Omdat ze op het kinderdagverblijf niet inbakeren ben ik 'cold turkey' gestopt met de pacco na de vaccinaties van afgelopen woensdag. Het is weer even wennen want ze slaapt lichter hierdoor. Helaas ligt ze zo te woelen dat ik haar een paar keer al schuin onder de deken heb gevonden met de deken tegen haar neus aan. Dus dacht ik aan een slaapzak. Maar ik zit vol met vragen: -Welke zitten goed bij een tenger kindje (wel lange armen/benen) van 3 maanden (mt 56)? -Hoeveel heb je er nodig? Het is nu 21gr. bij haar maar ik verwacht met de winter een temp van 17-19 graden. -Welke is/zijn warm genoeg? -Hoelang doe je ermee (qua maat)? En verdere tips zijn welkom !! EDIT: en hoe doen jullie dat met kleertjes/aan-uitkleden. Ze slaapt nog na elke voeding. Dus dan gewoon met kleertjes en al in de slaapzak??
Iedereen doet het natuurlijk anders, maar ik heb Veerle vanaf het begin al in een maatje 80 (geloof ik, als je het precies wil weten moet ik het even na kijken maar ze ligt nu te slapen) gehad. Kon ze mooi wat langer mee doen. Nu heeft ze zelf maatje 74 en ik stop haar in een zak van prenatal maat 90, ik vouw de mouwen om en dat gaat prima. Het kraagje is nauw genoeg dus ze zakt er niet in weg. Op het moment werk ik met 3 slaapzakken, maar ik ben lui betreft het wassen en heb daardoor de 1e extra nodig. Ik laat haar er max 4 nachten in liggen (afhankelijk of ze spuugt).
Ik heb wel altijd rekening met haar maat gehouden. Ik ben bang dat ze anders met haar hoofd in de slaapzak terecht komt. De maten van de slaapzakken zijn best ruim. Ze heeft nu slaapzakken van 68 tot 80. Ze kan hier een maand of 4 mee doen. Het ligt er natuurlijk wel aan of ze even een flinke groeispurt hebben of niet. Ik heb steeds 2 slaapzakken zodat er 1 aan is en 1 te drogen hangt. Eigenlijk wil ik er nog 1 extra voor het geval dat er 1 vies wordt en de ander nog niet droog is. IK verwacht, als de kamer 18 graden blijft, dat je genoeg hebt aan een slaapzak zonder mouwen. Misschien handig om er 1 met en 1 zonder mouwen te kopen. Bij deslaapzakken met mouwen kunnen de mouwen af geritst worden. Overdacht slaapt Jeske in de slaapzak met haar trui aan en de broek uit. De kamer is dan wat warmer en je hoeft dan niet te veel om te kleden. Is het wel kouder dan houden we de kleding gewoon aan. Groetjes, Chantal.
onze zoon is nu 4,5 maand en heeft maat 62. Hij ligt nadat hij altijd in een pacco heeft gelegen nu in een slaapzak met mouwen. Ik heb er 3 en sla de mouwen om want deze zijn nog wat lang. Gebruik maat 80. Overdag ligt hij in een slaapzak zonder mouwen en dan laat ik gewoon zijn kleertjes aan. Wel doe ik vaak zijn broek even uit omdat hij nu vaak een spijkerbroek aan heeft en dat lijkt me niet zo lekker slapen. Ik was heel bang dat hij minder zou gaan slapen zonder de pacco maar het gaat echt super!
DE winterslaapzakken gebruik van hema, die hebben niet van die mega grote armsgaten. Zomerslaapzakken gebruik ik van lodger, zijn wat duurder maar sluiten wel mooi aan.
ik heb twee slaapzakken van de hema, witte met afritsbare mouwen. overdag rits ik de mouwen eraf en stop ik hem met kleren en al in bed. en snachts met mouwen en een pyama aan, het kan volgens mij ook prima zonder pyama want dat ding is warm genoeg. Ik heb continu 2 slaapzakken gehad, eentje op bed en eentje in de was. Ik heb ze in de aanbieding gekocht, ze waren toen maar 14 euro per stuk. Mijn mannetje kruipt zelfs met zijn slaapzak aan nog onder de dekens vandaan dus ik prop het voeteneinde van de zak tussen het matras en het bed. Gelukkig is de slaapzak lekker lang. succes met kiezen!
Ik zou bij de hema of prenatal kijken. Wel fijne slaapzakjes. De lengte maakt niet zo uit, maar de opening bij de hals wel. Als die veel te groot is, zouden ze er helemaal in kunnen. Dus dat is iets waar je op moet letten. Al zullen de meeste kinderen eerder omhoog 'kruipen' dan omlaag. Ik zou kijken naar de warmte van je kindje of je een dunnere of hele dikke slaapzak gebruiken wilt. En of je wel of niet alle kleding aanlaat. Ik doe met mijn zoontje (11 maand) de broek uit overdag. Mocht het heel koud zijn dan ga ik straks een pyjama broek aan doen. Even uitproberen wat voor jullie het fijnst is. Maar wat stom dat ze niet inbakeren op jullie kdv!! Heel raar!
ja stom he misa! Ik baal ook ontzettend want ze slaapt er zo lekker in! En je ziet nu dat ze elke keer wakker schrikt van haar armen. Het gaat prima als ik haar armen tegen haar romp hou, maar ja dat hou ik niet zo lang vol haha. Ik heb gister een hema en een prenatal slaapzak gekocht en gisteravond voor het eerst aangedaan. De prenatal is net nog even te wijd bij haar nekje. Het is even zoeken met kleding aan/uit. Ze leek er wel ok in te hebben geslapen hoewel ze wel eerder wakker werd dan normaal. Misschien dat we het inbakeren voor 's nachts houden en dan overdag slaapzak.
Ik zag trouwens dat ik een slaapzak van Ikea had gekregen. Deze valt smal vind ik, dus misschien is dat ook nog een optie voor je
Een collega vertelde dat zij de armpjes van haar dochter in de slaapzak deed en de armsgaten dicht had gemaakt omdat ze zo aan het maaien was. Mijn dochter is trouwens nu net van de Puckababy af maar die wilden ze bij mij wel gewoon gebruiken op het kinderdagverblijf omdat het meer een slaapzakje is en ze niet met doeken hoeven te werken. Misschien is dat een idee?
Wat ik hier ook wel deed was de mouwen van een winterslaapzak naar binnen stoppen en haar armpjes bij de slaapzak in. Soms kreeg ze ze er dan nog wel ingewurmd maar meestal ging ze zo wel slapen. Had hier ook een puckababy en als die in de was was, deed ik het zo. Hier met ca. 3 maanden gestopt toen ze bij de oppas geregeld zonder sliep.
Ik heb zelf nog geen ervaring met slaapzakken (mijn zoontje is 6weken) wat ik wel weet is dat je beter je kindje wat te koud dan te warm kan hebben omdat kleintjes de warmte minder goed kwijt kunnen!
Die van jolein vallen ook best klein om de nek en armen en zijn van 100% katoen dus ademenen wel goed en je hebt ze ook in 70 cm. Trappelzak 4 seizoenen met afritsbare mouw antraciet 70 cm. - Villa Vrolijk Babystore