Mijn jongste heeft momenteel de waterpokken. Zijn broer had het 2,5 week geleden, en tja ik zat er al op te wachten. Het valt op zich nog mee qua pokjes, maar de meeste zitten echt op zijn piemel en balzakje. Echt een hele dikke precies onder zijn piemel. Die ziet er dik en een beetje ontstoken uit die pok. Ik smeer met kidsclin, maar mag je dat ook op zijn piemel smeren? Want hij moet echt indrogen, hij heeft er zo'n last van. Daarnaast hij heeft best hoge koorts (40 graden) is dat erg? Het is een kind wat veel ziek is (geweest) en bekend is met benauwdheid en daarvoor al 3x opgenomen is geweest. Dus ik ben altijd een beetje meer bezorgder met hem. Alvast bedankt!
Ik zou zorgen dat het niet op de slijmvliezen komt. En verder gewoon gebruiken. Hebben we bij dochter ook gedaan.
Koorts is niet gek bij waterpokken. Denk dat je hem gewoonin de gaten moet houden. Als hij goed drinkt en niet heel ziek overkomt is er geen reden tot onrust. Beterschap. Niet leuk als die kleintjes zo ziek zijn.
Hier ook waterpokken en 2 dagen 40 graden koorts gehad.. hij heeft veel last er van.. of hij huilde of hing tegen me aan.. heeft helemaal niet gespeeld of iets.. alleen maar gehangen.. en ook hier pokjes daar.. daarom 3 tot zelfs 4 keer per dag in badje met washandje met havermout en zemelen (las of havermout of zemelen en heb maar én én gedaan). Hij had nog steeds veel last maar heeft heel goed geholpen tegen indrogen. Het gaat nu gelukkig al atukje beter met hem.. Bijna alles ingedroogd.. en hik heeft maandagmiddag de eerste pokjes gekregen. Je kan ook klein bakje water en washandje doen en dan aanstippen.. maar in bad komt het goed overal.. Sterkte ermee ook!
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik smeer dan maar gewoon met dat spul en ga hem morgen in havermout badjes doen. Dat hielp ook goed bij de oudste. Vind het zo ontzettend zielig, zijn hele ogen zijn ook dik want er zitten pokjes op zijn oogleden Hij is er ook zo naar van.
Ja he.. rot is het he.. wij zitten nu ook nog op met een ongelukkig kind.. pff dachten we dat het wat beter ging...
Aiden en Finley hadden het allebei begin dit jaar ook het ergst in hun luiergebied. Heb daar ook gewoon KidsClin gesmeerd. Tegen de koorts en pijn gaf ik een zetpil en inderdaad zemelenbadjes. Met lauw water, want dat verzacht de jeuk.
Grappig mijn jongste heet Aiden Maar we zijn nu ook wakker, hij werd gillend en krijsend wakker en gloeiend als een kooltje. Zijn temperatuur is weer 39,7 graden, en heb hem toen even met een washandje proberen af te koelen want hij gloeide erover. Ook zijn zijn beide ogen helemaal dicht opeens. Hij kijkt door een spleetje. Gister waren ze al rood omrand en iets dik maar nu zitten ze dicht. Ik vind dit maar niks bah Hij is ook steeds benauwd weer, maar ondanks dit alles vaker vrolijk dan enorm ziek. Dus daarom ben ik nog wat terughoudend. Het zijn echt vlagen die elkaar afwisselen van echt ziek naar vrolijk spelend. Stomme waterpokken pfff @sunduw: Jullie ook sterkte met jullie ventje. Hoe is het nu?
Ahhh gossie.. wat ziet hij er uit.. arme jongen! Is hij verder ook nog ziek en beroerd? Hier gaat het gelukkig steeds beter! Hij slaapt weer in eigen bedje en speelt weer lekker.. Vond het maar wat heftig.. blij dat het ergste over is
Ik zou anders morgen toch even de huisarts bellen hierover. Temeer jij zegt dat hij het ook benauwd heeft en dus dikke ogen. Kan zijn dat hij allergisch reageert op die KidsClin. Er was een paar weken terug hier ook iemand wiens kindje allergisch op dat spul reageerde. Wel even in de gaten houden dus. Aan de andere kant heb ik wel vaker gelezen dat er een kindje pokken had rond en bij de ogen.
Nou dat is het hem, normaal had ik dat wel gedaan, maar morgen zijn ook de huisartsen dicht door 2de pinksterdag. Gister was het minder dan vandaag, en vannacht zaten zijn ogen echt dicht. Ik heb de hap gebeld voor advies, omdat het toch om zijn ogen gaat en anders ik pas dinsdag naar de huisarts met hem kan. Die heeft overleg gehad met een dienstdoende huisarts en die zei je mag van mij wachten maar je mag ook komen en dat heb ik liever omdat hij maar 1 paar ogen heeft. Dus we gaan zo toch even langs de HAP voor een beoordeling. Het lijkt ook alsof er geen pokken zitten rond zijn ogen, ik kan niks pokachtigs zien. Alleen een vieze gele korst op zijn ooglid. Over die allergie, goed dat je dat zegt, het zou kunnen. Ik ben zelf ook allergisch aangelegd en ik heb angio oedeem, dus het zou kunnen. Ik geef het zo ook ff aan bij de HAP.
Hij heeft 2 ontstoken ogen, heb nu een zalfje daarvoor gekregen. We hebben dat nu 2x gedaan en het ziet er al beter uit