Hallo Ik heb een zoontje van 10 week heeft erg veel zuigbehoeft maar pakt de speen niet wil alleen op mijn pink zuigen hoe laat ik hem aan de speen wennen Straks bij de opvang ben ik er niet met me pinkje
Misschien een kleinere speen zoeken voor je flesje, zodat het drinken trager gaat en de zuigbehoefte dan beter voldaan wordt?
Hij ligt al gouw 45 min te drinken en dan steeds happen los laten heeft wel zuig behoefte maar wil geen melk want zodra er melk komt laat hij los En om nu continu aan borst te liggen kan ook niet kan ik niks meer Hij krijgt 1 fles per dag in de avond met s speen 6 jan moet ik weer werken 17 dec ff proefdraaien maar heb er hard hoofd in dit keer Meneertje slaapt overdag alleen in de draagzak wil geen speen maar wel zuigbehoefte reflux klachten Heeft wat meer noten op de zang dan zijn zus die was super makkelijk en nu nog
Als het zuigen om weg te slikken is, zou ik eens kijken waar de refluxklachten vandaan komen? Is er al eens naar de mondanatomie gekeken? Zeker in combinatie met de lange voedingen eens de moeite waard om naar te kijken. Verder koemelkallergie uitsluiten. En tja, baby’s vergen veel aandacht, hoe lastig ook, ze zijn gewoon niet gemaakt om alleen in bed te leggen.
Tongriempje en lipbandje. Fijn dat de maagzuurremmers helpen, maar dat is natuurlijk alleen symptoombestrijding.
Wie heeft dat gecontroleerd in dit geval? Want veel zogenaamde deskundigen herkennen dit niet (voldoende)
Hij hapt eerst wel goed aan pas als hij vol is gaat hij steeds loslaten en happen zelfs in slaap nog erg zuigen aan de pink
Heeft een lactatiekundige meegekeken naar mondanatomie en bv beleid? Want refluxklachten kan je bij bv in veel gevallen ook oplossen of minimaliseren door een aangepaste manier van bv geven. Hoe vaak drinkt hij per dag?
Eén borst per keer, of twee? Want dat is een eerder beperkt aantal voedingen voor die leeftijd. Dus de kans is groot dat je tsr door de lange tijd ertussen erg hevig is, waardoor je baby meteen een erg grote gulp binnenkrijgt en de maag geïrriteerd geraakt. Wat op zijn beurt de refluxklachten triggert. Dat is dus wat @Fristi2012 hierboven zei: de medicatie pakt dan wel de symptomen aan maar niet de onderliggende problematiek.
1ste voeding na nacht 1 borst andere kolf ik de kop eraf rest van de dag 2 tsr valt wel mee voor kolven gebruik ik juist neusspray omdat niet snel komt