oorbellen schieten bij een baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debby82, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoi hoi,

Ik weet zelf nog niet helemaal hoe ik er over denk maar het lijkt me wel heel schattig, oorbelletjes bij een baby. Ikzelf had ook al vrij jong oorbellen in. Emma is nu 7 weken. Weet iemand of het al mag? En wie heeft het laten doen?

groetjes

Debby

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Er was hier laatst een topic over en iemand had er toen een filmpje in geplaatst waarin je kon zien hoe dat bij haar baby ging. Ik zou eens zoeken op dat topic en dat filmpje eens bekijken, want dat was echt te zielig voor woorden.
    Was bij een baby van 4 mnd geloof ik...

Schijnt nogal te wisselen of oorbellen bij baby's geschoten worden: de een doet het wel en de ander niet.
    Ik vind het persoonlijk echt zielig: het doet hardstikke pijn en ze snappen er helemaal niets van: ik zou wachten tot ze snappen dat zoiets even pijn doet en ze er zelf voor kunnen kiezen dat ze dat er wel voor over hebben. Bovendien zijn ze dan ook groot genoeg om er niet voortdurend aan te gaan trekken enzo...

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik persoonlijk zou het nog niet doen. maar dat komt omdat ik gaatjes heb gekregen als baby zijnde en ik er nooi meer niets mee gedaan heb.ik zit dus nu met 2 gaatje in mijn oor voor niets. nee ik had liever zelf de keuze gemaakt voor gaatjes.
    als ik er zelf om gezeurd had bij mijn ouders en toen had gekregen was het ook anders geweest.

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik zou het zelf ook niet zo jong al laten doen. Vind het heel zielig. Het staat inderdaad wel heel schattig, maar ik vind dat niet opwegen tegen de pijn.
    Ik was een jaar of 7 denk ik toen ik gaatjes kreeg en ik vond het toen zelfs nog verschrikkelijk, maar daarna weer enorm trots op mijn oorbellen.

Gr. Marieke

5. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik vind het ook echt zielig !
    Vind dat een kind er zelf voor moet kunnen kiezen om ze te nemen of niet .
    Dan kan je er ook iets leuks van maken bijv als ze een zwemdiploma hebben gehaald of een verjaardag enz enz .
    Ik heb gaatjes gekregen van me tante voor mijn verjaardag toen ik 8 werd , erg leuke herinnering dus en er zelf voor gekozen !

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb bij Valerie oorbellen laten schieten toen ze 7 maanden was.
    Ze zijn er allebei tegelijk ingeschoten.
    Ze heeft 20 seconden gehuild van de schrik, en toen was ze alweer aan het lachen naar de winkel medewerkster.
    Ze heeft nog geen 1x keer aan haar oortje gezeten, ze heeft niet eens door dat er oorbelletjes inzitten. En nu kan ik het makkelijk schoonmaken.

Ik heb het expres nu gedaan en niet met 4 of 5 jaar. Nu gaat ze er niet met vieze handjes aanzitten. En kan ik het rustig schoonmaken zonder dat ik een hysterisch kind heb.
    De meningen op het forum zijn hier erg verschillend, maar doe gewoon waar jij je prettig bij voelt.

Hier een foto van Valerie met oorbellen:

7. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Sja, dan denk ik, voor wie doe je het? voor jezelf omdat het schattig is? nee sorry, dat gaat er bij mij niet in...
    Da's mijn mening.
    Laat ze er ZELF voor kiezen als ze dat kunnen!

8. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Ik vind het echt dikke onzin. Weet hoe veel pijn dat doet??? Ik heb mijn eerste gaatjes gekregen toen ik in groep 4 zat en als puber heb ik er nog 2 aan elk oor bij geschoten, maar zelfs toen vond ik het echt pijn doen....en dan een paar dagen met zo'n dikke, kloppende, rode oorlellen rondlopen. Ik vind het echt te zielig voor woorden dat je je baby pijn doet voor iets wat je zelf wilt (omdat het zo schattig staat). Je baby is geen mode-accesoire!!!!! Wacht lekker tot ze er zelf voor kiest en je uit kan leggen dat het pijn gaat doen...

Het blijft je eigen keuze, maar ik zou mijn kindje nooit opzettelijk pijn doen voor iets wat totaal geen nut heeft.

9. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Of het wel of niet schattig is...

Schieten is ONhygienisch, en ik zou het je absoluut afraden! Juwelieren schieten wel; Maar tegenwoordig moeten ze er een vergunning voor hebben. Een schietpistooltje werkt namelijk met zoveel kracht ineens dat er weefsel kapot kan gaan in het oor. De kans is klein hoor, maar zeker weten aanwezig. (Ik ben vroeger ook 'geschoten', daar niet van.)

Mocht je toch beslissen om te laten schieten; vraag naar de vergunning. De juweliers geven je ook een flesje sterilon/alcohol mee, maar gebruik dit NIET! Sterilon houdt de wond open en de wond kan dus amper genezen. Je gooit als het ware pure alcohol op een wond, tja dan vraag je in principe om problemen. Een lichaam herstelt vanzelf, maar mocht je graag schoon willen maken adviseer ik je zeezout... Ach, en daar is genoeg over te vinden op google... ;)

Succes

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik vind het ook zielig!! het doet toch best zeer..
    Ik laat mijn dochter er dan ook zelf voor kiezen,wie weet wil ze wel helemaal geen oorbellen;)

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Het doet pijn, er is altijd een risico van infecties en het is nergens voor nodig.

12. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    ik heb het laten doen toen mijn zoontje 12 weken was
    hij heef eventjes gehuild en was toen weer rustig
    hij heeft er geen last van gehad of zo

als jij het mooi vind gewoon doen.. ieder heeft zijn eigen mening..
    Bekijk bijlage 7942

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nou, om maar een antwoord op je vragen te geven, aangezien niemand hier boven dit doet en alleen maar hun mening willen spuien waar je niet om hebt gevraagd:

Nee, ik heb het zelf niet laten doen.

Je mag het zelf bepalen.

Een reguliere juwelier doet het niet als het kindje nog zo jong is. Probeer het eens bij juweliers in wijken waar veel buitenlandse mensen wonen, zoals de Schilderswijk en Transvaal in Den Haag. Wellicht vind je er daar wel een die het doet.

14. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Ook al huilen ze maar een paar minuutjes, is toch een paar minuutjes te veel vind ik. Als ouder ben je er om je kindje te verzorgen, lief te kozen en op te voeden tot een sociaal en zelfstandig mensje. Niet om hem/haar pijn te doen en een gat in hun oor te schieten, omdat jij dit nu eenmaal mooi vind...ik vind het erg egoistisch en je stelt je eigen belang voor op het belang van je kindje.

15. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Yake, je hebt gelijk....ik laat me ook gelijk meeslepen door emoties die dit onderwerp bij me oproepen!!! Zo zullen er vast meer moeders zijn, net zoals de moeders die het wel hebben laten doen en willen laten zien dat het wel kan! Dus ik hou er nu over op...

16. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    nou heb het toch bij een normale juwelier gedaan.. hmm wonen gewoon nederlandse mensen...

het is ieder zijn eigen mening zoals je zelf al zegt.. ;)

17. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    al moet ik wel zeggen dat ik las een tijdje geleden dat iemand het ook wilde doen en was bij een paar juweliers geweest en die deden het pas vanaf 6 jaar:(

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier een topic van iemand die opzoek was naar een juwelier die het deed: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/151772-oorbelletjes.html

je vind er met de zoekfunctie nog wat meer.... In veel culturen is het normaal dat er bij hele jonge kindjes (tellen in weken ook inderdaad) gaatjes geschoten worden. (dat wat betreft het 'mogen')

Maar oke, in de topic hierboven vind je nog wat antwoorden denk ik op je vragen :
    Weet iemand of het al mag? En wie heeft het laten doen?

zou op zich ook wel leuk zijn als mensen ontopic blijven inderdaad...

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja het mag al wel. mijn tante liet bij haar dochter oorbellen schieten omdat iedereen dacht dat het een jongetje was, en daar werd ze helemaal gek van.

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja hoor het mag..anders had m'n meissie nu geen oorbellen gehad.
    Maar zou zelf persoonlijk niet al met 7 weken doen.

Deel Deze Pagina