dochter 14 weken 5 voedingen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lisa333, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    hallo,

onze dochter is 14 weken en heeft 5 voedingen van 150 / 5
    ze weegt 5900 gram
    in principe hanteerden we qua tijden het schema:
    07.30 / 11.00 / 15.00 / 19.00 / 23.00
    dit proberen we ook een beetje aan te houden maar sinds een week slaapt madame tot 09.00 uur. (heerlijk natuurlijk als ik vrij ben, haha) maar als ik moet werken krijgt ze rond 07.30 de fles en maken we haar dus wakker.
    op de dagen dat ik vrij ben en ze tot 09 uur slaapt loopt het schema met 5 voedingen overdag in de war.
    ik weet niet zo goed wat ik moet doen, want zou ze voor 4 voedingen nog te jong zijn zodat ik de avondvoeding eraf kan laten?
    of moet ik haar s ochtends wel wakker maken om 07.30 ?
    beetje lastig he, weet niet zo goed wat te doen.
    graag uw advies, bedankt alvast

Groetjes Lisa

2. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Tja ik zit eigenlijk met een soort gelijk probleem, mijn zoontje van 14 weken moet ik elke keer voor de fles van 23 uur wakker maken. Ik krijg hem amper wakker en hij drinkt dan nauwelijks, valt continu in slaap, duwt de fles uit zn mond, laat de melk uit zn mond lopen. Allemaal signalen dat hij maar 1 ding wil en dat is verder slapen. Ik ben ook in twijfel om de fles van 23 uur te laten vervallen maar vind hem ook nog erg jong. Sorry geen antwoord op jouw vraag maar wel een soort gelijk probleem, ik weet ook niet goed wat ik ermee aan moet. Succes!!!

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dan doe je toch gewoon op de dagen dat je werkt 5 flessen en de dgen dag je niet werkt 4 flessen tussen 9 en 23.00 of 9.00 22.30
    Moet je even kijken hoe je uitkomt

Deed ik hier ook

4. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

5 aug 2010
    3.294
    12
    38
    in me huis
    Ik zat met iets soort gelijks. Wilde overstappen van 5 naar 4 flessen.gebeld met cb en zij vertelde dat dat echt nog te vroeg is. Tot 6 maanden moeten ze echt nog 5 voedingen nodig voor de bloedsuiker

5. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Vanaf 3,5 maand zat mijn dochter op 4 voedingen (bv) en volgens mijn cb was dat prima.
    Ze gaven aan dat ik het gewoon moest proberen en dat als het toch niet wou ik snel genoeg weer op 5 voedingen kon overgaan.
    En hier ging het prima hoor, plast en poept prima is vrolijk en groeit nog steeds als kool.

6. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

Ik maak Niels altijd om half 8 's ochtends wakker voor de fles. daarna weer in zijn bedje en dan kunnen we beide nog even verder slapen. zo krijgt hij er een goed ritme in.

7. misa

misa Niet meer actief

Hmm lastig. Misschien kun je doen wat sam zegt.

Tweety: mijn cb zei dat ik vanaf 4 maanden (met het juiste gewicht) naar 4 voedingen mocht. Dus echt niet tot een half jaar..!

8. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Ik heb het gewoon geprobeerd van 5 naar 4 voedingen, hij krijgt nu om 20.00 de laatste fles en slaapt tot de volgende ochtend half 8. Gaat dus prima, lijkt mij dat als tie nog 5 voedingen nodig heeft s´nachts wel zou komen. Tja zo zie je maar weer, ieder kind is anders. Succes

9. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Gewoon proberen ! Kijken hoe hij reageert als je de laatse laat vervallen

Mijn zoontje is ook 14 weken en wij zitten ook op 4 flessen ,180+6 ! Hij goeit super goed , erg sterk en wordt nooit huilend wakker vd honger, ligt altijd te kletsen in zijn bedje ....
    Heb het overlegd met het cb en zij vinden het prima omdat zijn ontwikkeling super is !

Kijk gewoon naar je kindje meid, wij zaten ook net als jij ,en maar schuiven en rekenen ;) en je kindje wordt er ook niet blijer van als je hem wakker moet maken en vervolgens geen honger geeft

Tuurlijk zeggen ze niet voor niks 5 voedingen ,maar het is een richt lijn , elk kind is anders !!!

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier Kaj sinds 2 dagen over op 4 flessen. Ik geef nu wel 210ml, tenminste bied het aan, drinkt hij niet altijd leeg.
    Hier dronk Kaj savonds echt niet meer, en als ik overdag meer gaf spuugde hij steeds meer. Wij hebben er dus voor gekozen om naar 4x210 te gaan, hij drinkt nou in verhouding meer als met 180, is tevreden en slaapt nu van ongeveer 19.30-7.00

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier nu 12 wk en 5 flessen van 200... Maak haar rond half 12 ook wakker en dan laat ze ook wel eens wat staan, maar volgens cb was dat normaal, dan had ze de rest van de dag gewoon voldoende gedronken.. Mag ook met 4 mnd naar 4 flessen (Fiene weegt nu 6 kilo)

Deel Deze Pagina