Welk merk kindertandpasta voor 5+ gebruiken jullie? Tube sprookjesboomtandpasta is op (en uit de handel) en de opvolgtandpasta vanaf 5 jaar ging hij echt van over zijn nek. Zelf ook geproefd, hij is ook echt goor! Maar hij wordt over een paar maanden 6, heeft al 2 tanden gewisseld en zijn oude tandpasta is niet meer te koop, dus wil ik morgen tandpasta uit gaan zoeken met hem. Welke merken smaken niet naar mint?
Jordan kindertandpasta vanaf 6 jaar is de enige met fruitsmaak ipv mint die wij konden vinden... https://www.jordan.nl/products/junior-toothpaste/
Oral b kindertandpasta, kruidvat eigen merk hebben fruitsmaak. Op advies van onze tandarts zijn wij al lang overgestapt naar volwassen tandpasta voor iedereen. Ja de kinderen moesten eerst een paar dagen aan wennen.
Wij hadden eerst tandpasta met aardbeiensmaak met woezel en pip. ( eerste tandje met 2 maanden dus geen pepermunt gelijk gedaan) Nu hebben we Pokémon van prodent. Is een 6+ en het was even wennen maar het viel mij nog wel mee. Volgens mij 2 dagen over gedaan. Bevalt hem prima
Tussen peutertandpasta en onderstaande hadden er nog andere, met fruitsmaak, maar weet niet meer welke, en ook een van Elmex. Op advies van de tandarts/mondhygieniste overgestapt op ‘gewone tandpasta’ en nu gebruiken ze: Marvis amarelli licorice Vitis orthodontic apple-mint Beide dus wel iets van mint, maar heel anders dan de gebruikelijke, onze kinderen vinden ze geweldig. Vitis is het minst scherp.
Gevonden! Kruidvat had het niet, maar wel een rij bij de kassa van 20 personen...doorgelopen naar de DA die had het wel. Nu afwachten, hij wil het pas vanavond proberen
Grrr... ben wel heel benieuwd. Ja dat is de enige 6+ zonder mint die ik heb kunnen vinden. Jumbo heeft hem hier ook Succes!
De oudste gebruikt de Pokemon van Prodent, daarvoor hadden we de 6+ van de Hema, die was wat milder van smaak volgens mij.
Mijn dochter gebruikt verschillende maar nu heeft ze zendium. Ik heb haar nog nooit horen klagen over de tandpasta.
Wij hebben de Zendium junior op aanraden van onze tandarts. Daarvoor hadden we de Zendium 0-5 jaar. Deze hebben geen fruitsmaak of andere zoete smaak.
We hebben een tijdje Prodent Pokemon gebruikt, maar zijn eigenlijk redelijk snel overgestapt op gewoon ‘volwassen’ tandpasta. Ging eigenlijk gelijk prima.