Dochter 13 maanden drinkt en eet te weinig

Discussion in 'Voeding' started by amaroen, Aug 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. amaroen

amaroen Actief lid

Oct 10, 2010
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet meer:( Ze heeft altijd wel goed gegeten, maar sinds vorige maand weigert ze alles of gooit ze het gelijk op de grond. Drinken anders dan melk doet ze sowieso niet.

Fles 150 ml melk met pap (gaat op)
    Fruit soms
    Brood wil ze niet meer
    tussendoor gooit ze ook alles weg
    Avond eten wil ze niet meer (soms alleen een potje)
    Fles 150 ml (drinkt ze 75ml van op)

Tot vorige week diarree gehad (1,5 week). Vorige week huisarts geweest (randje van uitdroging). Dag erna begon had ze ineens wel alles op gegeten. Ging iets voorruit tot vandaag.

Morgenochtend langs consultatiebureau. Misschien hebben zij tips.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maak je niet druk. Laat haar drinken en eten wat ze wel neemt. Komt wel weer goed. Diarree kan flinke impact op ze hebben, omdat ze soms de link tussen eten en niet lekker voelen al gaan leggen.

3. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Ik zou haar vanwege de diarree nu veel meer drinken aanbieden, en meer melk overdag. Het eten komt wel weer

4. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Ik herken het wel wat. Onze dochter heeft van 13 tot 14 maand ook ineens heel weinig gegeten. Waar ze daarvoor altijd nog wel te porren was voor brood en vooral yoghurt, wilde ze dat zelfs niet meer... Wel dronk ze veel water en daardoor kon ik het makkelijker laten gaan, ze is uiteindelijk vanzelf weer gaan eten. Bij jullie ligt het lastiger omdat ze ook niet veel drinkt. Zoals hiervoor al gezegd, zou je vaker melk aan kunnen bieden om te zorgen dat ze regelmatig vocht binnen krijgt.

Share This Page