Schelp met zand voor dreumes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ashleyp, Apr 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik heb wat vragen over die blauwe schelpen die je met zand (of water) kunt vullen.

Ik wil deze graag voor mijn zoon halen voor in de tuin. Maar mijn zoon stopt alles in zijn mond dus ik ben bang dat hij het zand gaat opeten.

Vanaf wanneer speelden jullie kindjes met zand?
    Als jullie kindje het zand in de mond deed stoppen, kregen jullie dit dan makkelijk/snel afgeleerd?

Waar haal je trouwens het zand voor in die schelpen :) gewoon bij de bouwmarkt? Of moet er speciaal zand in?

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Blokker heeft de dubbele

Action heeft de enkele

En voor de rest elke speelgoedwinkel bijna wel te krijgen

Praxis zou hem ook hebben maar regio Noord-Limburg nergens!

Siem krijgt de dubbel voor zijn eerste verjaardag. Zand komt er vd zomer in als tuin klaar is. Wie weet dan weer wat ouder en verstandiger hahah

3. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Hier vanaf 1 jaar. Tja je moet er in her begin wel even bijblijven. ;)
    Maar hier ging dat best.
    Doe schelpen zijn alleen niet fijn. Sluiten niet goed af, waardoor er toch beestjes in kruipen en het zand heel nat wordt bij regen.
    Die schildpadden van little tikes zijn veel fijner. Of een zandtafel.

4. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Oh dan ga ik daar eens op googlen. Het is namelijk wel de bedoeling dat het zand zo lang mogelijk schoon blijft. (dus geen vocht en beestjes enz.)
    Aangezien de schelp / zandbak buiten zal blijven staan op een niet overdekte plaats is het wel vang belang dat de zandbak goed kan worden afgesloten.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Over de schelp kan ik je niet helpen, die hebben we nog niet.

Maar hier eet hij het zand wel regelmatig op. Ik blijf altijd bij hem, ik ben snel maar hij is soms sneller. Hopelijk is die "ik stop alles in mijn mond" fase snel over :)

6. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

hihi ja daarom heb ik liever een zandbak in de tuin. Dan weet ik dat het relatief "schoon" zand is mocht hij het opeten. In speeltuinen is er al heel vaak over geregend of hebben hondjes erover gepiest etc. Tegenhouden kun je natuurlijk niet maar om het uit te proberen doe ik het liever thuis in mijn vertrouwde tuin :) Uiteraard als hij het leuk vind dan gaan we vaker een uitstapje naar de speeltuin maken.

Ohhh ja ik hoop ook dat die fase ERG snel voorbij is. Ik wacht er met smart op haha. Alles stopt hij in zijn mond, echt ALLES.
    Tijdens het spelen alles in zijn mond stoppen of met zijn mond er naartoe en eraan sabbelen/lekken. Optrekken? Tong naar buiten, mond aan de rand en staan. Terug op de knietjes? Beetje door de beentjes buigen, mond open en aan de rand en zakken maar! Wil je meneer een kusje geven...mond open (en soms ook nog tong naar buiten)

7. DLight

DLight Actief lid

Jun 22, 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    twee weken geleden is onze 20 maanden oude dreumes bij zijn neefje in een speelgoedschelp met zand geweest. wat een lol had hij! en wonder boven wonder niet in zijn mond gedaan ;)
    als je er water in doet wel erbij blijven hoor, in een laagje met water kunnen ze al verdrinken!

Share This Page