Dreumes ontbijt en lunch tips gezocht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelein, 1 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Onze kleine meid is nu een jaar oud. Ze at altijd alles wat ik haar voorschotelde, maar is de laatste tijd kieskeuriger. Lijkt of het doorkomen van haar Hoektandjes hier ook mee te maken heeft.
    Avondeten gaat best prima, alleen ontbijt en lunch is een beetje moeizaam.
    Ze kreeg eerst havermout met fruit als ontbijt, toen ze dat een paar weken geleden niet meer at zijn we overgegaan op brood. Ze eet nu een kwart of half broodje, maximaal.
    Lunch, zelfde verhaal. Een tijd terug at ze zo 2 broodjes, nu ben ik blij als er een halve in gaat.
    Qua beleg alles al geprobeerd geloof ik. Geprakt fruit, pindakaas, smeerworst, plakjes worst. Beleg likt ze er vaak af en het brood blijft liggen. Met worst is het helemaal bal, de plakjes worst peutert ze er af en het brood weigert ze. Groentes en fruit eet ze goed, maar daar kan ze niet van leven lijkt me. Ik ben nu ook even gestopt met fruit bij ontbijt en lunch geven, maar dat werkt ook niet.
    Iemand tips wat ik haar verder nog aan kan bieden? Ik zie het even niet meer.
    Melkproducten krijgt ze niet, ik ben zelf allergisch en haar eczeem werd erger toen we een paar weken geleden begonnen met yoghurt en kaas.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ei, gebakken of gekookt.
    Bananenpannenkoekjes ( 1 ei, halve banaan, handje havermout) is hij hier gek op.
    Ik geef ook wel volkomen beschuit of crackers.
    En als ontbijt krijgt hij yoghurt met havermout.

Gewoon brood wil hij niet, ook al blijf ik het bijna dagelijks aanbieden. Dus dan maar niet. Ik ben van mening dat ze nemen wat ze nodig hebben, zolang je ze maar gezonde keuzes aan blijft bieden. Ik smeer er dus ook geen ongezonde dingen op om het maar te laten eten.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Beschuit is ook wel een goeie ja! Ei is ze niet heel gek op, pannenkoek eet ze wel, maar zoals jij het maakt niet eerder geprobeerd. Ga ik eens doen!
    Dacht net ineens nog aan zelfgemaakt bananenbrood met vijgen.

Zijn dus meer kindjes die er niet van houden. Broodkorst of kapje eet ze trouwens wel graag als tussendoortje. Ze krijgt ook niks ongezonds erop trouwens, op de smeerworst na ;).

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bananenbrood is ook een goede ja. Jammie!
    Ik doe ook nog wel eens wat roerbakgroenten bakken met een ei, maar dat werkt natuurlijk niet als ze niet van ei houdt.
    Tobian is ook erg gek op maiswafels, krijgt hij ook wel eens bij de lunch.
    Al eet hij ook regelmatig niet echt lunch. Dan eet hij om half 12 fruit, gaat naar bed en als hij lang slaapt krijgt hij alleen een maiswafel.
    Ik ben allang blij dat hij graag groente eet.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Je kunt ook eens een soep proberen als lunch. Eventueel om het brood in te dippen. Misschien wil ze het dan wel.
    (Was nog even aan het denken terwijl kleine man m'n beschuit aan het verkruimelen is)

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hahaha :D
    Wel een goeie ja.Dl krijgt nog bv op verzoek dus vitamines etc krijgt ze daarvan binnen.
    Misschien moet ik ook maar eens wat minder waarde hechten aan die lunch. Zit bij haar ook vaak precies in slaap tijd, en geef haar dan na dr slaapje brood. Maar een wafel, wat tomaat en komkommer of fruit zijn natuurlijk ook goed! Ze is dik zat dus zal niks tekort komen ;).

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Tosti werkt hier nog wel eens, gewoon bruin brood met kaas ;).
    En een krentenbol of cracotte oid. Hier is dochter erg licht, dus als ze niet fit is en niet goed eet, probeer ik wel aan te vullen met dat soort dingen

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Helaas zijn dingen met melk hier niet oke vanwege haar vermoedelijke allergie. Tosti, cracotte, krentenbol, zit allemaal melk in :(
    Maar bedankt voor het meedenken! Als ze licht zou zijn zou het helemaal lastig zijn, alles is dan meegenomen idd!

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Misschien een geroosterde boterham? Valt hier altijd erg in de smaak.

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, sorry, had over het melkprobleem heengelezen, dan zijn mijn suggesties idd niet erg handig....

Hoe maak je dat bananenbrood? Is hier misschien ook wel een goede optie.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Geroosterd brood heb ik vanmorgen geprobeerd. Leek even een succes maar na een paar happen was het weer klaar.

Er zijn op internet diverse recepten te vinden. Ik gebruik deze voor mezelf: Bananenbrood van amandelmeel glutenvrij-Voedzaam & Snel. Laat de noten weg als ik het straks voor haar ga maken

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Bananenbrood was geen doorslaand succes... op naar het volgende, matze crackers!

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ze moeten ook wennen aan smaken en structuren he, gewoon binnenkort nog eens proberen.
    En het kan ook zo zijn dat ze sochtends iets niet wil, maar het smiddags wel wilt.

14. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier mag zoon altijd kiezen tussen twee soorten beleg, over het algemeen eet hij het dan ook zonder problemen op. Ik doe nooit een eerste broodje,met kaas of vlees, want hij peutert het er indd af ;) Als hij al een broodje op heeft heb ik daar minder problemen mee.

Appelstroop kun je misschien nog als beleg geven? Of stoofperen- of appel kaneelstroop. Hier is sandwich spread (komkommervariant, daar zit iig geotendeels groente in) ook een succes.

Deel Deze Pagina