Groene ontlasting

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Rapunzel, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Mijn zoontje heeft altijd 1 borst per keer gedronken, maar sinds vorige week drinkt hij elke voeding aan 2 borsten, 1 is niet meer genoeg. Alleen nu heeft hij sindsdien ook groenere ontlasting. Ik had begrepen dat dit komt door te veel voormelk? Met 1 borst is hij echt niet meer voldaan, maar met 2 lijkt het dus ook niet goed te gaan. Ook spuugt hij best veel, een 'mondje terug' kun je het niet meer noemen, en ook heeft hij vaak last van krampjes, maar dit heeft hij allebei al langer dan vorige week.
    Is het erg dat zijn ontlasting veranderd is? Kan ik daar dan wat aan doen?

2. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Ik heb altijd begrepen dat groene "schuimende" ontlasting een teken is van teveel melk/ te heftige tsr. Is het ook "schuimend"?

3. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Nee het is niet schuimend, het enige wat anders is geworden is de kleur en de hoeveelheid, eerst was elke luier een poepluier, nu soms alleen maar een veeg, maar daar maak ik me verder niet druk om, omdat ik weet dat dat kan met bv.

4. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Om te beginnen kunnen baby's gewoon groene poep hebben. Daar is op zich niets bijzonders aan. Dus: als de baby tevreden is en goed groeit, en als de moeder zonder pijn voedt, en als de voedingen rustig verlopen, dan is er wat mij betreft geen enkele reden om daaraan te gaan sleutelen.

Bovenstaand is het antwoord va een lactatiekundige op eenzelfde vraag. Zpu me dus niet teveel zorgen maken....

Deel Deze Pagina