Hoi, Vorige week maandag merkte ik dat mijn dochter wat lichte rode vlekken op haar wangen had. Ik dacht dat het een uitslag was. Die vrijdag ervoor had ze namelijk 2 inentingen gehad. De arts zei al dat ze daar eventueel vlekken van zou kunnen krijgen en na 10 dagen ziek zou kunnen worden. Inmiddels is het 10 dagen later en zit mijn dochter onder de rode vlekken. Het jeukt enorm. Ze heeft al 3 dagen koorts, is snotterig, hoest en wil niet eten. Ik ben afgelopen donderdag bij de dokter geweest (toen had ze nog geen koorts en voelde ze zich goed), de dokter vertelde mij dat het een uitslag is en niks kan doen. Inmiddels is het veel erger geworden en ga ik morgen weer naar de huisarts. Maar weet iemand wat dit eventueel kan zijn? Ik denk niet dat het aan de prikjes ligt. Is dit de 5e ziekte? Komt dit iemand bekend voor? Ik maak me best wel zorgen..
Zou idd de vijfde ziekte kunnen zijn. Mijn zoon heeft monenteel roodvonk (heeft ook vuurrode wangen en enorme jeuk). Dat zou het ook kunnen zijn. Benieuwd wat de ha gaat zeggen.