Help!?! mijn dochter eet zowat niet!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sannehai, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi hoi,

mijn dochtertje is nu net wat ouder dan 6 mnd, ze zit al bij de kinderarts omdat die denkt dat ze koemelkallergie heeft, daar heeft ze dus speciale melk voor.

eigenlijk is het nog nooit goed met haar gegaan, al vanaf de geboorte, te veel om hier nu te typen waar ze allemaal al last van heeft(gehad).

maar ze heeft dus pas een slikfoto laten maken, en een hp -metrie gehad voor het zuur wat w.s. steeds om hoog komt.

hier heeft ze overigens al medicijnen voor, en ik denk eigenlijk ook niet dat haar problemen hier aan liggen.

ze drinkt zo ontzettend moeilijk (heeft ze ook altijd al gedaan) een tijdje moest ik haar lopend de fles geven, anders dronk ze totaal niet, lopend en wiebelend maar dan dronk ze hem wel leeg.

niet normaal natuurlijk, daarom zitten we ook al bij de kinderarts en om nog meer dingen,

maar nu wilt ze dus al een hele tijd bijna helemaal niets meer eten/drinken! ik maak me hier echt zorgen om.

ik mag gelukkig donderdag weer wegen bij cb en heb ook al weer afspraken staan bij de kinderarts, maar wou toch even vragen wat u hier nou van vond.

dit heeft ze b.v. vandaag op, en dit gaat dus vaker zo :

7.00 fles 100cc op
    8.30 beetje fruithap
    11.45 fles 180cc op
    16.00 wou ik haar de fles geven, moest ze Niets van hebben, toen potje bruine bonen/appeltjes/rundvlees gegeven (200ml) daar heeft ze 2/3e van op gegeten, en nog iets van 30cc thee. melk wou ze absoluut niet.
    om 20.00 ging ze weer wat zeuren, dus mijn vriend haar weer een fles proberen te geven, moest ze weer Niets van hebben! hij heeft toen niets anders geprobeerd.

nu ga ik haar dus maar om 23.00 zelf zowiso wakker maken voor een fles kijken of ze nog wat wilt drinken.

eigenlijk had ik een ander dag schema, flessenom 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 dit omdat ze anders de nacht niet haalde.

maar dit werkte dus ook niet meer, en ging ze steeds minder drinken dus vandag d8 ik ik laat het even aan jezelf over..

u misschien nog tips o.i.d.?

ik hoop dat mijn verhaal een beetje te snappen is! sorry anders!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent. Het blijft lastig hoe je een kindje wat meer kunt laten eten.
    Heb je wel een geprobeerd om de flesvoeding heel dik te maken met een pap en deze dan met een lepeltje te geven? Er zijn ook dikke smoothies voor kindjes verkrijgbaar, misschien dat de dikkere varianten beter gaan?
    Succes ermee.

Groeten Eveline

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi hoi

bedankt voor je tip :) ik heb zowat alles al geprobeerd, rijstebloem, fijne granen en dat soort dingen, maar dat maakt dr niets uit! ik denk dat ze die melk gewoon ontzettend vies vind!

ik heb er vanavond een scheut perziksap door heen gegooid en nu heeft ze vandaag 380cc over de hele dag op..ook weinig, maar weer 100cc meer als gisteren!

ik hoop dus maar dat dit werkt...morgen mag ik gaan wegen om te kijken of ze niet is afgevallen(wat ik wel vrees) en ook gelukkig weer naar de osteopaat, daar is ze ook weer aan toe, dus ik hoop dat het nu weer beter zal gaan...

maar in iedergeval bedankt!

Deel Deze Pagina