Dames, Zo langzamerhand wil ik gaan afbouwen. Ik heb zulke zere tepels, ze hapt niet goed meer, hangt er erg aan, s nachts wil ze niet loslaten en pink in de mondhoek wil ze niet.. In eens rukt ze zich dan los en dat is geen pretje met 4 tanden! Ze drinkt 5 keer overdag en s nachts 2 keer, meestal. Hoe pak ik het aan? Ik zou graag eerst de nachten eraf willen, zijn er meiden met ervaring, flesje geven? Gewoon twee keer? Hoe komt ze ooit weer in slaap want als ze wakker wordt zit ze gezellig op de knietjes in bed en is vrolijk..
Ik zou eerst eens aan haar drinktechniek gaan werken. Als het drinken voor jou prettiger gaat bouw je gemakkelijker af, en worden de nachten ook plezieriger.
Ze hapt niet goed schrijf je. Dat is gewoon ontzettend vervelend en pijnlijk, waardoor voor jou de bv alle charme verliest. Voor jou niet leuk, voor je dochter niet leuk (want een mama die het niet prettig vindt, dat voelt ze aan, en van de weeromstuit gaan sommige kinderen nog meer als een piranha te werk). Aan dat slecht happen kun je werken, door gewoon meteen als het niet goed voelt haar los te maken. Lukt een pink niet, duw haar dan zachtjes tegen je borst aan, zodat haar neus in je borst komt. Om adem te halen moet ze dan haar mond openen. Als ze dan beter hapt, dan is de kans groot dat ze minder 'claimerig' gaat drinken. Als je dan gaat afbouwen gaat dat gemakkelijker, voor haar omdat ze minder claimt, voor jou omdat je niet op een moment met negatieve maar met positieve gevoelens stopt. Je stopt dan niet omdat het niet leuk meer is, maar je stopt omdat het mooi geweest is.
ik begrijp het nu. Zal eens iets proberen maar ik stop verder niet met negatieve gevoelens hoor, ben heel blij met weer een jaar zelfs met dieet
Oei inderdaad, dat klinkt heel pijnlijk. Hier was ik heel angstig voor tandjes (ik had echt verwacht dat het heel erg pijn zou doen), maar zelfs met drie tandjes boven en twee beneden doet het voeden geen pijn. Misschien toch de tips van dirksmama proberen. Succes!
Ze bijt niet tijdens het drinken zelf hoor, maar het liefst laat ze me niet los (s nachts) en dat moet na een tijdje toch. Ze slaapt dan al en daar wil ik van af. daarom koppel ik haar los maar omdat ze niet wil wordt ze boos en trekt ze zichzelf kwaad terug. Dan gaan de tanden er behoorlijk langs al is het niet echt bijten.
In zo'n geval, niet met de pink werken, maar haar neusje zachtjes in je borst duwen. Dan moet ze haar mond open doen om adem te halen.
Ik ben cold Turkey gestopt Ik denk er maar niet teveel bij na.... Ik kolf 4x en geef dat overdag in de fles, vannacht was ze twee x wakker en dronk een paar slokken, moest haar wel in slaap helpen, daarna lekker geslapen, paar uur later dronk ze toch en huilde wel. Duurde vrij lang voordat ze sliep maar goed, lijkt me logisch.