord...

Op vakantie 2 weken geleden, hebben we nergens last van gehad!!!! Hij sliep elke dag tot 7 uur!! Ik deed hem dan wel wat later zijn bedje in... Dus dat heb ik vanavond ook gedaan... Gewoon de hele dag zoals altijd, en vanmorgen een slaapje, van een uurtje (overdag slaapt hij nauwelijks) en smiddags een slaapje van een uurtje, ipv een lange slaap van 2 uurtjes... om 18 uur eten, en daarna lekker spelen... Hij heeft zelfs 160cc gedronken vanavond bij me, en sliep tijdens het flessen alweer in... Dit keer zonder wakker te worden in bed kunnen leggen.. Heb zijn kamerdeurtje open laten staan, en ben benieuwd hoelang ik mag slapen zo....

Deel Deze Pagina