Baby (3mnd) drinkt slecht

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door liefebees, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hoi,

Mijn dochtertje is morgen 3 maand oud en weegt +/- 5 kg. Ze zit al een week of 6 op 5 voedingen.
    Ik bied elke voeding 150/5 aan en in het begin ging het schoonop, en was ze niet tevreden en heb ik zelfs een tijdje voeding voor hongerige babies gegeven.
    Maar sinds 2 wkn drinkt ze echt slecht. Ze laat vaak wel 50 cc staan en drinkt dan dus maar 120 cc per voeding. Ze wil eigenlijk maar kort drinken, 10 minuten is echt de max en dan stopt ze er dus mee. Alles wat ik er dan in heb gekregen is goed, maar daarna stopt het gewoon.
    Ik heb me inmiddels arm gekocht aan verschillende spenen en flessen maar het blijft hetzelfde.
    Ze is gewoon tevreden, houdt prima 4 uur tussen een voeding en slaapt de nacht door.

Wat kan ik hier aan doen?

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Als je 6 voedingen aanhoudt, dan komt ze mooi aan de hoeveelheid.

6x 120= 720

Want met haar gewicht (5 kilo x 150cc ) kom je op 750 wat ze ongeveer binnen zou moeten krijgen. En dat mag ook makkelijk wat minder zijn hoor. :) als ze goede plasluiers heeft en tevreden is en blijft groeien is het prima zo!
    Eventueel een grotere speen kan ook helpen, maar dat heb je al geprobeerd. Ik zou dan gewoon die 6de voeding er nog even in proberen te houden.

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik zit al minstens 6 weken op 5 voedingen. Zie ook niet waar ik nog die 6e voeding moet krijgen, dan moet ik haar steeds tussendoor wakker maken terwijl ze eigenlijk helemaal geen honger heeft..

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Kan je je cb niet even hierover bellen? Bij ons kan je iedere dag tussen bepaalde tijden bellen met de wijk agent. Lijkt mij dat ze vanzelf weer om meer gaat vragen? Hier laat ze ook best wel eens wat staan, de ene keer wel, de andere keer niet. Misschien als je hem weer een tikje warmer maakt? Op mijn werk zijn er kindjes die de fles echt heel warm willen en zodra hij te koud is moeten ze hem niet meer.

Deel Deze Pagina