drinkt weinig. Kan komen door spruw?

Discussion in 'Flesvoeding' started by miepje21, Dec 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepje21

miepje21 Actief lid

Mar 20, 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hallo

Mijn zoontje is vandaag 8 dagen oud en mag sinds gisteren 100 cc in de fles. Dit ook omdat hij moeizaam aankomt. Nu heeft hij sinds twee dagen echt behoorlijke spruw in zijn mond en we zijn vandaag begonnen met 4 x daags een beetje medicijn in zijn mondje te spuiten. Nu drinkt hij eigenlijk sinds gisteren iedere keer maar 60 a 70 cc op (heel soms zelfs maar 50 cc) en dan wil hij echt niet meer. Meestal word hij dan een uur tot 1,5 uur later wakker en wil hij de rest wel hebben. Zou dit kunnen komen door de spruw (omdat het misschien pijnlijk is om te drinken) of is hij misschien gewoon een kindje dat liever iedere keer kleine beetjes drinkt? En weet iemand hoe lang het duurt ongeveer voordat de spruw over is? Ik vind het zo zielig voor hem...

Groetjes

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Dit kan zeker komen door spruw, het namelijk een behoorlijke pijnlijke kwestie voor zo'n kleintje.
    Na een paar dagen moet je wel verbetering zien met de medicijnen
    Het is nu even net anders om kleine beetje te geven

3. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    mijn meisje had 1 1/2 week geleden spruw en met het medicijn was dit zo weg. de fles drinken was erg pijnlijk. de helft ging goed maar dan begon ze te huilen. terwijl ze eigenlijk nog wel honger had. zo zielig......
    maar nu lijkt de spruw weg maar nog steeds moet ze steeds mopperen bij de fles, en is dan erg onrustig. kan dat nog steeds door de spruw komen? ben ook wel benieuwd wanneer dat eigenlijk over is dan!

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Je krijgt meestal een kuur voor een aantal dagen.
    Maar adviseren om het nog een paar dagen aan te houden.

Hu er ook rekening mee dat het een kruis besmetting heeft
    Dus alles na gebruik goed stereliseren of heet wassen.
    Kan natuurlijk niet bij alles maar probeer het zoveel mogelijk

Share This Page