Reactie bij voedselallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door miepje1983, 2 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hoi dames,

Ik vraag me het volgende af: heb je bij een allergie op 2 of meer verschillende voedingsmiddelen precies dezelfde reactie?

Bijvoorbeeld: mijn dochter heeft bewezen koemelkallergie, ze moet erg braken van melk. Volgens mij is ze ook allergisch voor banaan, want daarvan moet ze ook erg braken. Betekent dit dat een allergie zich bij haar uit in braken of moet ik dat niet zo zien?

Kan het ook zijn dat als ze allergisch is voor iets anders (bijvoorbeeld aardbei), dat dat zich dan uit in rode uitslag of buikkrampen oid?

2. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Vergelijkbare allergenen geven dezelfde reactie. Het lichaam kan t verschil dan niet onderscheiden.
    Braken is wel iets veelvoorkomends, net als huiduitslag oid dus je zal vaak ook dezelfde symptomen terug zien komen

3. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Bedankt voor je reactie bloemetje!

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn zoontje heeft verschillende reacties. Het ene is heftiger dan het andere.

Bij koemelk, kiwi en citrusvruchten krijgt hij huiduitslag over zijn hele lichaam, moet hij braken en heeft hij buikpijn. Van soja krijgt hij alleen diarree. Van paprika en tomaat alleen uitslag rond de mond.

5. Hier is het ook verschillend. Zijn allergieën slaan wel op de huid, maar bij koemelk krijgt hij eczeem en bij cashewnoten krijgt hij netelroos.

6. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Dank jullie wel voor jullie reacties!

Het kan dus allemaal erg verschillend zijn... Ik vind het steeds eng om iets nieuws te proberen, omdat dl nogal heftig op de dubbelblinde provocatietest (koemelk) reageerde. Erg braken, maar ook benauwd, kortademig en snakkend naar adem 😔. Dit laatste vond ik het engst, ik was bang dat ze zou stikken 😔.

Wel blij om te lezen dat het zich bij een allergische reactie dus niet perse uit in braken of benauwdheid!

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook. Soja geeft een nacht flinke onrust en windjes, koemelk ook maar dan met meer buikpijn en daarbij nog een week verkouden en ontstoken ogen.

Oudste heeft last van de luchtwegen en had veel last van de huid.

Deel Deze Pagina