Beste Teddy, Een wanhopige vraag. Mijn dochter is vandaag 13 dagen oud en schreeuwt het 9 van de 10 keer uit halverwege de borstvoeding. Dit is sinds een aantal dagen. Ze kan helemaal overstuur raken en moeten haar dan eerst kalmeren. Maar als ik haar dan weer aan de borst leg dan begint het na een paar slokken weer. Eerder dachten wij dat ze buikkrampjes had en hebben toen infacol geprobeerd. Dit leek te helpen maar na de 4e keer begon ze wederom te gillen. Dit middel toen gestopt en toen leek het weer beter te gaan. Maar inmiddels twijfelen we zeer of het wel krampjes zijn. Ze slaapt verder goed en groeit ook goed. Wat is de reden dat ze zo overstuur raakt ? Is ze allergische ergens voor dat zodra ze drinkt ze pijn krijgt ? Moet ik wel doorgaan met borstvoeding ? Alvast heel erg bedankt voor de hulp. Groeten, Simone
Hoi Simone, Ik krijg zo'n gevoel dat ze heel veel melk te verstouwen krijgt en daar enorme buikpijn van krijgt. Maar om dat te kunnen bevestigen wil ik een aantal dingen van jou weten. O.a. al haar gemeten gewichten de afgelopen dagen. Hoe vaak per 24 uur drinkt ze? Hoe vaak poept en plast ze? Hoe ziet haar poep er uit? Hoe voelen jouw borsten aan na de voeding? Allergie openbaart zich niet vaak al zo snel (vaak na 6 weken pas) en maar heel weinig baby's zijn echt allergisch voor de melk van hun moeder. Als ze veel melk krijgt kunnen we het beleid wat aan gaan passen om verbetering te krijgen, maar dan heb ik eerst antwoord nodig op mijn vragen. Ik hoor graag van je.
Ze drinkt om de 3-4 uur. Gewicht geboorte 4654 gram, morgen word ze door het cb weer gewogen, maar vorige week woog ze 4600gram. Luier verschonen we altijd voor de voeding en dan heeft ze altijd geplast. Poepen doet ze iedere 3-4 dagen en is lichtbruin/geel. Borsten voelen prima geen stuwing. groet simone
Heb je ook de gewichten uit de kraamtijd voor me? Laagste gewicht op de 3e/4e dag? Op welke dag woog ze 4600 gram? Drinkt ze beide borsten per keer? Is ze bijgevoed met kunstvoeding? Poepen vind ik wat weinig. Ze zou op deze leeftijd zeker nog meerdere keren per dag moeten poepen. Klopt het dat ze op gemiddeld 7 voedingen per etmaal zit?