Het grote Sint/Kerst topic 2024

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door chantal1985, 1 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

It's the most wonderful timeeee! De kruidnoten liggen al ruim een week weer in de winkels, dus dan is het ook weer tijd voor dit topic! :D

Heb je al een idee wat je gaat kopen, of wacht je de verlanglijstjes af? Of heb je misschien al wat gekocht? Welk bedrag geef jij uit aan cadeau's, of kijk je liever naar het aantal cadeau's per kind?
    Doen jullie alleen met Sinterklaas aan cadeau’s, of ook met kerst? Of juist alleen maar met kerst? En hoe vieren jullie het; alleen met het gezin of met de hele familie?

Och, ik kijk altijd zo enorm uit naar dit topic! En ja, ik heb al wel wat in huis liggen. :p
    Ik ben enorm benieuwd weer naar jullie reacties! Er komen altijd goede ideeën voorbij. Zeker met pubers kan het best lastig zijn om iets te bedenken. Vraag ook gerust om tips! :thumup:

nizzie86, Prettykitty, Magnolia29 en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Dacht er vd week idd aan.

Manman wat vind ik het moeilijk.

Wij vieren Sint met familie en met kerst vaak een kleinigheidje als gezin.

Sint:
    Alle gelovige kids krijgen 25-30 euro van ouders
    Mn zus zusje en ik deden nog 10 euro per kind maar gaan dat dit jaar als 1 bedrag bij elkaar leggen per kind dus ook nog 30 euro.
    Dan van opa en oma nog 15-20 euro.

Alle overige kids en volwassenen doen lootjes rond de 25 euro.
    Deze kids krijgen dan nog 30 euro en de 15-20 euro ook.

Oja en meestal haal ik nog voor iedereen een chocolade letter.

We zijn met ongeveer 14@16 personen.

Voor mn jongste wordt het sws iets van Playmobil verder nog geen idee. Hij vind nerf geweldig alleen deze loedermoeder vind echt dat hij genoeg heeft. Speelt met alles verder.

Voor mn oudste hij is 8 (loopt lichamelijk 3 jaar voor en gedraagt zich als een halve puber) maar speelt zo goed als niet dus waarschijnlijk iets voor voetbal, keepershandschoenen, voetbalshirt, houdt van fietsen, voetballen en gamen.

Hebben jullie leuke ideeën graag ook voor schoencadeautjes!

Pyjama, sokken en dat soort dingen doen we vaak maar geloof dat ik dat genoeg heb voor ze. En hoeveel moet je hebben. Ze hebben altijd een kast vol met kleding.

chantal1985 en rijo vinden dit leuk.
  3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    #3 rijo, 1 sep 2024
    Laatst bewerkt: 1 sep 2024
    Dit jaar is het eerste jaar dat onze kinderen beide niet meer in Sinterklaas geloven :cry: Moeders vindt het erger dan de kinderen geloof ik haha. We gaan tzt samen sparren over de invulling van pakjesavond. Ze krijgen natuurlijk wel een paar cadeautjes: voor mijn jongste heb ik al een superleuke hoodie gekocht en in de Kruidvat sale heb ik voor beide een gewone puzzel van 950 stukjes en een 3D puzzel gekocht. Bij de kringloop vond ik voor mijn oudste een paar nieuwe spelletjes (o.a. Exploding Kittens a €1,-) en heb ik voor mijn jongste nieuwe knutselspulletjes gescoord (canvasdoeken, origami papier, glitterlijm - alles nieuw in de verpakking :eek:). Verder wacht ik even op de verlanglijstjes.
    Kerst vieren we niet met cadeautjes.

nizzie86, chantal1985 en esklessebes vinden dit leuk.
  4. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.704
    3.838
    113
    Alleen Kerst.

Dochter (14) krijgt o.a. een nieuwe badjas, een kroonluchter (ter vervanging van de paars/rose versie die er nu nog hangt) en een leeskussen voor in bed.

Zoon (10) heb ik nog totaal geen inspiratie voor..

chantal1985 en esklessebes vinden dit leuk.
  5. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Wij doen altijd 1 keer met familie, dan kopen wij wat cadeaus voor hun, en zij voor onze kinderen.
    En 1 keer thuis, met zn vieren. Dan maken we surprises voor elkaar. En halen wij cadeaus voor de kinderen, zo'n 50 tot 100 euro per kind.
    Varieert, maar meestal wel een boek, lego en knutselspullen. Dit jaar is dochter into diamond painting en puzzels.

chantal1985 vindt dit leuk.
  6. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Ohh mn favoriete topic voor inspiratie!

Dit jaar vieren we pakjesavond met schoonmoeder en gaan de pakjes met mijn familie onder de kerstboom omdat het een beetje ingewikkeld uit qua data met pakjesavond op donderdag en de sterfdag van schoonvader in het weekend ervoor. Dan is niemand in een feeststemming dus dan maar zo opgelost .
    En dan een week later nog verjaardag van de jongste.

Goede aanbiedingen hou ik wel in de gaten maar dit jaar heb ik nog weinig inspiratie voor ze, dus toch op den duur maar beetje polsen wat ze zouden willen haha

chantal1985 en esklessebes vinden dit leuk.
  7. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Lego is was 2e halve prijs bij Kruidvat!

Verder denk ik aan een Balea adventskalender zowel voor mannen en vrouwen wordt sws een ritje Duitsland in de herfstvakantie.
    Wie weet hebben ze daar ook voor pubermeiden(nichtje) zo een kalender die ervan houden.

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Joehoe, ik ben er ook weer :D
    We zijn in de zomervakantie in Legoland geweest (die in Dubai :D), daar heb ik alvast wat Sintcadeaus ingeslagen. Vooral de kleine zakjes als schoencadeautjes, maar ook wat grotere setjes voor in de zak.
    Verder hou ik vanaf nu m’n ogen en oren open, ik vind ‘t fijn om ‘t vanaf deze tijd van het jaar langzaam alles te verzamelen. Scheelt me veel stress en gedoe tegen de feestdagen ;)

Over de kerstcadeaus moet ik nog even nadenken. Met kerst doen we doorgaans één groter cadeau per kind.
    Tussen kerst en oud&nieuw gaan we naar Disneyland, dat is allang geboekt, maar weten de kinderen nog niet. Dat wil ik ze ook met kerst ‘geven’, dus nog even bedenken hoe ik dat kan verwerken als cadeau voor onder de boom :)

nizzie86 en chantal1985 vinden dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Haha 3x het topic titel gelezen en dacht dat ik in een oud gedeelte zat:roflmao:

We vieren sinterklaas als kerst. Sinterklaas is met wat kleins en een chocolade letter.

Kerst wat uitgebreider. We vieren het alleen met het gezin. Kerst daarnaast nog met familie maar geen cadeautjes.

Geen broertjes/ zusjes/ neefjes en nichtjes.

Iemand inspiratie voor een jongen van 10?
    Het gaat volgend jaar naar de middelbare school.

Zit niet op voetbal.

Hij speelt minecraft maar heeft daar al boeken genoeg van.

Creatief maar dat ben ik ook en samen hebben we veel:oops:

Lego allemaal fan van en we hebben nog 1 set van de ruimte liggen (3 in 1)

Verder geen idee

Fristi2012 en chantal1985 vinden dit leuk.
  10. chantal1985

Ideetjes voor in de schoen: zakje Lego of klein doosje Playmobil, tijdschrift of puzzelboekje, een bon voor de bioscoop of om bijv. een keer naar Jumpsquare te gaan. Of iets voor in bad (bijv. bruisbal), maar geen idee of jouw jongens daar ook vrolijk van worden. Vorig jaar had Lush een speciale bruisbal in de vorm van een Sint. En voor de lichamelijk bijna-puber misschien (z'n eerste) deodorant? Of een klein geurtje? Rond de kerst heeft Kruidvat vaak een assortiment met mini-geurtjes voor 1 of 2 euro.

nizzie86 en esklessebes vinden dit leuk.
  11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Favo topic van het jaar :D

vind het erg moeilijk want de oudste is dan bijna 12 dus wat koop je dan
    Kom zelf niet verder dan een mooi trainingspak een boek en een robloxkaart

voor de meiden kom ik er nog wel uit maar heb nog niks gekocht

Meestal haal ik wat dingen gedurende het hele jaar maar dat is er nu niet van gekomen

12. chantal1985

Misschien iets voor op z'n kamer? Heeft hij iets van een gamehoekje of bureau, misschien (led-)verlichting daarvoor? Of een gave lamp van Minecraft. Misschien een abonnement op een tijdschrift, zoals Stoer of Quest junior. Een bon voor de bioscoop, Jumpsquare, of een museum. Ik denk dat het wat vroeg is om in december dan al spullen voor de middelbare te geven, anders had een nieuwe drinkfles, bijv. nog een optie geweest. Luistert hij muziek? Misschien een koptelefoon/oortjes, iets waar hij gelijk op de middelbare ook iets aan heeft.

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Praktische dingen? Nieuwe rugzak
    Pyjama, dekbedovertrek
    Iets cools voor z’n kamer
    Scheurkalender
    Bioscoopbon

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Mooie lijst.
    Lamp heeft hij. Tijdschriften heeft hij gehad en sloeg niet echt aan.

Bioscoop zit niet direct in de buurt.

We hebben een museumjaarkaart :D

Koptelefoon heeft hij. Oortjes dan zou ik gelijk er heel veel moeten bestellen. Snel spul kwijt:rolleyes:

Dekbedovertrek krijgt hij inderdaad ook. Goed dat je het zegt!

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    We hebben gelukkig nog even om er over na te denken:)
    We moeten het de jongens dit jaar wel gaan vertellen (groep 6 beide dus word wel tijd) en weet niet zo goedwe dan sint echt nog groot vieren. Gaan er sowieso wel iets aan doen want dochter wilde graag weer een adventskalender :)

Voor kerst geven we denk ik een playstation als gezamelijk cadeau.
    Daarbij nog wel wat losse dingen, maar ligt weer een beetje aan hoe we sint vieren.

chantal1985 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  16. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Heeeeeeeerlijk!

mn dochter is er het hele jaar mee bezig. Die is in december ook nog jarig. (Wordt 7 jaar, groep 4)
    Nog geen idee wat ze gaat krijgen maar haar lijstje is:
    Hobby horse met spullen (heeft ze nog niet, dus wil ze een boel van)
    Crafty ponies spullen (dekenset, zadel en hoofdstel, hoefsmid spullen, ruitertje enzovoort)
    Schleich paardenspulletjes (hoofdstel en zadel, dekentjes, altijd meer paarden, stallen enzovoort)
    Lego friends autumns huis)
    Zeemeerminstaart

Nieuwe paardrijbroek
    Chaps

Boek Britt dekker deel 3.

Een feestjurk met hakschoentjes
    Gouden oorbellen ringetjes met paarden

En het lijstje van zoon: (wordt 9 jaar, groep 7)

dat wordt nog heel ingewikkeld

17. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113

Haha vergeleken met vorig jaar toen vond mn jongste het echt ielllll vinden ze het nu beide geweldig bruisdingen enz voor in bad, in de vakantie had ik badverf meegenomen bij Dm echt super leuk kreeg de kleur rood alleen bijna niet bij zoon van zn lijf af:roflmao::roflmao:
    Die bios en jump kaartjes ga ik onthouden.
    Lego en Playmobil heb ik al vaker gedaan en waarschijnlijk weer!
    Deo en luchtjes heeft hij al maar een mini kan er zeker van bij.
    Thnxx

18. chantal1985

Jaaa, daar ben je ook weer! Altijd gezellig!
    Voor je dochter kun je goed vooruit, zeker als ze aan de hobby horse wil gaan beginnen, daar is genoeg voor te kopen, volgens mij.

Wat voor hobby’s/interesses heeft je zoon? Misschien kunnen we met je meedenken?

Fristi2012 vindt dit leuk.
  19. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Lijstje van m’n dochter is lang genoeg voor minstens 3 jaar, daar wordt keuzes maken het lastigste. Ik denk dat ik maar met haar in overleg ga wat haar budget is, dan kan ze zelf afwegen en keuzes maken.

Interesses van m’n zoon zijn wisselend. Roblox, Minecraft, brawl stars. Gamen dus. Maar hoe leuk hij dat ook vindt, hij moet toch nog echt even wachten tot hij daar meer spullen voor krijgt.
    Houdt wel erg van de natuur, vogels zijn vaak interessant, maar als het er op aan komt, wil hij er niks mee doen. Zat te denken aan een mooie verrekijker, die kan jaren mee gaan, dus is ook niet erg als hij die niet direct gebruikt.
    Leuke spulletjes voor op z’n kamer, maar het is ook al redelijk vol.
    Vorig jaar heeft ie tekenspullen gekregen, met een Minecraft tekenboek. Daar doet ie niks mee. Behalve met z’n stiften.

Qua sport doet ie bootcamp, daar heeft ie niks voor nodig. En paardrijden, maar ook daarmee is hij niet zo veeleisend, heeft wat ie nodig heeft en dat is genoeg.

Speelt wel graag mee met de Schleich en crafty ponies, maar zodra iets van hem zelf is, speelt ie er niet meer mee.

Hij houdt ook wel van leuke sokken. Dus denk dat ik met Sinterklaas leuke kerstsokken geef. Want hij is gek op kerst.
    En verder geen idee.

20. Nefkens81

Nefkens81 Actief lid

15 aug 2024
    349
    315
    63
    Vrouw
    Hier was een draadloze koptelefoon met noise canceling een van de favoriete cadeaus. Beide kids maken er veel gebruik van. Op school, in auto, in vliegtuig. Overigens hebben wij de variant die ook een draad erbij heeft (los). Geen idee waarom maar op de middelbare moet er tijdens luistertoets gebruik gemaakt worden van een bedrade koptelefoon in laptop.

esklessebes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina