fruithapje...huilen

Discussie in 'Voeding' gestart door happy27, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Sinds 4 dagen geven wij een fruithapje (peer) aan onze kleine, nu had ze gister een huildag (heeft ze anders nooit) zou dit toevallig zijn of kan dit van het fruithapje zijn. We hebben 4 dagen maar enkele hapjes gegeven, ze vind de smaak nog niet echt lekker. Ze sabbelt veel op haar handjes etc en kijkt het eten uit onze handen dus we denken dat ze er wel aan toe is.
    Ik wil geen discussie over 4-6 maanden krijgen, daar is deze vraag niet voor bedoeld :)
    Ik dacht namalijk dat een fruithapje juist hielp bij buikkrampjes
    Heb niet het idee dat ze buikkrampen heeft, heb al gevoeld voor eventuele vroege tandjes, gister had ze wel ineens een hard scheetje waarna ze poepte. Vanmorgen gewoon weer zoals elke ochtend een luier vol!
    iemand die dit herkent
    Of misschien met groentehapje beginnen...

2. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Hi hi,

Hoe oud is je kleintje? Max is nu 3 maand geweest en krijgt wortels uit het potje. Hij krijgt tissen de 5 a 10 hapjes elke dag en dat gaat heel goed. Fruit is zwaarder te verteren en kan ze meer last van hebben. Ik zou overgaan o een groentepotje en dan een paar hapjes.

3. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Ze is 4 maandjes, bij de oudste ook bij 4 maanden begonnen (dat was toen wel de maand dat iedereen begon hihi) en dat ging juist heel goed omdat ze last had van buikkrampjes en dit toen beter ging
    dat fruit zwaarder valt dat wist ik niet
    dan idd kijken hoe groente valt. Geef je die dan ook rond de ochtend/middag of juist savonds rond avondeten

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier dochter ook peer gegeven toen ze een maand of 4 was, om dezelfde reden als jij: handjes sabbelen, ineresse voor eten. MMaar na 2xfzo kreeg ze uitslag, ben er toen eest weer mee ophehouden en weer begonnen toen ze 6 maand was. En toen eerst groente gedaan omdat dit veel milder blijkt dan fruit.

5. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Ik geef groente middags tussen de flesje en slaapje in. Zo ongeveer:

07:00 flesje
    11:00flesje
    13:00 groente (hier of die later ligt aan zijn slaaprime
    15:00 flesje
    17:00 groente (of dus om 1 uur)
    19:00 fles
    23:00 fles

Straks als Max 4 maand is ga ik avons een pap fles gevn om 21:00 en gaat de fles van 23:00 eraf. Ook omdat hij dan wel om 5 uur (hou dan die tijd aan) een heel potje krijgt. En ochtends paar hapjes fruit (pas als die helemaal gewend is aan groente)

Succes met de groente geven. Laat je nog even weten hoe het ing? Ben heel benieuwd

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Van bijvoeding kunnen kindjes juist méér last krijgen van de darmen, ook al zijn het maar kleine hapjes...
    Zou inderdaad beginnen met groenten, zijn wat milder... als dat over een paar weken goed gaat langzaam met fruit beginnen!

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het kan ook toeval zijn, maar alle bijvoeding kan juist zorgen voor meer darmkrampjes. De darmpjes zijn alleen nog maar gewend aan melk hè? Dus moeten nu extra hun best doen bij fruit of groente.

Wij zijn begonnen met fruit, maar heb niks gemerkt aan de darmen.

8. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Thanks laat het zeker nog weten
    Papfles geven we al en dat gaat goed
    Morgen groente geven, ben zelf ook benieuwd

9. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Kristel en babyproject de darmen zullen inderdaad moeten wennen, ik ga met groente starten.
    Ben van mezelf uitgegaan, fruit is lekkerder hihi maar inderdaad ook zoeter en dus sterker van smaak!

10. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Misschien toch niet bijvoeden een idee?

Daarnaast, eten uit handen kijken...
    Mijn dochter kijkt ook steeds mij iPhone uit de handen, ik ga haar toch niet laten bellen of deze op laten eten! ;)

Ze kijken overal naar toch?

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vind ik ook altijd zo'n vreemd argument om te zeggen dat ze er aan toe zijn... Als ik met oude vieze schoen in mijn hand zat, wilde ze hem ook hebben! Heb dat hier nooit gezien als 'toe zijn aan groenten/ fruit' en ze heeft er ook nooit iets aan gemist...

12. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Missxx het is toch algemeen bekend dat dat een teken is dat ze meer willen dan melk!
    Maar als het bij de groente ook is ga ik inderdaad even wachten.

13. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Kristel sommige kinderen geven dat echt wel aan en sommige moeten het hebben om aan te komen

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als een kind dat het nog niet goed verdraagt. Gewoon even wachten en over een paar weken beetje groente proberen als je toch al graag wilt bijvoeren.

15. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Watvoor fruit had je geprobeert? Misschien in mildere variant of groente?

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoogstwaarschijnlijk was het peer :p!

17. Partyrocker

Excuses, lees weer eens niet goed

18. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Bijvoeren :) klinkt als een dier hihi

Vandaag wortel gegeven, ze vind het erg lekker, steeds mondje open en smakken
    Nu even kijken hoe ze reageerd. Ik zal het hiet nog wegzetten.

19. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Inderdaad peer..banaan was het ook niet.
    Nu dus wortel en dat vond ze om te smullen, zo lief, alles was oranje en ze droeg een wit shirt, handig he!

20. Partyrocker

Wortel was hier ook favo lekker kliederen dat wel hahaha.. fijn dat ze het lekker vond toch

Deel Deze Pagina